Закусочна на колесах. Як іспанський сервіс Glovo увірвався в Україну

15 липня 2019, 10:00
Спецпроект
Glovo в Україні компанія швидше за всіх вийшла на показник 100 тисяч замовлень на місяць (Фото:Glovo)

Glovo в Україні компанія швидше за всіх вийшла на показник 100 тисяч замовлень на місяць (Фото:Glovo)

Покоління 90-х найімовірніше пам’ятає комедію з Джекі Чаном «Закусочна на колесах». Тоді з стріт-фуду в Україні в кращому випадку були хот-доги на ринках. Тридцять років по тому поєднання їжі і транспорту в країні набуло нового змісту — а ще одним символом «громадського харчування» стали жовті рюкзаки сервісу доставки Glovo.

Відео дня

Причому стали неймовірно швидко — на українському ринку іспанський стартап запустився всього в жовтні 2018 року. Швидка доставка їжі виявилася неймовірно затребуваною. З усіх країн, де працює Glovo в Європі це, крім Іспанії, Португалія, Франція, Італія, Румунія і Сербія) в Україні компанія швидше за всіх вийшла на показник 100 тисяч замовлень на місяць. Стрімке зростання позначилося й на фінансах — за перші півроку грошовий оборот Glovo в Україні злетів у десять разів.

Glovo
Фото: Glovo

Генеральний менеджер Glovo в Україні, 30-річний Дмитро Расновський зазначає, що коли представники компанії вперше приїхали до Києва, то очікували побачити уражену корупцією і війною країну Східної Європи. Стереотипи впали в момент: українська столиця виявилася просунутою і динамічною, зі смартфонами у більшості людей, зростанням економіки і бурхливою ресторанною культурою.

«Чимало факторів вразили і змусили їх повірити, що Київ, Україна досить близькі до Європи», — зазначає він. Економічно Україна також перевершила очікування: планувалося, що середній чек складе близько шести євро, фактично ж він досяг 10 євро.

Glovo
Фото: Glovo

Складнощі і можливості

Уже за перші півроку роботи сервісу Glovo в Україні встановили понад півмільйона українців. Розподіл, відзначають там, стандартний для Європи: кожен четвертий користувач — власник iPhone, інші користуються гаджетами на Android. Правда, середній чек у перших все ж трохи вище.

Цікаво, що незважаючи на розвиненість банківської інфраструктури і популярність безконтактних платежів, користувачі сервісу все ж не так довіряють платежам картою. Співвідношення готівкового і безготівкового розрахунку — приблизно 50 на 50, розповідає Расновський. Сервісом користуються вже в п’яти найбільших містах країни — Києві, Одесі, Харкові, Дніпрі, Львові.

Glovo
Фото: Glovo

Швидкість доставки відіграє для сервісу ключову роль. Цільовим показником Glovo є 45 хвилин, а в ідеалі — і зовсім 30 хвилин. Для цього компанія активно розвиває кур'єрську мережу, намагається укласти якомога більше партнерських угод з ресторанами і розширювати зону покриття.

З останнім все не так просто. Наприклад, в Києві є спальні райони з сотнями тисяч жителів, але з невеликою кількістю ресторанів, здатних готувати їжу для доставки. Тому Glovo розглядає можливість створення там так званих dark kitchens або cook rooms. Це власні кухні сервісу або інших компаній, де два-три ресторани можуть готувати разом — спеціально для доставки. В результаті у виграші всі, запевняє Расновський: ресторани розширюють мережу, сервіс доставки — зону покриття, а споживачі — швидке виконання замовлень. Очікується, що в Україні компанія почне будувати таку мережу до осені.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю
Glovo
Фото: Glovo

Двигун міського розвитку

«Ми зв’язали користувачів, рестораторів і кур'єрів», — говорить про основну логіку проекту Расновський. За його словами, саме ця ідея стала вибуховою для індустрії — колишні продукти з'єднували ці групи хіба що попарно. Але все це відбувається на тлі великого міста, що значно впливає на логіку розвитку компанії. І якраз материнська Glovo звернула увагу на Україну, тому що тут досить розвинена інфраструктура і чимале число міського населення.

Glovo
Фото: Glovo

За словами Расновського, подібні сервіси доставки дуже змінюють міста. І так само швидко виявляють його проблеми. Наприклад, Україна стала першою країною Glovo, де з’явилися піші кур'єри — «просто тому, що взимку вулиці були завалені снігом — і це була єдина можливість для доставки». Ще одна складність — парковки. «У місті просто ніде припаркуватися — навіть велосипедам і мопедам», — нарікає керівник компанії, але висловлює надію, що ситуація буде змінюватися.

Уже за перші півроку роботи сервісу Glovo в Україні встановили понад півмільйона українців.

Компанія збирається в майбутньому активно співпрацювати з міською владою для вирішення різноманітних урбаністичних проблем. Уже зараз у неї більше п’яти тисяч активних кур'єрів на місяць. До грудня Glovo Україна очікує 20-кратного зростання, а значить, на вулиці буде набагато більше «жовтих рюкзаків». Тому сервіс доставки має намір боротися зі складнощами дорожнього руху і максимально гарантувати безпеку і кур'єрів, і водіїв, і пішоходів.

Расновський додає, що в українській дочці немає експатів — це принципова політика, щоб бізнесом управляли місцеві люди, які знають і розуміють місто. І підкреслює, що містам потрібно розвиватися не тільки через служби доставки, а тому що зараз зміна мегаполісів під нові потреби городян і «уберізацію» економіки стала трендом.

Показати ще новини
Радіо NV
X