Укрпошта підніме ціни на листи та посилки

24 лютого 2017, 10:42
2077
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Укрпошта підніме ціни на листи та посилки - фото

Фото: ukrposhta.ua

Щоби переманити до себе бізнес-користувачів, Укрпошті потрібно пришвидшити доставку

Регулятор затвердив нові поштові розцінки і тепер держоператор зможе зменшити збитковість певних напрямків своєї діяльності

Національна комісія регулювання зв’язку та інформатизації (НКРЗІ) сьогодні погодила підвищення граничних тарифів на універсальні поштові послуги в середньому на 49,4%. Вони можуть набути чинності лише після затвердження Міністерством юстиції, роль якого, як правило, формальна. НКРЗІ запропонувала підняти тарифи на відправку листів (поштівок, бандеролей) на 59,6%, а посилок – на 22%.

Генеральний директор Укрпошти Ігор Смілянський заявив НВ Бізнес, що в разі набуття чинності граничних поштових тарифів зростання доходів може проявитися за підсумками другого півріччя 2017 року. Він ухилився від відповіді, на скільки саме. Однак у нещодавно представленій стратегії розвитку Смілянський озвучив, що очікуваний дохід за поточний рік становитиме 5,5 млрд грн. Це на 1,1 млрд грн більше, ніж за минулий рік.

До 2021 року Укрпошта має намір потроїти свої доходи, з 4,4 млрд грн за 2016 рік до 13 млрд грн – через п’ять років. Половину з яких мають забезпечити саме поштові послуги. Держоператор поставив перед собою ціль захопити до 2021 року 36% ринку посилок.

Цей сегмент останні кілька років стрімко зростав, з 30 млн одиниць у 2011 році до 90 млн, за підсумками 2016-го. За вказаний проміжок часу ринкова частка Укрпошти зменшилася з 63% до 20%.

Президент Української асоціації директ-маркетингу (УАДМ) Валентин Калашник зазначив, що відправлення посилок в Укрпошти було найдешевшим на ринку. Якщо підприємство "підтягне" швидкість доставки, то зможе залучити більше бізнес-клієнтів. А якщо підвищить якість обслуговування, то зможе збільшити число приватних користувачів, припустив Калашник.

Він підкреслив, що багато гравців ринку директ-мейлу очікують від Укрпошти запровадження послуги згрупованих листів. Це коли листи формуються у бандеролі з адресою конкретного поштового відділення. Тому що зараз 20-25% таких відправлень просто не доходять до своїх адресатів, підкреслив президент УАДМ.

Ірина Холод, керівник Ukrainian E-commerce Expert, зазначила, що основною складовою вартості логістичних послуг є ціна на пальне, яка за останній рік істотно зросла. Піднявся також і рівень мінімальної заробітної платні. А тарифи Укрпошти давно не оновлювалися, підкреслила вона.

За її словами, навіть за 50%-го збільшення ціни на відправку кореспонденції, листів, бандеролей і посилок їхня вартість залишиться нижчою, ніж у приватних операторів. Але скоротиться ціновий розрив, що змусить споживача вибирати службу доставки на підставі інших чинників. Наприклад, з огляду на зручність, сервіс і додаткові послуги, припустила Холод.

У прес-службі Нової пошти заявили, що нові граничні тарифи, в разі набуття чинності, дозволять національному оператору поліпшити свою конкурентоздатність на ринку. Як наслідок, цей крок має позитивно вплинути і на загальний рівень ринкової конкуренції, вважає найбільший конкурент Укрпошти.

Згідно з дослідженням УАДМ, у 2015 році український ринок поштової логістики становив 5,3 млрд грн. За доходами Укрпошта займала 32,4% ринку, а Нова пошта – 31,5%.

Телеграм НВ

Підпишіться на наш канал у Телеграм. Там ми публікуємо термінові новини та найцікавіші історії дня України та світу.

Підписатися