На поромі в Грецію. Країни об'єднає поромна переправа
Минулого тижня було укладено відповідну угоду між країнами. Наступний етап переговорів запланований на 2017 рік.
Учасники ринку позитивно оцінюють цю ідею. За словами в.о. директора Херсонського морського торговельного порту Андрія Соколова, грецька RoRo лінія (накатних вантажів: трейлерів, причепів, тягачів, автомобілів та іншого накатного обладнання) Neptunelines може бути запущена в порт Чорноморськ. “Поромну переправу створити не складно – інфраструктура є. Питання залишається в тому, що конкретно будуть перевозити", - пояснює Соколов.
Консультант Центру транспортних стратегій Андрій Ісаєв зазначає, що мова не може йти про залізничну поромну переправу, оскільки в України і Греції різна ширина колії. За його словами, найімовірніше, мова буде йти про автомобільний і пасажирський пороми.
Вартість такого порома буде більш конкурентною порівняно з витратами на дорогу суходолом, і попит на послуги буде, впевнений консультант ЦТС. "Мова йде про транзит вантажних автомобілів, які прямують через Україну в Грецію", - пояснює він. "У разі реалізації цього проекту Україна отримає додаткові портові збори, а стивідори вантажопотоки", - додає начальник прес-служби АМПУ Ігор Казакуца.
Сьогодні перспективним напрямком, по паромному сполученню, є порт Іллічівськ - порт Поті (Грузія). "Це частина транскаспійського коридору, до якого нещодавно приєдналася Україна", - зазначає Ісаєв.