З користю для бізнесу. Чим зайнятися на новорічній вечірці

19 грудня 2019, 17:10

Як використовувати свій час максимально ефективно

Грудень — чемпіон за кількістю та різноманітністю вечірок і неформальних зустрічей. У жодний іншій місяць протягом року ми не відвідуємо таку кількість подій, прийомів і новорічних корпоративів.

Відео дня

При цьому сьогодні кожна доросла людина — менеджер свого життя, а значить — хоча б епізодично стурбована такими важливими для менеджера явищами як самоорганізованість, особиста ефективність, і навіть lifetime learning.

Саме про це йдеться — вчитися все життя, і отримувати користь навіть з веселого проведення часу. Як всі ці тренди і завдання самому собі стосуються святкового грудня? Дуже прямо. Є можливість використовувати цей час максимально корисно.

Наприклад, зробити заміри рівнів корпоративної культури. Відвідуючи вечірки різних компаній, професійних і стихійних спільнот, ми помічаємо, що на одних буває досить цікаво і весело, атмосфера легка і приємна, а наповнення свята викликає захват. Тут не йдеться про зрозумілий захват від виступу супер-дефіцитного естрадного виконавця. Або буває навпаки, коли хочеться скоріше піти, тому що нудно.

Місце проведення, склад, вітальна риторика, розсадження, контент свята, залученість колективу. Саме в таких атрибутах здатні проявитися і корпоративна культура, і цінності бізнесу.

Там же можна поспостерігати за корпоративним розшаруванням або його відсутністю: наскільки топи і рядові перебувають в одній святковій паралелі. Чи вони як іграшки на ялинці — найбільш цінні та пам’ятні на видному місці, а торішні недорогі ялинкові кулі закривають тили. Поєднавши всі ці фактори, можна оцінити рівні корпоративної культури за найрізноманітнішими шкалами і школами (від Шейна до Діла і Кеннеді). А не вдаючись у академічні нетрі та наукові теорії, можна швидко визначити, це наша cup of tea чи ні.

Одна моя колега, проходячи тур співбесід у дуже велику компанію, була запрошена на неформальну вечерю з топ-менеджерами. Таким чином, вони один до одного придивлялися. Мені здається, кандидатів треба запрошувати на корпоратив — а тим більше новорічний. Це свято, так прийнято у нас в країні, по суті такий концентрат всього, що краще один раз побачити і відчути.

Корпоративна культура є дуже важливим фактором у робот, вона здатна на багато що. Наприклад, утримувати співробітників, якщо вона побудована правильно, або позбавлятися від них, якщо бізнесу зараз не до неї.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Можна звернути увагу на креативність і мислення out of the box. Свята все ж створені саме для того, щоб надихати, давати нові ідеї, розвивати креативне мислення. Переключення уваги на нові місця, цікаве спілкування, позитивну атмосферу та незвичайні ідеї працюють потужно. Не секрет, що часто після таких перемикань ми генеруємо потік свіжих рішень, а мозок сам видає оригінальні проекти. А ще це про гордість і причетність. Креативний корпоратив — це те, що надовго запам’ятається, просочиться найфановішим контентом в інтернет, зробить з найбільш нейтральних співробітників реальних амбассадорів компанії. Це дуже цінний інструментарій.

Виявляється креатив і в людях, з якими ми зустрічаємося на вечірках. Цікаво не тільки те, як вони веселяться, але ще і як виходять з незручних ситуацій, як на них реагують, наскільки схильні до конфлікту. Сукупно реакція людини на незручну ситуацію — це маркер, чи комфортно буде з нею працювати і мати спільні професійні та бізнес-проекти. Це як тест «знайди своїх».

Якось ми з колегами прийшли на красиву і досить пафосну за локацією і кількістю офіціантів подію, коли виявилося, що всі ми сидимо за різними столиками. До того ж у деяких місця не були позначені. Таблички з іменами були розставлені дивним чином. Що робить людина-менеджер в душі та в костюмі в цьому випадку? Він йде до організатора і уточнює, де його табличка і місце. Можливо, скандалить. Що робить креативна людина? Переставляє таблички з іменами гостей церемонії таким чином, щоб ми всі могли опинитися за одним столом і надалі отримувати задоволення від спілкування. Для мене менеджер, здатний легко і out of the box вирішувати будь-які питання, цікавий і корисний, а такий креативний підхід цінний у бізнесі як рідкісний вид.

Як ми відпочиваємо — так і працюємо. Важливість фактора out of the box давно усвідомили в IT секторі та креативних індустріях. Таким чином креативність реалізується не раз на рік — під час новорічного корпоративу, а постійно. Це дозволяє створювати сприятливу атмосферу і підґрунтя для нестандартних рішень, і підтримувати енергію позитивного настрою в колективі.

І, нарешті, один з найкорисніших способів відвідування вечірки — провести дослідження. Найбільше я люблю масштабні неформальні зустрічі та вечірки за репрезентативність вибірки. Чим більше гостей, тим краще. Не думайте, що це жарт, це дійсно працює. Для проведення маркетингового дослідження з досить високим ступенем достовірності результатів соціологи проводять опитування. Погодьтеся, неприпустимо ігнорувати можливість проведення власного дослідження. Це можна зробити навіть перебуваючи в пасивному режимі. Спілкуючись на вечірці з величезною кількістю людей, добре і не дуже добре нам знайомих, досить легко визначити, як саме ми або наша компанія сприймаємося в цьому середовищі. Це визначається питаннями співрозмовників. А як справи у Івана Степановича? Коли ви знову збираєтеся до Італії? Таким чином можна визначити, яке позиціонування у суб'єкта дослідження в цьому середовищі. Переходячи в активну фазу дослідження, питання співрозмовникам задаємо ми. Залежно від теми, що нас цікавить, і однорідності аудиторії.

Для чистоти експерименту маркетингове дослідження можна проводити щоразу, коли потрапляємо в одне і те саме середовище. Важливо не забувати користуватися результатами: коригувати позиціонування, розвінчувати чутки, доносити правильні меседжі.

І все ж фокусувати свою увагу тільки на таких раціональних підходах не варто. Незважаючи на те, що в корпоративному середовищі спілкування заради спілкування — рідкісний вид ментальної близькості, завжди знайдуться люди, з якими можна говорити не про роботу, не менеджерською мовою. З такими співрозмовниками приємно обговорити прочитану книгу або нещодавню подорож, і випити келих вина. Може не варто відмовляти собі в задоволенні відвідування вечірок і неформального спілкування. А як щодо всього вищесказаного — корпоративної культури, маркетингових та інших досліджень, креативних концепцій для зростання бізнесу? Давайте вже після свят. Відмінних нам всім корпоративів та вечірок.

Показати ще новини
Радіо НВ
X