Зміна варти. Латиш очолить українські порти

11 січня 2017, 13:48
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Виконувачем обов'язкыв голови Адміністрації морських портів України (АМПУ) стане латвієць Райвіс Вецкаганс

Про це 10 січня 2017 року, заявив міністр інфраструктури України Володимир Омелян.

У міністерстві зазначають, що новий в. о. має понад 16 років досвіду з управління підприємствами сектора транспорту і логістики, пароплавства та фінансових послуг. Він обіймав посади члена правління, віце-президента АТ Латвійське пароплавство, члена правління портового терміналу для обробки навалювальних і генеральних вантажів в країнах Балтії Rigas Centralais Terminals, голови правління Riga Container Terminal, відзначають в Мінінфраструктури. Його призначення мало відбутися на цьому тижні.

Відео дня

За словами міністра, незважаючи на неодноразові спроби уряду і Мінінфраструктури нормалізувати діяльність АМПУ, це підприємство залишається зразком неефективності, корупції і зловживань. Виникає багато питань з приводу його керованості. “Такого спротиву з боку керівництва підприємства на будь-які пропозиції міністерства щодо впорядкування його роботи не було, мабуть, ніде. Всі наші рішення блокуються або ігноруються. Тому ми змінюємо керівництво АМПУ, що стане першим кроком до масштабної реформи морської галузі", - пояснив міністр.

"Державне підприємство повинне бути державною не тільки за формою, але й за суттю. Тобто працювати на державу, а не забезпечувати інтереси окремих осіб", – розповідає прес-секретар міністра інфраструктури Марина Томко. – "Це комплексна реформа, де ключовий момент - зміна керівництва та оптимізація штату. Адже на сьогодні в АМПУ працює 8 тисяч співробітників".

Варто зазначити, що для нормалізації роботи підприємства міністерство наказом від 6 січня 2017 року тимчасово призначило в. о. голови АМПУ начальника юридичної служби Сергія Гронського. Джерело в міністерстві, яке висловило побажання залишитися невідомим, розповідає, що першим рішенням нещодавно призначеного Гронського стало відкликання попередньої постанови АМПУ, яка вводила обов'язковий екологічний огляд на суднах і пропонувала стягувати за $450-500 з кожного судна, яке заходило б в порт.

Зміна керівництва АМПУ - один з етапів реформування морської галузі. Повноцінна реформа передбачає створення Морської адміністрації, яка візьме на себе всі завдання АМПУ. Крім цього, буде проведена істотна оптимізація структури і персоналу підприємства.

Втім, спочатку планувалося, що морська адміністрація буде займатися питаннями дипломування моряків та безпекою мореплавання. А поглибленням причалів, каналами і гідротехнікою буде займатися як і раніше АМПУ, відзначає джерело у відомстві.

Зараз ключовим завданням міністерства є підвищення прозорості фінансових потоків АМПУ, каже директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк. Та схема роботи підприємства, яка склалася на цей момент, не влаштовує ні ринок, ні державу, зазначає він.
Окремої уваги заслуговує програма мотивації співробітників компанії. За словами міністра, зміна керівництва спонукала колишнє керівництво, яке зараз змінюється, виписати собі офіційні премії за грудень 2016 року в розмірі від 700 тис. грн до 1,5 млн грн на особу.

Перед новим керівництвом АМПУ на думку експертів стоїть ряд завдань: підвищення прозорості витрачання коштів, створення конкурентної системи портових зборів та концентрація на інвестиційних проектах з днопоглиблення.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X