Хмарні інтернет-сервіси продовжують рости. Тренди європейського SaaS-ринку

31 травня 2019, 18:00

2018 рік на світовому ринку «Software as a service» був роком великих угод зі злиття і поглинання. Їх загальна сума склала понад $90 млрд

Що таке SaaS

Модель SaaS (Software as a service) означає, що користувачі отримують доступ до сервісів через веб-браузер або по API, не встановлюючи програмне забезпечення окремо. Саме ПО зберігається в хмарі, тобто розміщується на інтернет-серверах. SaaS-послуги доступні користувачам за передплатою або безкоштовно. Простий приклад SaaS — Google Docs і Gmail.

Відео дня

Ключові світові компанії, що надають програмне забезпечення як послугу, активно виходять на європейський ринок. За прогнозами Researchmoz, сукупний річний темп зростання ринку SaaS в Європі складе 23% за період з 2018 до 2023 року. Серед великих гравців — Atlassian, Shopify, Dropbox, Zoom, Twilio, Domo, Marketo, Zendesk, Docusign, Google і Salesforce.

Тренди на ринку SaaS-платформ Європи

У 2019 пройде більше великих IPO, ніж в 2018. Шанси успішно вийти на IPO є у компаній, які представлені на ринку близько 14 років, показують щорічний приріст 40% і більше, при цьому залучили не менше $300 млн інвестицій. Штат таких компаній — 1 000 співробітників і вище.

Обороти набирають вертикальні SaaS-платформи і застосунки. Серед них — медичний проект Flatiron, який розробляє ПО для лікування і дослідження раку, а також аналітична платформа для ритейлу RetailNext. У вертикальних компаній нижчі показники вартості залучення нового клієнта і відтоку споживачів. Вартість вертикальних платформ і потенціал зростання їх продажів вище завдяки цим факторам, а також тому, що платформи вирішують конкретні проблеми вузьких ринків.

Дані фонду Bessemer Venture Partners підтверджують, що платформи з відкритим вихідним кодом довели спроможність бізнес-моделі. Саме в 2018 відбулися найбільші для ринку SaaS IPO (Elastic і Pivotal), а також злиття і поглинання. Тому європейський ринок підхопить світовий тренд, розвиваючи open source рішення.

Крім того, на ринку з кожним роком з’являється все більше компаній, які пропонують програмне забезпечення в форматі API (прикладного програмного інтерфейсу). При цьому вони поділяють продукти на більш дрібні й створюючи конкуренцію окремим функціям великих платформ. Такі рішення змагаються не з іншими API, а з пакетними пропозиціями.

Інший тренд — розвиток AI-рішень. Штучний інтелект збільшує швидкість роботи рішень, автоматизує процеси, а також підвищує персоналізацію та безпеку платформ.

Саме безпека зараз — одне з уразливих місць ринку. Зазвичай компанії використовують відразу декілька платформ, кожна з яких оперує набором даних. Кожен раз при створенні нового облікового запису або отримання доступу до застосунка співробітник може використовувати ненадійний пароль, неправильно використовувати налаштування безпеки, допустити спільне використання акаунтів або можливість витоку даних. Якщо співробітник залишає компанію, вона повинна переконатися, що доступ до програм та даних також буде обмежений. Тому в цій сфері необхідно посилити регулювання і переглянути політики безпеки. Також потрібно не забувати про нову політику щодо персональних даних GDPR — її дотримання є обов’язковим для компаній, які ведуть бізнес в Європейському союзі.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

2018 рік на світовому SaaS-ринку був роком великих угод зі злиття і поглинання. Їх загальна сума склала понад $90 млрд. Серед гучних новин — покупка IBM Red Hat ($33 млрд) і придбання GitHub компанією Microsoft ($7,5 млрд). Також $44 млрд додали до обсягів ринку IPO хмарних компаній, зокрема Dropbox і Pivotal. Акції SaaS-компаній, що вийшли на IPO, показують стійке зростання. Це відзначає інвестор, представник фонду Spark Capital Алекс Клейтон.

Говорячи про європейський ринок, необхідно також оцінити можливості українських компаній для розвитку там і залучення інвестицій. SaaS-проекти повинні розвивати R&D-департамент в нашій країні. Відділ продажів при цьому, навпаки, краще зосередити за кордоном — на зарубіжний ринок має припадати близько 80% клієнтів. Для залучення інвестицій регулярний місячний дохід (MRR) компанії повинен дорівнювати не менше € 50 000. У пошуку корисного нетворкінгу засновникам стартапів потрібно відвідувати галузеві конференції, включно з SaaStock і NOAH.

Комплексні цілеспрямовані заходи щодо позиціювання компанії на європейському ринку в поєднанні з сильним продуктом зроблять її помітною для зарубіжних інвесторів.

Спеціально для НВ Бізнес

Більше поглядів — у розділі Експерти НВ Бізнес

Показати ще новини
Радіо НВ
X