Антимонопольний комітет почав перевірку через зміну авіакомпанією МАУ правил перевезення багажу
Антимонопольний комітет України порушив справу на предмет можливих ознак порушення законодавства про захист конкуренції в діях авіакомпанії Міжнародні авіалінії України (МАУ) і інших авіаперевізників.
Про це глава Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Олексій Хмельницький написав в колонці для Економічної правди.
"Усі, хто часто подорожують літаком, звернули увагу на зміну норм провезення ручної поклажі найбільшою українською авіакомпанією – Міжнародні авіалінії України (МАУ). Нові правила стали чинними з 15 січня 2019 року. На жаль, вони не стали зрозумілими пасажирам. Не зрозуміли їх і ми, тому Київське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України розпочало своє розслідування щодо нових правил", - написав він.
Зміни передбачають, що пасажири, які придбали квитки, у вартість яких не входить перевезення зареєстрованого багажу, зможуть взяти з собою на борт літака лише один предмет ручної поклажі вагою до 7 кг і розмірами не більше ніж 55х40х20 см, а також верхній одяг і парасольку.
Крім того, кожен пасажир МАУ, незалежно від класу обслуговування та тарифу, за яким він придбав свій квиток, отримає можливість взяти з собою ще одну додаткову одиницю ручної поклажі вагою до 5 кг і розмірами не більше ніж 40x30x10 см, попередньо оплативши збір в розмірі 15 євро. Будь-які додаткові особисті речі, наприклад, пакети Duty Free, ноутбук, преса для читання, фотоапарат, бінокль, портплед і інше, повинні бути упаковані. Всі особисті речі пасажира, які не будуть упаковані в ручну поклажу, будуть вважатися окремою одиницею ручної поклажі або багажу і будуть прийняті до перевезення тільки після сплати встановленого тарифу.
"Ці правила не є чимось новим. Лоукостери - авіакомпанії Wizz Air (Угорщина) і Ryanair (Ірландія) – теж змінили правила перевезення ручної поклажі, зробили платними всі сумки на колесах з 1 листопада минулого року. В обґрунтування таких змін, компанії посилаються на необхідність забезпечення дешевизни квитків. Але МАУ ніколи не позиціонував себе як перевізник- лоукостер. Міжнародні авіалінії України – найбільша компанія з перевезення пасажирів в Україні. Більше того, запровадження МАУ нових умов до перевезення ручного багажу ніяк не вплинуло на ціну квитків і якість послуг, - написав Хмельницький.
Він зазначив, що при пошуку квитків на сайті авіакомпанії першої система показує ціну на найнижчий за вартістю тариф. Тільки при виборі відповідного рейсу відкривається весь перелік тарифів.
"Тобто споживач послуги купує квиток не за тією ціною, яку він першою побачив при пошуку, а за значно вищою, яка дозволила б йому взяти з собою досить багажу для подорожі, хоча б на 4-5 днів", - додав Хмельницький.
В АМКУ припускають, що у споживачів може скластися хибне враження про реальну вартість квитка.
"Розслідування стосується не тільки ознак порушення конкурентного законодавства українською компанією МАУ, а й інших авіаперевізників, в тому числі іноземних лоукостерів Ryanair і Wizz Air", - наголосив він.
Як повідомлялося, з 15 січня МАУ посилила правила провезення ручної поклажі на всіх своїх рейсах.
