Телевізор і соцмережі проти онлайн медіа. Звідки українці отримують інформацію - опитування
Головними джерелами інформації про стан справ в Україні і світі для українців є центральні телеканали, інтернет-ЗМІ і соцмережі. Про це свідчить соцопитування, проведене Київським міжнародним інститутом соціології в лютому 2019 року.
"Центральні українські телеканали залишаються топ-джерелом для абсолютної більшості населення, але за рік стало на 12% менше респондентів, які найчастіше отримують інформацію про стан справ в Україні і світі з загальнонаціональних телеканалів (зниження з 86% до 74%). Також з 18% до 11% знизилася частка тих, хто говорить про родичів, друзів і таке інше", - йдеться в звіті за підсумками соцопитування.
Що стосується інтернет-ЗМІ, то за рік практично нічого не змінилося. Якщо в лютому 2018 року головним джерелом інформації їх називали 27,1% респондентів, то в лютому цього року - 27,5%. З соцмереж - як в минулому році, так і зараз - отримує інформацію 23,5% українців.
Опитування показало, що популярність друкованих ЗМІ падає (в лютому 2018 року - 8,1%, в лютому 2019 го - 6,7%). Загальнонаціональні українські радіостанції назвало головним джерелом інформації 4,5% респондентів, російські телеканали - 4,3%. Популярність останніх за рік знизилася на 0,4 п.п.
"У той же час, якщо говорити про довіру до джерел інформації, то відносна більшість респондентів довіряє центральним українським телеканалам - 40%. Українським інтернет-ЗМІ довіряють 14%, соціальним мережам - 12%, а інші джерела назвали не більше 6% респондентів", - зазначено в звіті.
42% учасників опитування, які читають інтернет-сайти, сказали, що користуються інструментами, які відключають рекламу.

Серед українців, для яких соціальні мережі є топ-джерелом інформації, 74% використовують Facebook, 33,5% - Instagram, 15% - ВКонтакте, 10% - Однокласники. Facebook лідирує незалежно від віку, місця проживання і роду діяльності респондентів. Разом з тим, серед людей до 30 років його наздоганяє Instagram (79% у Facebook, 54% у Instagram), а серед студентів ці соцмережі поширені майже в однаковій мірі (72% і 67% відповідно).

"Для більшості активних користувачів соціальних мереж (56%) основною причиною користування ними для отримання інформації про актуальні події є зручність, оскільки багато інформації з різних джерел зібрано в одному місці. Ще 31% аргументують свою позицію тим, що інформація з'являється швидше, ніж в ЗМІ", - йдеться в звіті.