Що робити при овербукінгу

4 вересня 2017, 10:37
Ви колись потрапляли в ситуацію, при якій маючи на руках авіаквиток, на стійці реєстрації вам повідомляють, що полетіти ви не зможете? Думаю, з досвідченими мандрівниками таке траплялося і що робити, вони вже знають

Хочу коротко розповісти, чи законне таке явище для авіакомпаній, і що робити, якщо така ситуація станеться з вами.

Продаж більшої кількості місць (квитків), ніж є крісел на рейсі, називається овербукінг або перепродаж. Вона є абсолютно законною і трапляється у авіакомпаній в усьому світі, оскільки системи продажу квитків є всесвітньою складною мережею. Тому обурення і гасла на стійці реєстрації з розряду «ви не розумієте, мені потрібно летіти» ні до чого конструктивного не приведуть. Для того, щоб вибрати максимально комфортний для вас вихід з ситуації, що склалася, пасажиру необхідно знати свої права.

Відео дня

Перш за все, ви, як пасажир, повинні запам'ятати одне правило – купуючи квиток ви не просто оплачуєте собі переліт в будь-яку країну або місто, ви укладаєте з авіакомпанією договір повітряного перевезення, тим самим приймаючи правила повітряного перевезення пасажирів і багажу конкретної авіакомпанії.

Тому не полінуйтеся перед купівлею квитка з цими правилами ознайомитися. Так-так, це саме те, що зазвичай на квитку написано дрібним шрифтом, або можна знайти на сайті у вашого авіаперевізника.

Проте, існує уніфікований алгоритм дій авіакомпанії в разі овербукінга (відповідно до міжнародних норм і стандартів). Виглядає він приблизно так:

- якщо ви пасажир економ-класу, і в ньому не залишилося місць, вас можуть пересадити в бізнес-клас (це приємно), але можуть і навпаки;

- якщо місць немає ні в якому класі, то авіакомпанія повинна вимагати від пасажирів насамперед добровільно відмовитися від перельоту (при цьому пасажир отримує компенсацію вартості перельоту). Якщо такі знайдуться – відмінно. Якщо ні, тоді зняття з рейсу відбувається примусово (мережу недавно розірвав скандал з фото примусового зняття пасажира з рейсу).

У пасажиру, якого зняли з рейсу (добровільно або примусово), також є два варіанти дій. Зокрема, ви маєте право на альтернативний рейс з безкоштовним перебронюванням або на компенсацію вартості квитка, якщо летіти далі ви відмовляєтеся (часткову компенсацію, якщо рейс трансферний, і ви не скористалися однією частиною перельоту).

Якщо ви летите стикувальним рейсом, то повинні також усвідомлювати, що авіакомпанія в повному обсязі несе відповідальність за вашу доставку, тільки якщо ви купували трансферний квиток (необов'язково в трансферному квитку всі частини перельоту повинні бути від однієї авіакомпанії. Вони прекрасно домовляються між собою і підвозять один одному пасажирів).

Якщо ж стикування ви підбирали собі самостійно і купили по суті два квитки з пересадкою, а перший рейс скасували/затримався/ви не потрапили на нього через овербукінг, то авіакомпанія за загальним правилом буде нести відповідальність тільки за цю частину перельоту.

Якщо ви погодилися на зміну дати вильоту і в зв'язку з цим вам необхідно ночувати в готелі, авіакомпанія зобов'язана оплатити проживання, вартість трансферу в/з готелю (якщо готель не в аеропорту) і телефонні дзвінки (це рудименти повітряних правил).

Авіакомпанія також зобов'язана виплатити вам компенсацію за завдані незручності (так звана моральна компенсація) відповідно до Повітряного кодексу України та Регламенту ЄС. Розмір компенсації визначений за шкалою:

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю
  • 250 євро за відстань перельоту до 1500 км
  • 400 євро за відстань перельоту до 3500 км
  • 600 євро за відстань перельоту понад 3500 км

Сподіваюся, вам ніколи не знадобиться вдаватися до цих правил, але про всяк випадок ви вже поінформовані, тобто озброєні. Хороших вам подорожей без перепродажів квитків.

Показати ще новини
Радіо NV
X