Міст Експрес відмовиться від поштових відділень
Міст Експрес з жовтня почне переводити свої поштові відділення на аутсорс. Для того, щоби зацікавити партнерів – приватних підприємців – компанія спочатку переведе свої відділення на госпрозрахунок і виведе їх на рентабельність. Про це сьогодні заявив засновник і президент MeestGroup Ростислав Кісіль.
За його словами, в мережі компанії понад 560 відділень і щомісяця їх число збільшується приблизно на 70. Міст Експрес має намір зосередитися на логістичному бізнесі, відмовившись від поштової складової як від непрофільної. Кісіль відзначив, що Укрпошта з приходом нового керівництва – а Ігор Смілянський довго жив і працював у США – зосередиться саме на цьому напрямку і конкурувати з нею нема сенсу.
Нова форма співпраці від Міст Експрес буде цікавою для підприємств, які володіють великими мережами банкоматів і терміналів самообслуговування (ТСО). Тож тепер ці компанії зможуть отримувати додаткові доходи за кожне відкривання поштоматів, зазначив Кісіль. А очолюване ним підприємство буде займатися доставкою від відправника до кінцевого споживача.
Оператор також планує прискорити час доставки по Україні – відправлення мають доходити до адресата на наступний день до 15:00 в будь-яке місце країни.
На початку 2015 року Кісіль розповідав НВ про плани розширити мережу своєї компанії за рахунок відділень Укрпошти, але до втілення цієї ідеї діло так і не дійшло. Але тоді керівництво держоператора не ризикнуло піти на подібну співпрацю.
Лідер поштово-логістичного ринку серед приватних операторів – Нова пошта – давно та успішно використовує франшизу. За повідомленням прес-служби цієї компанії, за цією моделлю працює трохи менше половини всіх відділень Нової пошти (понад 1 тис.), які розташовані переважно у невеликих або віддалених населених пунктах. При цьому партнери не сплачують за франшизу: "Все, що треба – це укласти з компанією угоду, забезпечити діяльність точки та почати працювати", - розповіли в компанії.
Щодо поштоматів, то Нова пошта уже пройшла шлях, яким збирається йти Міст Експрес – вона користується мережею з понад 1,4 тис. партнерських поштоматів (ПриватБанк, InPost), а віднедавна розвиває власну мережу. До кінця року Нова пошта планує встановити в Києві та регіонах до 150 автоматизованих точок.
Президент Української асоціації директ маркетингу (УАДМ) Валентин Калашник назвав наміри Міст Експрес перевести свої відділення на аутсорс "доволі раціональним". За його словами, якщо компанія зможе забезпечити якісну логістику, то це стане успішним рішенням.

УАДМ оцінили ринок поштової логістики за 2015 рік у 5,3 млрд грн. У рейтингу найбільших операторів Міст Експрес зайняв третє місце з часткою ринку 12,2%, поступившись Укрпошті (32,4%) і Новій пошті (31,9%).