Стисло і зрозуміло: Юрій Вітренко очолить Міністерство енергетики, а Юлія Ковалів пішла з ОП

22 грудня 2020, 12:10

Вівторок, 22 грудня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні.

  • Вчора ввечері уряд призначив колишнього комерційного директора Нафтогазу Юрія Вітренка виконувачем обов'язків міністра енергетики і першим заступником міністра енергетики. Вітренко змінить Ольгу Буславець, яка очолювала міністерство енергетики з квітня. Випускник бізнес-університету INSEAD, Вітренко очолював виграшну Стокгольмську арбітражну справу проти Газпрому. Хоча Газпром заплатив Нафтогазу $2,9 млрд, виплати команді Вітренка викликали невдоволення. Минулого тижня, коли його кандидатура виставлялася на голосування, він набрав тільки 82% необхідних голосів Ради. В Україні виконувачі обов'язків міністрів часто займають посади роками.

Відео дня

  • За Вітренка може виникнути більше судових позовів з Росією і більша відкритість для західних інвестицій. Крім роботи в Нафтогазі, Вітренко працював у PwC в Києві, Merrill Lynch в Лондоні і Amstar Europe, фонді прямих інвестицій, афілійованих із групою в Денвері. Він є генеральним директором AYA Capital, київської інвестиційної компанії, яку він заснував десять років тому. У Нафтогазі він працював над кількома великими розміщеннями єврооблігацій.

  • Юлія Ковалів, добре знайома іноземним інвесторам, вчора подала у відставку з поста заступника голови Офісу президента Зеленського. Ковалів також очолювала Офіс Національної інвестиційної ради, організації, яка сприяла діалогу між урядом і керівниками провідних іноземних інвесторів в Україні.

  • Уряд також призначив Вадима Мельника головою Державної фіскальної служби. Попередній керівник служби Сергій Верланов був звільнений у квітні.

  • Господарський суд Києва минулого тижня задовольнив позов, в якому стверджувалося, що Роман Лещенко, нещодавно призначений міністром сільського господарства України, привласнив $430 тис. української фермерської компанії, що належить Курту Якобу Грошансу, фермеру з Північної Дакоти. Судовий позов вказує на те, що буде подано більше позовів про незаконне присвоєння зерна. Як повідомляється, перед голосуванням в Раді в четвер, Лещенко сказав, що виплатив усі борги американському інвестору. Грошанса представляє американський адвокат Бейт Томс.

  • У той час, як уряд США працює над визначенням збитку, завданого кіберзлочинцями, уряд України майже щодня стикається з хакерськими атаками на свої державні ресурси і зміцнює свою кібербезпеку, написав у п'ятницю в Telegram голова Служби державної безпеки Іван Баканов. «Масштаби проникнення в державні інформаційні ресурси вражають — атаки відбуваються практично щодня», — сказав він. У 2019 вірус, завантажений в програму податкового обліку, завдав компаніям в Україні збитків на мільйони доларів. Вважається, що за проникненням в мережі США і вторгнення та збитки в Україні стоїть Росія.

  • Не дивлячись на те, що в Україні зареєстровано перше зараження новим штамом коронавірусу, вчора ввечері уряд вирішив не припиняти польоти між Україною та Великою Британією. Вперше виявлений у Великій Британії 14 грудня новий вид COVID-19 вже був ідентифікований в Австралії, Данії, Італії та Нідерландах. Український інфекціоніст Віктор Петров повідомив вчора телеканалу «Україна 24», що у пацієнта Миколи, трудового мігранта, що курсує між Закарпаттям та Чехією, «виявлено цей новий різновид, який було ідентифіковано Великою Британією».

  • У той час як Франція, Німеччина, Туреччина і Польща припиняють польоти з Великої Британії, Кабінет міністрів України вирішив не припиняти авіасполучення, написав на своїй сторінці в Telegram міністр інфраструктури Владислав Криклій. Він сказав: «Зараз рейси виконуються в основному для повернення українців з навчання з-за кордону додому на різдвяні канікули». Вчора посольство України в Лондоні розмістило попередження, в якому пропонувалося: «Громадяни України тимчасово повинні утриматися від поїздок до Лондона і на південний схід Англії».

  • Сьогодні з Києва до Великої Британії є тільки один рейс: рейс Wizz Air з аеропорту ім. Сікорського в лондонський Лутон. Минулого тижня МАУ відкрила рейси між Борисполем і лондонським аеропортом Гітроу. У той час святковий графік МАУ передбачав три рейси на тиждень — по четвергах, суботах і неділях — з Борисполя в Гітроу і в Гатвік, його традиційний пункт призначення.

  • Логістична компанія Meest China початку щотижневі вантажні рейси між Гонконгом і Борисполем. «Регулярні рейси відміняються, терміни доставки важко передбачити», — прокоментував Михайло Лимар, генеральний директор Meest China, підрозділи канадсько-української групи Meest Holding. За його словами, нові вантажні рейси на літаку Airbus 330 «дозволять нам здійснювати доставку з Китаю в Україну за 12 годин і не залежати від авіакомпаній».

  • Кількість пропозицій роботи в ЄС для українців зросла на 40% з тих пір, як в червні був скасований контроль за поїздками через коронавируса, повідомляє київська пошукова система Jooble, яка збирає міжнародні оголошення про вакансії. Станом на понеділок для українців було розміщено 9 631 вакансій. Кращі пропозиції в трійці країн були: Польща - пакувальники, різноробочі, кравці, водії і будівельники; Німеччина - працівники по догляду за людьми похилого, плиточники, сантехніки, електрики і пакувальники; Чехія - покоївки, зварювальники, електрики, водії.

  • З минулого четверга Wizz Air відновила польоти з Харкова в усіх напрямках в Німеччині і Польщі. Українським туристам заборонено їздити в Польщу і Німеччину. За винятком українців з чинним дозволом на роботу. Wizz Air, авіакомпанія з найбільшою кількістю напрямків з Харкова, тепер виконує рейси в шість міст ЄС, в порівнянні з 10 рейсами минулої весни до карантину.

  • 150-кілометрова кільцева дорога навколо Києва і 1,7-кілометровий підвісний міст через Дніпро в Кременчуці повинні стати результатом недавнього схвалення Кабінетом міністрів інфраструктурного угоди з Китаєм. «Цією угодою ми відкриваємо двері для китайських кредитів в інфраструктуру», — написав на своїй сторінці в Facebook Віктор Довгань, міжнародний радник з інфраструктури Владислава Криклія. Об'їзна дорога «Київ» буде мати U-подібну форму, забезпечуючи сполучення з усіма основними магістралями, від М-1 на Чернігів на півночі, до М-7 на Ковель на заході. Будівництво цієї 8-смугової автомагістралі з обмеженим доступом, здатної пропускати 300 тис. автомобілів на день, має бути завершено до 2030 року.

  • Прагнучи скоротити смертність на дорогах на 30% до 2024 року, уряд схвалив витрати в розмірі $85 млн в 2021 році на перший рік реалізації міжнародної програми безпеки дорожнього руху. Гроші будуть витрачені на 400 освітлених пішохідних переходів, 300 амортизаторів для мінімізації зіткнень, системи зважування в русі для виявлення вантажівок з надмірною вагою, камери контролю швидкості в фіксованих положеннях і в поліцейських машинах, а також будівництво 20 кругових розв'язок для заміни небезпечних перехресть.

  • Пасажиропотік Київського метрополітену знизився на 40% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року до 250 мільйонів осіб, повідомив учора журналістам мер Києва Віталій Кличко. Посилаючись на двомісячну ізоляцію минулої весни, він сказав: «Вперше за 60 років існування київського метро воно не працювало». До кінця цього місяця всі 52 станції системи матимуть мобільний інтернет 4G. До кінця наступного року на зеленій лінії повинні відкритися дві нові станції, які продовжать лінію на 8 км на північний захід, від Сирця до проспектів Правди і вулиці Мостицької. За його словами, новий єдиний електронний транспортний квиток тепер використовується для 1 мільйона поїздок на день.

Від редактора:

Приємно бачити, що Зеленський повернувся до призначення А-команди в свою А-команду. В ідеалі Юрій Вітренко міг би використовувати свою політичну і економічну кмітливість, щоб остаточно виплатити $1 млрд виробникам сонячної і вітрової електроенергії. Чому б не використати зелені облігації? І судовий процес України з Газпромом може зажадати лідерства, починаючи з компенсації за чорноморські нафтові платформи, вкрадені Росією в 2014 році. Нафтогазова сфера України зазнала різкої критики з боку іноземних компаній, які пішли в минулому році: Trident, Vermillion, а тепер і Nadra. Чому б не відкрити Україну для іноземних інвестицій — до заходу нафтової ери?

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікування повної версії тексту заборонене.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів і інвестиційних менеджерів в Україні.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X