Коли скінчиться дефіцит бензину. Скільки палива отримає Україна з ЄС у травні, як зросли поставки і чи покарають «мародерів на АЗС»

14 травня, 16:07
У травні в Україні очікується споживання 300 тис. т дизеля та 120 тис. т бензину (Фото:DmitriySk / Depositphotos)

У травні в Україні очікується споживання 300 тис. т дизеля та 120 тис. т бензину (Фото:DmitriySk / Depositphotos)

Імпорт бензину та ДП з ЄС у травні зріс утричі - Україна отримає 350 тис. т палива за новими маршрутами. Для подолання кризи потрібно створити запаси на 15 діб.

Як йдеться у повідомленні Міністерства економіки, у березні-квітні 2022 року було запроваджено заходи, що дозволили збільшити добовий обсяг ввезення палива з ЄС з 4 тис. т до 12 тис. т на добу.

Відео дня

Серед вжитих заходів, які забезпечили таке зростання, Мінекономіки назвало скасування дозволу на в'їзд автоцистерн для доставки палива в Україну, забезпечення можливості приймати паливо в портах Дунаю, коригування механізму цінового регулювання вартості пального та позачергове оформлення палива на кордонах з боку митниці та прикордонної служби.

«Завдяки цьому залізницею почали завозити в Україну уп’ятеро більше пального. У березні завезли 35 тис. т, у травні очікуємо 180 тис. т. Автомобільне завезення зросло у 15 разів — з 5 тис. до 85 тис. т. Річковий транспорт наразі перевозить у п’ять разів більше пального порівняно з березнем — з 4 до 22 тис. т», — завила перший віце-прем'єр — міністр економіки Юлія Свириденко.

Також є домовленість щодо початку реверсу пального трубним транспортом із Угорщини: Україна отримала підтвердження на імпорт 35 тис. т на місяць, з потенційним збільшенням до 50 тис. т.

Крім того, на митниці запустили окрему зелену смугу для бензовозів із Польщі, що дозволить потенційно збільшити перепустку зі 110 до 200 одиниць на добу.

«Сьогодні весь обсяг імпорту можна направити на внутрішнє споживання. Нарощування запасів потребує більше часу. Щоб зникли черги та дефіцит, запасів пального на АЗС потрібно мінімум на 15 днів», — заявили в Мінекономіки.

«За уточненим прогнозом у травні очікується споживання 300 тис. т дизеля та 120 тис. т бензину. Такий обсяг імпорту вже законтрактований українськими мережами», — додали в міністерстві.

Серед завдань найближчим часом у Мінекономіки назвали отримання згоди країн ЄС на гарантоване прийняття їх портами танкерів із пальним для українського ринку; вилучення російського та білоруського палива, завезеного до вторгнення Росії та тепер заарештованого, завантаження дизелем трубопроводу з Угорщини та здійснення системних закупівель НАК Нафтогаз України.

Водночас Свириденко заявила, що спроби продажу пального за цінами, вищими за гранично допустимі - 60, 65 і навіть 70 грн за літр — розцінюватимуться «як мародерство».

«Уряд надав повноваження обласним військовим адміністраціям здійснювати контроль над встановленням цін. Будемо жорстко реагувати на подібні факти відповідно до вимог воєнного часу», — наголосила вона.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X