Як великому бізнесу зберегти дух стартапу і чому така модель працює

13 червня 2019, 08:00

Startup-style у великій IT-компанії. Як це роблять MEGOGO

Вважається, що компанії зі стартап-культурою швидше приймають рішення і розвивають інновації. Startup style — це простий обмін ідеями на всіх рівнях, відкритість і залученість керівництва, вмотивованість співробітників. Розвивати стартап-культуру почав кофаундер Intel Енді Гроув ще в 1980-х.

Відео дня

Опитування Turnstone, проведене серед співробітників 500 молодих компаній, показало, що 90% вважають стартап-культуру не просто плюсом, але і важливим елементом успіху бізнесу. На досвіді MEGOGO розповідаємо, як підтримувати її в компанії.

Як зберегти startup style

Дух стартапу, властивий молодим IT-компаніям, можна зберегти, незважаючи на зростання компанії. Використовуючи стартап-підхід, великі корпорації здатні гнучко вибудовувати роботу в команді, знаходити додаткову мотивацію для співробітників і тестувати підходи до організації процесів.

Стимулювати збереження інноваційної культури повинен топ-менеджмент компанії. Управлінські рішення і поведінка лідерів впливають на атмосферу в команді і захопленість проектом.

Є рішення, які допомагають уникнути бюрократії і зберегти startup style. Багато з них ми використовуємо в MEGOGO. В першу чергу, компанія будь-якого масштабу не повинна забувати про відкритість. Наприклад, у наших брейнштормах беруть участь не тільки менеджери. Кожен співробітник може поділитися своєю ідеєю з розвитку продукту, запропонувати варіант вирішення завдання. Крім того, ми готові підтримати колегу, якому цікаво розвиватися в новому напрямку в рамках компанії. Наприклад, QA Team Lead Smart TV Дарина починала як співробітник служби підтримки, але потім зрозуміла, що тестування — те, чим вона хоче займатися.

Крім того, важливий комфортний офіс. Йдеться не тільки про тістечка і кавомашину. Переговорки, бібліотека, місце для відпочинку, стіл для пінг-понгу, щоб перевести дух, простора кухня — все це допомагає працювати продуктивніше.

Дослідження Turnstone показало, що 32% респондентів у віці від 18 до 34 років вважають за краще працювати в лаунж, на пуфах і в розслабленій атмосфері

До речі, дослідження Turnstone показало, що 32% респондентів у віці від 18 до 34 років вважають за краще працювати в лаунжах, на пуфах і в розслабленій атмосфері. В IT-компаніях будь-якого масштабу багато молодих фахівців, яким важливий комфорт. Наші співробітники, які потребують перезавантаження, можуть пограти в настільні ігри або на приставці. Ще у нас є кімнати з м’якими пуфами і гойдалками, де можна сфокусуватися на важливому завданні або, навпаки, порелаксувати.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Обстановка повинна відображати не тільки цінності, але і продукт компанії. У нашому офісі навіть стіни говорять про те, що ми працюємо на медіаринку — є зображення Дедпула, Залізної людини і штурмовиків із Зоряних воєн, а крім них — кінопостери і малюнки-відсилання до культових фільмів і телешоу. Ненудна обстановка допомагає впоратися зі складними завданнями.

Підтримувати командний дух і мотивувати співробітників можуть корпоративні виїзди і ретріти. Наскільки я знаю, Microsoft проводить ретріти на природі з моменту заснування компанії. Нинішній CEO корпорації Сатья Наделла в своїй книзі Hit Refresh розповідає, як змінив практику ретрітів. Щоб дізнатися думку співробітників про відпочинок і компанію в цілому, Сатья Наделла запросив новачків на прогулянки у вузькому колі топ-менеджерів. Інсайти, отримані від щойно найнятих працівників, допомогли зробити компанію краще. Також Сатья Наделла запропонував відпочиваючим колегам виділити час для поїздок до клієнтів, а потім, за вечерею після повернення, розсадив співробітників у рандомному порядку, щоб вони спілкувалися між собою поза звичних груп. Як показує досвід, корпоративні поїздки — це можливість перезавантажитися і посилити взаєморозуміння в команді.

Розвивати продукт також допомагають хакатони. Це можуть бути відкриті або внутрішні змагання. Свіжі ідеї дозволяють по-новому дивитися на продукт. Ми провели два хакатони — MEGOGO Media Hackathon і MEGOGO Kaggle Challenge для девелоперів і фахівців у data science. Хакатони були відкритими — брати участь міг кожен охочий. Ми будемо продовжувати цю практику — зараз плануємо поєднати хакатон з галузевою конференцією, розповівши про особливості IT на медіаринку. Хакатони привертають увагу до експертизи і тематики компанії — ми можемо показати, що використовуємо цікавий стек технологій, а медійний ринок — теж інноваційне середовище. Крім того, хакатони розвивають індустрію.

Ще один спосіб підтримувати інновації — запуск інкубаторів і лабораторій.

Тут приклад подають технологічні гіганти, створюючи «компанії в компаніях». Не секрет, що проект Google X (зараз — окрема компанія X) довго був секретною лабораторією. Співробітники там займалися ШІ-розробками і тестували інші інноваційні ідеї, включаючи Loon — проект з використання метеозондів для розширення доступу в Інтернет у віддалених областях. Згодом Loon стала самостійною.

Ми не виключаємо, що в майбутньому теж створимо дослідницьку лабораторію всередині компанії. Але тут потрібно бути обережним. Не можна допустити, щоб у співробітників було занадто багато завдань і додаткових обов’язків — це призводить до недостатньої ефективності та вигоряння.

Талановиті креативні співробітники — основа успіху технологічних компаній, що розробляють власні продукти. Залучати та утримувати фахівців допомагає менеджмент. У C-level співробітників і фаундерів багато стратегічних завдань щодо розвитку бізнесу, і робота з людьми — одна з них. Дослідження, проведене серед 100 індійських компаній-розробників ПЗ, виявило, що більш ефективні ті з них, де застосовується практичне керівництво.

Менеджмент таких компаній включає оцінку і контроль роботи, постановку і відстеження проміжних і довгострокових цілей. Крім того, важливо менторство, підтримка і навчання співробітників. Про це писали в Harvard Business School Working Knowledge.

Щоб бути лідером у своєму напрямку, IT-компанія будь-якого масштабу повинна бути відкрита до змін і вимог ринку. Інвестиції в людські ресурси, створення довірчої атмосфери, гнучкість в прийнятті рішень, заохочення ініціатив колег — важливі елементи, які допомагають залучати найкращих і рухати індустрію вперед.

Спеціально для НВ Бізнес

Більше поглядів — у розділі Експерти НВ Бізнес

Показати ще новини
Радіо NV
X