А тепер їм не вистачає. Поляки зазнають збитків через нестачу одного з українських товарів

29 липня, 14:34
Протести польських фермерів на кордоні з Україною проти імпорту української агропродукції (Фото: Jakub Orzechowski/Agencja Wyborcza.pl via REUTERS)

Протести польських фермерів на кордоні з Україною проти імпорту української агропродукції (Фото: Jakub Orzechowski/Agencja Wyborcza.pl via REUTERS)

Польська логістична компанія CSL зазначає, що через нестачу українського зерна для транзитних перевезень транспортні компанії, порти та перевантажувальні термінали країни зазнають збитків.

Про це пише польське видання Rynekinfrastruktury.pl.

«Ми розуміємо, що витік української сировини, сільськогосподарської продукції та зерна на польський ринок є неправильним і ніколи не повинен відбуватися. Однак ми повинні розрізняти дві речі: дозвіл на транзит, а отже, і прибуток для польських портів і перевантажувальних терміналів, і дозвіл на введення товарів в обіг», — стверджує Лаура Головач, генеральний директор групи CSL. — «Ми вважаємо, що блокування перевалки української продукції в Польщі шкодить нашій економіці».

Реклама

Компанія зазначає, що протягом багатьох місяців кордони Польщі стикаються зі значною проблемою нестачі імпортних товарів, зокрема, перевалки зерна з України.

Це призвело до величезних витрат та загрози звільнень, при цьому ситуація вимагає аналізу та дій з боку національних органів влади, включаючи Міністерство інфраструктури, повідомила CSL.

«На жаль імпорт, особливо зерна з України, був призупинений понад рік. Польські термінали, ймовірно, всі, порожні та несуть дуже високі експлуатаційні витрати. Ми також помітили, що деякі країни, такі як Румунія, Німеччина та Туреччина, мають у своїх портах велику кількість зерна з України», — каже Головач. — «Ці країни здатні обробляти перевезення сировини, одночасно запобігаючи її розподілу на своїх внутрішніх ринках. На жаль, у Польщі цією ситуацією нехтують. В результаті транспортні компанії, порти та перевантажувальні термінали зазнають збитків».

Як зазначено у прес-релізі, транзит через Польщу здійснюється легально та контролюється національними службами. Метою є розширення цього транзиту, щоб багато перевалок відбувалися через польські термінали, а потім товари відправлялися до інших країн.

«Повільність процедур оформлення на кордоні, безумовно, є проблемою. Іноді вони займають до кількох днів не лише з України, а й з інших напрямків. Слід проаналізувати весь ланцюг поставок, оскільки галузь зараз страждає, що, своєю чергою, впливає на національну економіку та наш ВВП», — прокоментувала Головач. Вона також попереджає, що поточна ситуація може призвести до банкрутства місцевих транспортних компаній.

Як повідомлялось, польські виробники олії вимагають розблокування імпорту ріпаку з України. Вони оцінюють, що дефіцит сировини в сезоні 2025/2026 років сягне щонайменше 0,5 мільйона тонн, що негативно вплине на польські переробні заводи.

У січні польські фермери провели чергову акцію протесту у Варшаві проти імпорту агропродукції з України та політики ЄС, яка, на їхню думку, є «шкідливою».

Показати ще новини