Не поділили. Корпорація Порошенка сперечається із французькою мережею за Київський торт

1 лютого 2018, 23:00

Roshen вступила в інтелектуальну суперечку з українською "дочкою" Auchan Group.

Корпорація Roshen Петра Порошенка вимагає у суді заборонити мережі гіпермаркетів Ашан Україна використовувати торгові марки Київський торт і торт Київський, а також графічні елементи у вигляді листя каштана. Позов корпорацією подано наприкінці січня до Господарського суду Києва. Справу буде розглянуто 15 лютого.

Відео дня

Відповідач не тільки Ашан, але й виробник Белларія, який так само, як і Roshen, випускає ці торти в Україні. Roshen вимагає вивести з обороту та ліквідувати всі упаковки і етикетки тортів з відповідними написами і зображеннями.

Рецептура і технологія торта була розроблена ще у 1956 році на Київській кондитерській фабриці імені Карла Маркса (нині Київська кондитерська фабрика Roshen).

Бренди, за які сперечається у суді корпорація, дісталися їй разом з київською фабрикою. У Roshen є право на виробництво продукції під торговими марками Київський торт і торт Київський, а у Ашана або якоїсь іншої компанії такого права немає, заявив у розмові з НВ Бізнес В'ячеслав Москалевський, президент кондитерської корпорації: "Ми будемо вимагати, щоб Ашан припинив продавати ці торти".

В Ашані на запит НВ Бізнес на момент публікації матеріалу відповіді не надали. Отримати коментарі компанії Белларія не вдалося.

У минулому році під каток Roshen потрапив інший виробник - столична компанія Київхліб. Напередодні Нового року корпорація президента України домоглася у суді перемоги. Київхлібу заборонили випускати торти в упаковці, яка повністю або частково нагадує упаковку продукції Roshen.

Опитані НВ Бізнес юристи вважають, що на сьогодні торгова марка Київський торт або торт Київський не може належати одному виробникові. Ашан і Белларія можуть наполягати на тому, що позначення втратило розрізняльну здатність, оскільки тривалий час використовувалося великою кількістю різних виробників, зазначає Юлія Шаповалова, керівник департаменту інтелектуальної власності МЮК KODEX.

Відповідно до ст. 5 Закону України Про охорону прав на знаки для товарів і послуг, термін дії торгової марки (знака для товарів і послуг) становить 10 років. "Назва стала загальновживаною і не може охоронятися як чийсь знак", - вважає Віктор Мороз, керуючий партнер адвокатського об'єднання Suprema Lex. І додає: якщо відповідачі подадуть зустрічний позов про визнання позначення, що не підлягає правовій охороні, то шанси обійти у суді Roshen значно зростуть.

Фахівці вважають судові випади Roshen усвідомленою стратегією корпорації у боротьбі з конкурентами на ринку. Мовляв, продаж тортів сильно підкосило. За останні кілька років ця ніша просіла на 50-70%. А Roshen таким чином намагається потіснити конкурентів, затягати їх по судах, використовуючи різні інструменти, вважає Вадим Пустотін, засновник і директор бренд-консалтингової компанії Слідопит.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

З ним погоджується і Олексій Дорошенко, гендиректор Української асоціації постачальників торговельних мереж. За його словами, користуючись адміністративним впливом, корпорація буде використовувати тиск на інших конкурентів, а також на судові органи. "Це тільки початок. Roshen буде виштовхувати всіх конкурентів з ринку", - упевнений Дорошенко.

Він додає, що багато регіональних виробників цукерок бояться виходити на столичний ринок через те, що власником корпорації є президент України: "Ситуація може змінитися, якщо хтось виграє у Roshen", - говорить Дорошенко.

Показати ще новини
Радіо NV
X