Це бета-версія нового сайту Нового Времени. Надсилайте свої зауваження на адресу newsite@nv.ua

Віддалена робота: попит і пропозиція

22 вересня 2017, 16:45
1792
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Світ змінюється, збільшується кількість людей, які неохоче працюють в офісах з 9-ї до 18-ї

Внутрішні корпоративні процеси трансформуються, з'являється все більше сфер, у яких можливість віддаленої роботи досить доцільна і поширена.

У різних компаніях застосовуються різноманітні підходи до організації робочого процесу. Багато залежить від сфери діяльності підприємства і функціоналу, який виконує фахівець.

Фріланс, підряд, аутсорсинг, віддалена робота – це сучасні терміни для позначення певних форм організації робочого процесу і форматів взаємодії роботодавця/замовника зі співробітником/виконавцем. Вони, як правило, передбачають роботу поза офісом. При цьому фріланс і віддалена робота досить популярні і затребувані в Україні.

Разом з тим, ряд зарубіжних компаній повертають своїх співробітників до офісів. Наприклад, компанія IBM через п'ять років співпраці зі своїми працівниками у форматі віддаленої роботи у зв'язку зі зменшенням прибутку почала повертати їх до офісів.

Віддалена робота, як в принципі і будь-яка інша форма робочої зайнятості, має свої плюси і мінуси. З одного боку, є можливість економити на оренді офісу, а з іншого – ускладнюється процес постановки та контролю виконання робочих завдань.

Тож, як багато сьогодні у нас на ринку праці пропозицій співпраці у форматі віддаленої роботи?

Аналіз бази вакансій і резюме показав, що попит на вакансії з можливістю віддаленої роботи значно перевищує пропозицію. Так, на 7-8 резюме із побажаннями працювати у віддаленому режимі, роботодавець надає лише одну пропозицію, яка передбачає такий формат співпраці.

Найбільша кількість вакансій із можливістю працювати віддалено розмістили у сферах IT та телеком. Однак і тут  тих, хто бажає працювати поза офісом, чимало.Рівень конкуренції на подібні вакансії склав близько 4 осіб на місце.

А ось у сфері маркетингу у більшості випадків вакансії і резюме з можливістю працювати вдома стосувалися таких напрямків діяльності, як інтернет-маркетинг і маркетингові комунікації. Тут конкуренція на вакансію з можливістю працювати віддалено склала близько 3 осіб.

У сфері продажів роботодавці досить активно шукали спеціалістів, які могли б працювати з клієнтами і вести продажі по телефону.

Половину пропозицій з можливістю віддаленої роботи розмістили для фахівців з досвідом роботи до 3 років. 31% вакансій віддаленої роботи пропонували фахівцям без досвіду і студентам. Останнім, як відомо, доводиться поєднувати роботу і навчання.

При цьому, найрідше можливість віддаленої роботи пропонують фахівцям з досвідом. 17% вакансій передбачали віддалену роботу для фахівців із досвідом від 3 до 6 років. Для фахівців із більш тривалим досвідом роботи можливість працювати віддалено зустрічається ще рідше.

Можна припустити, це пов'язано із тим, що більш тривалий досвід роботи має на увазі підвищення кар'єрними сходинками і керівні посади, а отже, – керівництво колективом, яке легше виконувати, перебуваючи в офісі.

Компанії, які пропонують молодим спеціалістам можливість працювати у віддаленому форматі та/або за гнучким графіком, тримають руку на пульсі сучасних тенденцій. Адже для покоління пошукачів, яке сьогодні виходить на ринок праці, цінним є поняття особистої свободи.