Швидкісний струм

25 березня 2019, 15:23
Позиція
ДТЕК інвестував 15,5 млн грн в 10 швидкісних зарядних станцій STRUM в Києві (Фото:Фото: ДТЕК)

ДТЕК інвестував 15,5 млн грн в 10 швидкісних зарядних станцій STRUM в Києві (Фото:Фото: ДТЕК)

В Україні про електромобілі прийнято говорити тільки як про більш екологічний і економічний вид транспорту.

У світі ж їх розглядають ще й як частину енергетики майбутнього: батареї на колесах стануть важливою складовою децентралізованої енергосистеми. Автомобільні акумулятори використовуватимуться для зберігання електроенергії, а власники авто матимуть змогу споживати або видавати струм у мережу за вигідними цінами, допомагаючи у такий спосіб збалансувати енергосистему, зробивши її більш стійкою і незалежною.

Відео дня

Олександр Онищенко

директор з розвитку D. Solutions

— Пане Олександре, що потрібно для того, щоб світовий тренд прийшов в Україну?

— Український ринок електромобілів має розвиватися. А нинішню ситуацію можна охарактеризувати як замкнене коло: українці не пересідають на електромобілі, бо немає інфраструктури; інфраструктура відсутня через те, що ринок не розвинений настільки, щоб інвестиції в неї окупилися.

Щоб Україна могла рухатися далі, потрібен певний імпульс. Наразі уже набув чинності закон, відповідно до якого до 2022 року відсутня сплата ПДВ у разі імпорту електромобілів в Україну, — бар'єр ціни знижено. Наступний крок за інвесторами. Ми розуміємо, що наявність інфраструктури, безперечно, є первинною: коли українці впевняться в тому, що батарею можна зарядити в будь-де у країні, вони зроблять вибір на користь електромобілів.

D. Solutions – новий операційний холдинг ДТЕК, який керує бізнесами в сфері постачання електроенергії, енергоефективності та енергозбереження, а також розвиває мережу швидкісних зарядних станцій під брендом STRUM

Минулого року ДТЕК вийшов на ринок операторів зарядних станцій, встановивши в Києві 10 швидкісних зарядок останнього покоління від європейського виробника АВВ. Локації вибиралися таким чином, щоб автомобіль із запасом ходу в 5 км міг дістатися до найближчої зарядки STRUM

Сума інвестицій сягнула 15,5 млн грн. Цьогоріч ми відкриємо одеський, львівський і дніпровський напрямки, встановивши на кожній автомагістралі від трьох до п'яти станцій.

Крім інвестицій в інфраструктуру ми вкладаємо ресурси і в просування електромобільності — показуємо, що ці можливості не десь у майбутньому, а вже тут, в Україні.

— Тобто ваша стратегія роботи на цьому ринку полягає у встановленні швидкісних станцій останнього покоління?

— Щоб електромобілі в Україні набирали популярність, швидкість зарядки має бути високою. Це однозначно. Повільна заправка — ще одна причина, чому електромобілі не такі зручні, як авто з ДВЗ. Hyundai Ioniq на станціях STRUM можна заправити з нуля до 80% лише за 20 хвилин.

ДТЕК
Фото: ДТЕК

Отже, ми інвестуємо в обладнання останнього покоління. У Європі чимало прикладів, коли станції попередніх поколінь ставали застарілими, не встигнувши окупити вкладення. Але йдеться навіть не про європейські кейси; ми хочемо надавати нашим клієнтам послугу найвищої якості. Вибір на користь електромобільності не має бути всупереч. Це — зручна, сучасна, екологічна та економічна технологія. Великий гаджет на колесах, по суті. Користування ним має приносити водієві задоволення.

Коли ми вибирали виробника і модель зарядних станцій, то ключовим критерієм було те, щоб на цьому обладнанні могли заряджатися всі електрокари, наявні в Україні.

Щодо програмного забезпечення, то для STRUM ми придбали австрійський софт. Його використовують оператори в багатьох країнах Європи, а отже, він відтестований роками експлуатації і працює без збоїв. Помилки після зарядних сесій унеможливлені.

Також зважали і на ціноутворення — воно максимально прозоре: клієнт платить не за час, а за кіловат-години. І тільки за ті, що реально увійшли в електромобіль. Це виключає вплив фактора зношеності батареї на загальну вартість зарядної сесії.

У 2019 ДТЕК встановить по 3-5 зарядних станцій STRUM на трасах до Одеси, Львова та Дніпра (Фото: ДТЕК)
У 2019 ДТЕК встановить по 3-5 зарядних станцій STRUM на трасах до Одеси, Львова та Дніпра / Фото: ДТЕК

— А ви робите вибір на користь електромобілів?

— У ДТЕК наразі найбільший корпоративний електропарк в Україні — 24 автомобілі. Сьогодні практично всі поїздки по Києву забезпечуються електротягою. Наше лютневе поповнення — 11 електромобілів у ДТЕК Київські електромережі. Це фургони Renault Kangoo Z. E. і хетчбеки Renault ZОЕ. Важливо зазначити, що це спеціально обладнані автомобілі для роботи виїзних бригад. І далі — більше: попереду пілот з електроавтобусами.

Цей вибір вкрай прагматичний, позаяк економія витрат на пальне становить 85%.

ДТЕК
Фото: ДТЕК

Як ефективний бізнес, ми ставимо перед собою мету і послідовно прямуємо до її досягнення.

Мета, на яку ми працюємо цього року, — щоб поїздки на електромобілі з Києва до Одеси, Львова та Дніпра були лишень із двома зупинками на каву.

Показати ще новини
Радіо НВ
X