Закарпатський Apple. Як фермери з провінції завоювали український ринок фруктів і натуральних соків

14 березня 2021, 10:10
НВ Преміум

Компанія Коник, почавши з вирощування картоплі, переорієнтувалася на яблука і соки, чим і завоювала сотні тисяч вітчизняних споживачів, пише журнал НВ.

«К оли тут цвіте 750 тис. яблунь, стає дуже гарно», — смакуючи прихід весни, каже Андрій Мелеш, комерційний директор закарпатської сімейної компанії Коник. Водночас він вказує на околиці села Сторожниця і береги річки Уж, яка протікає поруч — тут і розташувалися 212 га садів цього господарства, 153 га з яких займають яблуні.

Відео дня

Майже за 10 років роботи на ринку Коник збільшив обсяги виробництва плодів приблизно вдесятеро. Це господарство — далеко не гігант яблучного бізнесу: у T. B. Fruit Тараса Барщовського є приблизно 900 га садів, половина з яких — під яблунями, у Гадз в Тернопільській області — понад 500 га, а у Буковинського саду (раніше — Сварог Вест Груп) — 400 га. Але власники Коника налаштовані рішуче. Адже за європейськими мірками їхня компанія вельми велика: у сусідній Польщі 80−90% яблук виробляють дрібні господарства по 3−5 га, об'єднані у кооперативи.

А від Коника до Європи, кордону зі Словаччиною, дорога чи не коротша, ніж до найближчого міста — Ужгорода. Але і з цієї глухої української провінції закарпатські яблука торували собі дорогу до Києва та інших великих міст: допоміг статус постачальника мережі Сільпо, що входить до Fozzy Group і має майже 300 магазинів у всій країні.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X