Кандидат у мультиплекс Зеленського. Колишній СЕО Парковий про купівлю телеканалу у сім'ї засновника АТБ і ТВ-бізнес в Україні — інтерв'ю

28 липня 2021, 11:30
НВ Преміум

Нещодавно донька співвласника АТБ Геннадія Буткевича продала телеканал. Покупцеві вже належать оператор столичного мультиплексу Ера Продакшн, мережа Радіо П’ятниця та, донедавна, телеканал Вінтаж. В Україні формується новий медіахолдинг?

Компанія Інвестиції в розвиток, яку раніше пов’язували з сином президента-втікача Януковича, Олександром, останнім часом частіше потрапляє в новинні сюжети про медіаринок. Інфоприводи генерує її активність: за два роки вона стала власником ТВ-провайдера Ера Продакшн, колись наближеного до скандального нардепа Андрія Деркача, і радіомережі Радіо П’ятниця, яку раніше приписували холдингу UMH олігарха Сергія Курченка. Влітку цього року Інвестиції в розвиток продали, попередньо повернувши через суд ліцензію на Т2, канал Вінтаж ТВ. Таким чином компанія створила нового власника Вінтаж ТВ — інформаційний 4-й канал — і зробила його загальнонаціональним мовником в цифровому мультиплексі. Практично в цей же час у дочки одного зі співвласників АТБ Геннадія Буткевича — Анни Рибалки — був куплений полтавський телеканал Центральний (саме Буткевича місцеві ЗМІ називали реальним власником каналу). Центральний найближчим часом переїде до Києва і буде боротися за загальнонаціональне мовлення.

Відео дня

У більшості цих процесів брав участь Антон Озадовський. Раніше він був відомий як донецький учасник КВК, який очолив так званий «вертолітний майданчик Януковича» — конгресно-виставковий центр Парковий (зараз частково належить екс-нардепу від БПП Максиму Єфімову).

Після залишення Паркового Озадовський перекваліфікувався у медіаменеджери: крім участі у вирішенні проблем Вінтаж, він з лютого 2020 року очолює Радіо П’ятниця, а з літа цього року став директором телеканалу Центральний.

НВ Бізнес розпитав директора Радіо П’ятниця та каналу Центральний Антона Озадовського про продаж каналу Вінтаж, зв’язки Радіо П’ятниця з Сергієм Курченком і плани Центрального потрапити в «президентський» мультиплекс — МХ-7.

Контекст: яким бізнесом володіє новий медіагравець

ТОВ Інвестиції в розвиток, за даними аналітичної системи YouControl, засноване в 2018 році. Його засновник і кінцевий бенефіціар Денис Козлітін володіє, серед іншого, компаніями Бізнес-центр Рафаель (отримала дозвіл на будівництво в Києві на бульварі Лесі Українки), Бориспільський завод полімерних труб, Бровари-пластмас і Спортбет Систем (займається організацією азартних ігор). За даними MBR, рахунки компанії Інвестиції в розвиток були в списку заарештованих у справі за фактом відмивання грошей сином Віктора Януковича Олександром підприємство вважалося фіктивним і нібито використовувалося для переказу грошей у Всеукраїнський банк розвитку. У компанії цю інформацію спростовують: кримінальна справа закрита, а власне рахунки Інвестицій в розвиток ніколи заарештованими були. НВ Бізнес також не знайшов підтвердження арешту рахунків в судовому реєстрі. ЗМІ також вказують на близькість до Інвестицій в розвиток юриста і медіаменеджера Максима Варламова саме Варламов був власником Радіо П’ятниця до Козлітіна, а згодом його на посаді керівника телеканалу Вінтаж змінив медіаменеджер Козлітіна Антон Озадовський (Варламов повернувся як співвласник 4 каналу).

За даними відкритої фінзвітності компанії, 2020 рік Інвестиції в розвиток закінчили з чистим збитком в 4,9 мільйона гривень при доходах 5,47 мільйона й активах 68,2 мільйона.



З нерухомості у медіаменеджмент

— Ви раніше були відомі в ЗМІ в першу чергу як СЕО КВЦ Парковий, а не як медіаменеджер. Як вдалося змінити сферу діяльності?

— Почну з того, що таких об'єктів, як Парковий, з такою інфраструктурою для конгрес-діяльності, івент-діяльності, в Україні більше немає. Ті об'єкти, які в планах, якщо враховувати терміни їх окупності, напевно, ще довго будуть планами. Я не можу сказати, що мені «довелося» [перейти в медіаменеджмент], але процес пошуку роботи після відходу з Паркового певним чином привів на медіаринок.

Можна сказати, що до цього я вже частково брав участь у медіабізнесі — ще зі студентських років, коли грав у Вищій українській лізі КВК (тоді це було престижно і складно), потім я працював у маркетингу нерухомості), сценаристом, ведучим, співпродюсером низки телеканалів. Також, ще до Паркового, я займався медіабаїнгом в профільному агентстві, тому галузь для мене не є новою, а прийоми в менеджменті — вони, напевно, при достатньому розумінні процесів і гнучкості, схожі в багатьох галузях. Авжеж, так склалося, що після нерухомості досить специфічної), потрапив у медіабаїнг, але не можна сказати, що досвіду тут у мене зовсім бракує.

— Першим великим медіапроектом для вас став саме Вінтаж?

— Насправді ні. У нас в групі й інші медіаактиви — Радіо П’ятниця, де я є директором, Вінтаж, який ми досить довго вели і продали. Також в нас у групі компаній є Ера Продакшн, яка здійснює передачу сигналу в цифровому форматі в Києві та Київській області.

— Радіо П’ятниця пов’язували з медіахолдингом УМХ олігарха Курченка. Якісь зв’язки сьогодні залишилися?

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X