Китай відмовився купувати «брудну» російську нафту

25 червня 2019, 12:12

Понад десять танкерів із забрудненою російською нафтою поки так і не доставили партії споживачам

Танкерні партії російського сорту нафти Urals сумарним обсягом понад 1 млн т вже два місяці не можуть знайти покупців. Про це повідомляє Reuters.

Більше 1 млн т забрудненої Urals все ще подорожує між Європою і Азією в спробах знайти покупців, але переробники по всьому світу відмовляються брати цю сировину. «Я не хочу ризикувати обладнанням заводу заради дешевої нафти», — сказало джерело агентства на одному з НПЗ в Азії.

Відео дня

Понад десять танкерів із забрудненою російською нафтою поки так і не доставили партії споживачам, а продавцям це коштувало понад $1 млн додаткових витрат за кожен танкер.

Китай, найбільший споживач нафти в світі, був основною надією продавців брудної сировини: розвинена інфраструктура, великі обсяги сховищ і потужність переробки обіцяли зробити країну ідеальним місцем для переробки нафти. Але їх надії не виправдалися.

Порядку 800 тис. т забрудненої нафти спочатку попрямували до Азію до китайських покупців, але більша частина обсягу так і не надійде в Китай.

Як повідомили агентству п’ять джерел в галузі, китайська митниця рекомендувала переробникам не брати російську нафту з вмістом хлорорганіки понад 10 ppm (0,001%). При цьому вміст хлорорганіки в деяких вантажах, що прямували до Китаю, перевищує 200 ppm.

У результаті постачальникам довелося перенаправити обсяги.

Брудну нафту в Європі взяли на переробку лише кілька покупців: іспанська Repsol, шведський Preem і фінська Neste Oil, згідно з даними трейдерів і системи Refinitiv Eikon flows. Весь обсяг прийнятої нафти склав близько 600 тис. т.

Забруднену нафту для переробки потрібно розмішувати десятками партій чистої нафти, що робить цей процес дуже тривалим.

«Ми взяли партію „бруду“ на один із наших НПЗ в Європі близько місяця тому, вона досі переробляється і, швидше за все, буде перероблятися ще кілька місяців», — сказав трейдер у великій європейській компанії.

На даний момент близько п’яти партій нафти Urals з підвищеним вмістом хлорорганіки залишаються в європейських портах без руху.

Показати ще новини
Радіо NV
X