Контракт на 473 млн євро. Укрзалізниця домовилась про постачання 55 нових локомотивів з провідним європейським виробником
Укрзалізниця домовилась з Alstom про постачання 55 локомотивів (Фото: Укрзалізниця Facebook)
Укрзалізниця (УЗ) в присутності президента України Володимира Зеленського та президента Франції Еммануеля Макрона підписала угоду з французькою Alstom про постачання 55 нових вантажних локомотивів. ДОПОВНЕНО
Про це повідомила Укрзалізниця.
«Укрзалізниця уклала стратегічну угоду з Alstom на постачання 55 сучасних вантажних локомотивів», — повідомила компанія. — «Це важливий крок, щоб розв’язати критичну проблему застарілого парку тяги, середній вік якого сягає 46 років, інвестиція в економічну безпеку та стійкість нашої логістики. Без неї залізниця за кілька років ризикувала б втратити спроможність перевозити необхідні обсяги, зокрема для експортних галузей».
Цей контракт укладено за результатами міжнародного тендера Світового банку.
«На тендерному майданчику активну участь брали понад десять компаній — виробники залізничного рухомого складу з Європи та Азії», — повідомила УЗ. — «Конкретну тендерну пропозицію подав провідний європейський виробник Alstom Transport S.A…Аналіз ринку незалежними консультантами підтвердив, що ціна двосистемних електровозів високої потужності від Alstom у розрахунку на вісь та на кВт потужності є конкурентною та вигідною, а завдяки грантовому фінансуванню фактична вартість для УЗ в цьому проєкті ще й здешевлюється на 37%».
Загальна вартість угоди становить 473 млн євро.
Поставка всієї партії триватиме впродовж 2027−2029 років, а перший новий електровоз від Alstom прибуде в Україну у 1 кварталі 2027 року.
«55 нових електровозів ефективно замінять близько 80 старих аналогів, що наразі експлуатуються, і дозволить скоротити операційні витрати на понад 30%», — зазначається в повідомленні. — «У вартість угоди також входять підтримка із сервісом і необхідний комплект запасних частин на визначений період. Також будуть активно проводитись навчання для машиністів і бригад обслуговування».
Крім того, згідно з повідомленням, досягнуто попередню домовленість із Alstom щодо можливостей долучення до постачання протягом сервісного циклу українських виробників різних компонентів, у тому числі систем безпеки, засобів зв’язку, гальмівних колодок, колісних пар, кабельно-провідникової продукції, систем охолодження тощо.
«Нові вантажні електровози на базі платформи Alstom Traxx Hauler стануть першими в Україні європейськими локомотивами, що можуть працювати від двох типів живлення. Це дозволить їм бути більш універсальними та ефективними на різних дільницях залізниці», — повідомила УЗ. — «Електровози матимуть потужність 9000 кВт, розвиватимуть до 120 км/год, а їхнє тягове зусилля при рушанні — 800 кН. Машини обладнані сучасними системами реостатного та рекуперативного гальмування, а також мають покращені умови роботи для локомотивних бригад».
Голова правління Укрзалізниці Олександр Перцовський роз’яснив NV Бізнес в ексклюзивному коментарі, що з залучених коштів на електровози 173 млн євро — це грантова безповоротна допомога через фонд Світового банку. «Це гроші, які де факто здешевлюють цю угоду, які повертатися не повинні. 300 млн євро — це кредитна угода з ЄБРР, вона підписана, по якій авансування вже пішло», — уточнив він.
За словами Перцовського, початок повернення цих коштів — чотири роки і триватиме воно 18 років.
«Джерелом цього повернення є наші доходи від вантажних перевезень, бо йдеться саме про вантажні електролокомотиви. Маючи ці локомотиви, ми суттєво поліпшуємо логістику, маємо можливість перевозити вантажі. Відповідно, це буде джерелом покриття цього кредиту на концесійних умовах ЄБРР», — розповів голова правління УЗ.
Так само Укрзалізниця вже повернула та повертає кредити ЄБРР, зазначив Перцовський.
«Це не дороговартісне фінансування. І цей бізнес кейс побудований саме на тому, що не оновлюючи цей парк, розрахунково в 2028 -2029 році ми не зможемо в достатній кількості перевозити вантажі. І відмовлятимемо в їх перевезенні. Для 10% вантажу не буде тяги для перевезення» — аргументує залучення Перцовський.
Як повідомлялось, Україна в рамках історичної 10-річної угоди з Францією першою отримає системи протиповітряної оборони SAMP-Т нового покоління з посиленими характеристиками.
Раніше 17 листопада повідомлялося, що Зеленський і Макрон на французькій авіабазі Віллакубле неподалік Парижа підписали декларацію про наміри щодо співробітництва у сфері придбання оборонного обладнання. Президент України оголосив, що Україна зробила «історичне замовлення» на 100 літаків Rafale для оснащення своєї армії.
Зранку у понеділок, 17 листопада, президент України Володимир Зеленський прибув із візитом до Парижа.