Три причини шукати інновації за межами компанії

15 листопада 2019, 09:40
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Корпорації часто програють у швидкості створення інновацій стартапам. Такі гіганти інновацій, як Airbnb, Tesla або Grammarly були створені поза стінами корпорацій, але вже коштують мільярди

У той же час, директори з інновацій та топ-менеджери корпорацій часто скаржаться на рвані процеси, на повільну швидкість, на бюрократію, на обмежені ресурси. То чи можливо всередині таких систем створити по справжньому проривні інновації? Важко відповісти.

Відео дня

Точно важливо розвивати команду і шукати інновації всередині. Але ніхто не сперечатиметься, що варто також шукати інновації і за межами своєї компанії.

І це не питання вибору — це питання перемоги в конкурентній гонці. І ось три причини для пошуку зовнішніх інновацій.

1. Потужніший потік рішень

Починаючи пошук інновацій за межами компанії, ви здивуєтеся, як багато всього цікавого вже було створено до вас і що можна підгледіти у лідерів вашої індустрії в інших країнах.

Такий пошук можна здійснювати як самостійно силами співробітників компанії, так і через спеціальні стартап-програми. Як приклад можна навести проект Connect+Develop від Procter&Gamble. P&G створила програму, засновану на відкритих інноваціях, ключове завдання якої — збільшити потік зовнішніх талантів та інноваційних рішень, щоб вирішити внутрішні проблеми корпорації.

Якщо P&G потрібні нововведення у сфері догляду за порожниною рота, програма збирає новаторів, стартаперів та патентовласників, у яких вже є напрацювання і певний рівень експертизи в цьому конкретному напрямі.

Програма дозволяє закривати прогалини в лінійках продуктів, слабкі місця в логістиці та дистрибуції. І це все за рахунок залучення зовнішніх інноваторів — так корпорація не обмежує себе лише внутрішніми ресурсами та ідеями.

70% інновацій приходять з суміжних індустрій зі схожими викликами

2. Ширший фокус для вивчення

За статистикою PwC 70% інновацій приходять з суміжних індустрій зі схожими викликами. Якщо дивитися не тільки на свою індустрію, а й на те, що роблять прогресивні компанії й інноватори в інших сферах, є шанс знайти унікальні ідеї, підходи і рішення, які вже допомогли комусь і які можуть посилити вашу компанію.

З цієї точки зору компанії часом підключають до пошуку професійних гравців індустрії інновацій — щоб розширити фокус і воронку стартапів. Наприклад, акселератори та агентства інновацій переглядають стартапи тисячами на рік — їхня робота мати широкий фокус на нові технології, мати велику базу стартапів для вивчення і бути в курсі всіх інноваційних тенденцій.

Зовнішні гравці не зациклюються тільки на своїй сфері, оскільки працюють з різними клієнтами та індустріями.

3. Нестандартний погляд збоку

Наприклад, коли ДТЕК шукали інновації для своєї акселераційної програми, перед ними стояло багато викликів. Один з них — пошук рішень з очищення від водоростей водяних фільтрів, через які надходить вода для охолодження теплоелектростанцій.

До цього для очищення фільтрів необхідно було раз на місяць зупиняти турбіни і чистити фільтри вручну. Але на одну із зустрічей прийшов представник компанії, яка очищає насіння від зайвого лушпиння ультразвуком. Поспілкувавшись, компанія запропонувала переналаштувати хвилі свого пристрою і продовжити час, який фільтри можуть служити без необхідності очищення.

Звичайно, навіть це рішення ще в процесі тестування, далеко не завжди так щастить з ідеями і точно не кожне таке рішення можна просто взяти і використовувати. З іншого боку, мільйони доларів економії і додаткової маржі на рік варті того, щоб вивчити тему і спробувати.

І не важливо — шукаєте ви інновації самі чи за допомогою агентств інновацій — головне почати. Тому що інновації — головний драйвер зростання компаній і перемоги в конкурентній гонці 21 століття.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X