Україні може знадобитися замістити 80-180 тис. тонн білоруського дизпалива - експерт

23 квітня 2019, 15:00

Україні може знадобитися замістити від 80 тис. тонн до 180 тис. тонн білоруського дизельного палива, заявив директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.

"Через проблеми з якістю нафти переробку знизив до мінімуму не тільки Мозирський, але і Новополоцький НПЗ. Очевидно, що в травні поставки з Білорусі в Україну будуть істотно зменшені. Ринку належить замістити великий обсяг дизельного палива", - зазначив він.

Відео дня

Куюн додав, що в 2019 році Україна в середньому щомісяця імпортувала 160 тис. т білоруського дизпалива. Його частка за підсумками першого кварталу 2019 року склала 34,5% ринку.

"За оптимістичним сценарієм належить знайти 80-100 тис. т, за песимістичним - 150-180 тис. т. У чималому ступені успіх цієї непростої програми буде залежати від того, наскільки відповідально білоруські НПЗ і Білоруська нафтова компанія підійдуть до інформування ринку про перспективи відновлення відвантажень", - вважає він.

Експерт підкреслив, що зараз експортні поставки з Білорусі повністю зупинені. Деякі великі трейдери 22 квітня офіційно повідомили своїх контрагентів про обнулення травневих номінацій з білоруських ресурсів.

Ситуація полегшується тим, що в Україні під посівну кампанію створені великі запаси дизельного палива. Проблем із забезпеченням бензином А-95 не очікують. За прогнозом консалтингової групи, білоруський обсяг буде заміщений паливом українського виробництва, імпортом з Литви і по морю.

В А-95 додали, що заміщення білоруських нафтопродуктів відбудеться за рахунок імпорту по морю і, можливо, НПЗ Укртатнафта, який може наростити переробку. За оперативними даними, в травні збережеться високий рівень прокачування російського дизпалива нафтопродуктопроводом ПрикарпатЗахідтранс - близько 280 тис. т.

"Ціни на нафтопродукти для споживачів найближчим часом продовжать зростання, але поки основним драйвером є підвищення котирувань на світовому ринку внаслідок зменшення поставок з Ірану і Венесуели. На даний момент світова кон'юнктура сформувала потенціал зростання в розмірі до 1 грн/л. Фактор переходу на альтернативні поставки дизпалива позначиться на цінах в травні і складе близько 1 грн/л", - йдеться в повідомленні.

У консалтинговій групі закликали уряд прискорити зниження енергетичної залежності від поставок з країн СНД.

Заступник гендиректора Білоруської нафтової компанії (БНК) Сергій Гриб повідомив сьогодні, що Білорусь призупинила експорт світлих нафтопродуктів (бензинів і дизпалива) в Україну, Польщу і країни Балтії через надходження з Росії неякісної нафти. За його словами, "на поточний момент контрактні зобов'язання припинені до моменту вирішення питання з російською нафтою".

Нагадаємо, 19 квітня білоруський державний концерн Білнафтохім повідомив про різке погіршення якості російської нафти. У російській Транснафті підтвердили наявність проблем і пообіцяли вирішити їх до 22-23 квітня. У компанії повідомили, що джерело забруднення виявлено в 1,5 тис. км від білоруського кордону - в Самарській області.

Після цього білоруський концерн обмежив експортні поставки нафтопродуктів. Мінськ попросив Транснафту збільшити поставки нафти через північну гілку нафтопроводу Дружба, де якість нафти відповідає ГОСТу.

Головний інженер ВАТ Гомельтранснафта Дружба Андрій Вериго заявив 22 квітня, що Білоруські НПЗ зможуть отримати якісну російську нафту приблизно через 8-10 днів з урахуванням протяжності нафтопроводу.

Як пише enkorr, потужність переробки нафти Мозирським НПЗ становить 12 млн т, Новополоцьким - 8,2 млн т. У 2018 році ці НПЗ відвантажили в Україну 2,343 млн т дизельного палива, що становить 33% обсягу ринку і 836,5 тис. т бензинів (44% українського ринку).

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X