Альтернативні шляхи бронювання. Що готує Мінцифри — інформація з зустрічі влади та бізнесу

22 травня, 11:16
У системі бронювання плануються нормативні зміни та подальша цифровізація (Фото: Офіс президента України)

У системі бронювання плануються нормативні зміни та подальша цифровізація (Фото: Офіс президента України)

Міністерство цифрової трансформації працює над альтернативним шляхом бронювання працівників для підприємств із керівниками-іноземцями.

Найближчим часом заплановано нормативні зміни та подальша цифровізація військового обліку. Про це стало відомо під час загальної зустрічі Європейської Бізнес Асоціації з представниками Міноборони, Мінекономіки та Мінцифри.

Реклама

Наразі вносити дані про військовозобов'язаних для бронювання працівників має керівник критичного підприємства. Проте в керівників-іноземців такої можливості немає, адже для цього потрібен доступ до порталу Дія. Мінцифри працює над альтернативним способом внесення даних в реєстри для таких підприємств, а саме передання компанією інформації про бронювання до відповідного державного органу, що визначив компанію критично важливою, який зі свого боку вноситиме дані в Дію, пояснили у Асоціації.

Зараз така опція застосовується для деяких типів компаній (проєктів міжнародної технічної допомоги, працівників спеціалізованих установ ООН, членів наглядових рад тощо). Тож Мінцифри працює над тим, щоб зробити такий механізм доступним і для підприємств, які не мають технічної можливості скористатись сервісом онлайн.

Представники бізнесу та держави обговорили питання щодо подальшої цифровізації процесів військового обліку та нормативні зміни, які плануються найближчим часом, та інші актуальні для бізнесу запити, зокрема:

  • Врахування до загальної кількості військовозобов'язаних — мобілізованих працівників після 18 квітня 2024 року. Тестування нових обсягів у системі Оберіг триває, впровадження очікується в найближчі тижні.
  • Проблеми зі скасуваннями бронювань у Дії. Виявлено ситуації, коли статус бронювання у працівника в Резерв+ раптово зникає. Міноборони працюють над запуском push-повідомлень про скасування бронювання із вказанням причини у застосунку Резерв+.
  • Період перебронювання. Пропозиція щодо зниження строку з 72 до 24 годин не підтримується Мінекономіки, Міноборони та Генеральним штабом ЗСУ через ризики зловживань. Натомість бізнес озвучив пропозицію щодо можливості подання заявки на повторного бронювання (тобто — продовження чинних бронювань) заздалегідь (наприклад — за один місяць до завершення поточного бронювання).
  • Автоматизація відстрочки для наукових та науково-педагогічних кадрів. Міноборони зазначили, що роботи з цього питання вже ведуться, варто слідкувати за анонсами та оновленнями.
  • Моніторинг критично важливих підприємств. Міністерства проводитимуть системний моніторинг компаній із критичним статусом щодо відповідності критеріям критичності. Моніторинг відбуватиметься поступово і без встановлених термінів.
  • Проблеми з розрахунком доходу. Роз’яснено, що загальний дохід працівника включає лікарняні, відпускні та інші виплати. Виплати з інших місяців розглядатимуться індивідуально.
  • Цифровізація звітності компаній. Усі базові картки військовозобов'язаних вже є в реєстрі Оберіг та інших державних реєстрах. Цифровізація звітності компаній для зменшення адміністративного навантаження на бізнес — це інший функціональний напрям, що потребує додаткового опрацювання.
  • Розглядається можливість автоматичного надання відстрочки для працівників, які виховують та утримують трьох дітей, якщо деякі з цих дітей не є рідними (діти дружини з попереднього шлюбу).
  • Відсутність відповідальності за порушення строків розгляду заяв на критичність. Наразі строки мають декларативний характер, і відповідальність посадовців за їх недотримання не передбачена. Водночас, держоргани зазначають, що основна причина затримок — неякісний пакет документів, які подаються компаніями (звітність, відомості про компанію тощо).
  • Проблеми з актуалізацією даних у реєстрі Оберіг, які відображаються у Дії. Адже дані про звільнених працівників інколи залишаються в реєстрі місяцями. Працівникам рекомендовано самостійно актуалізувати інформацію про місце роботи через застосунок Резерв+.

Раніше повідомлялося про нові правила бронювання у 2025 році і кого вони стосуються.

Показати ще новини
x1
x1
x1.25
x1.5
x1.75
x2
0:00
-
0:00
X