В Київстарі розповіли, які дані мобільних операторів використовують банки і страхові компанії

2 жовтня 2019, 14:50

Більш ніж 15 банків та фінансових установ використовують дані мобільного оператора Київстар, зокрема для зменшення кількості проблемних позичальників.

Про це директор з аналітичних продуктів та сервісів Київстару Андрій Желєзняк розповів в ході прес-конференції в Києві з приводу старту Big Data School 4.0, повідомляє кореспондент НВ Бізнес.

Відео дня

Компанія, зокрема, пропонує банкам послуги з побудови скорингових моделей: дані про поведінку абонентів можуть допомогти фінустановам визначити, яка вірогідність того, що клієнт поверне кредит. За словами Желєзняка, спочатку Київстар співпрацював переважно з великими банками, «оскільки вони найбільш зрілі і розуміють, як вони це будуть використовувати». Зараз оператор починає співпрацювати і з меншими банками.

«Великі банки вже мають свої аналітичні моделі з попередження таких ситуацій (коли клієнти не повертають кредити. — ред.), але в них немає тих даних, які є в телекому. Ми беремо в них тестову базу клієнтів, які розмічені як добрі та погані. Будуємо на цьому модель, яка з великою вірогідністю передбачає, які з них погані, перевіряємо на цій вибірці, чи працює модель з достатнім рівнем якості. Далі банк надає нерозмічену вибірку. Ми проганяємо її через модель і виявляємо клієнтів, які погані. Банк сам перевіряє цей результат», — розповів Желєзняк.

В.о. директора з розвитку бізнесу на корпоративному ринку Київстару Костянтин Вечір додав, що оператор, зокрема, аналізує, як довго клієнт користується номером телефону і чи змінював він SIM-карту: «В нас є реалізація такого сервісу з крупним національним банком, вже національним… Якщо клієнт реєструється в банку чи додатку чи надає свій номер телефону, ми перевіряємо: це новий номер чи старий, скільки років він працює, чи змінювалася SIM-карта. Якщо є показники, що номер новий або за номером змінювалась сімка, або якимось чином змінювався патерн поведінки цього номера телефону, бал буде знижений, тому ще це явно може бути підготовка до якихось шахрайських дій. Якщо це зрілий номер, це постійний користувач, він постійно поповнює зв’язок, користується послугами — в нього буде вищий бал».

Желєзняк відзначив, що послугами скорингу користуються також страхові компанії, але не так активно, як банки.

«Страхові компанії зараз споживають послуги скорингу, щоб виявляти фродерів (шахраїв. — ред.). Не в такій мірі як банки, оскільки маржа страхової компанії набагато нижча і у них є різні інструменти для того, щоб зменшувати ризики», — сказав він.

Вечір додав, що страховим компаніям потрібні дані про те, хто з їх клієнтів їздить за кордон, щоб пропонувати їм відповідні страховки.

«Найбільший цікавий запит від страхових компаній — це запит на роумерів. Вони продають путівки для міжнародних туристичних поїздок. Хто як не оператор знає, скільки у нього роумерів, як часто вони їздять, які країни є пріоритетними і коли їм вчасно можна доставити повідомлення (про страховку. — ред.)», — розповів він.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Желєзняк повідомив, що послугами компанії в сфері Big data користувалися також мережа супермаркетів Сільпо та мережа аптек Аптека низьких цін.

У компанії підкреслили, що «всі аналітичні моделі з використанням великих даних будуються на базі неперсоніфікованих і зашифрованих даних».

Нагадаємо, раніше мобільний оператор Vodafone повідомляв, що група компаній Fozzy Group, якій належать супермаркети Сільпо і магазини Фора, використовувала дані оператора для планування і розвитку мережі ритейлу.

Показати ще новини
Радіо NV
X