Що купують на день закоханих
Народжену в Стародавньому Римі, свято День Святого Валентина захопить закоханих у всьому світі 14 лютого.
Українцям пропонують широкий асортимент тематичних подарунків, топ-5 з яких посідають парфумерія, квіти, ювелірні прикраси, одяг/взуття та солодощі. Незважаючи на те, що 32% утримаються від витрат на чужоземне свято любові і 25% – у сумнівах, 42% українців готові витратитися на коханих у розмірі від 300 грн до 1000 грн.
Романтичну програму подарунки тільки починають, бронь у ресторанах становить 100%.

Що саме купують і де – відповіли 1 024 респонденти (59% жінок і 41% чоловіків) з 24 областей України та міста Києва в рамках опитування (дистанційне анкетування телефоном) міжнародної дослідницької компанії 4Service Group.
Що купують
14,6% українців отримають подарунок з категорії "Парфуми та косметика". Крім традиційних валентинок і тематичних солодощів, респонденти надають перевагу ювелірним виробам, квітам, одягу/взуттю, технці/електроніці, сертифікатам вражень.
12,5% віддають перевагу подарункам ручної роботи, а також "особисті" презенти, м'які іграшки, свічки, книги, автомобіль, годинник, гроші, снасті для риболовлі, електронні сигарети і кальян, автомобільні запчастини й комплектувальні, алкоголь, кухонні прилади, фоторамки та інші сувеніри.

Місце шопінгу та улюблені бренди
На питання "Де ви будете купувати подарунок?" більшість респондентів виділили окремі торгові точки (магазини) – 23% і великі торгові центри в своєму місті – 25,7%. У Києві тематичні подарунки шукатимуть у Dream Town, Ocean Plaza, Lavina Mall, GLOBUS. У Харкові – Французький бульвар, у Дніпрі – Дафі, Мост-Сіті, Караван, у Рівному – Екватор, в Одесі – City Center, в Тернополі – Подоляни, в Чернігові – Hollywood, в Кіровограді – Depo't center.
Високу відвідуваність зафіксовано і в інтернет-магазинах – 20,7%. Понад 20% респондентів ще не визначилися, де будуть купувати подарунки для коханих і рідних.
Електроніку та побутову техніку шукатимуть в АЛЛО, ФОКСТРОТ, Ельдорадо, Comfy, а ювелірні прикраси – в Золотий Вік, Pandora, КЮЗ. Відгук у серцях закоханих отримали інтернет-магазини і майданчики Rozetka, AliExpress, MakeUp, modnaKasta, OLX, Elmir, Kidstaff, Candy Shop, Ты купи, Топ Шоп, Нове Життя, Prom.ua, F.ua, Amazon, Autopark, Vinyla, Marsel, Emoji. Парфумерію та косметику традиційно обиратимуть у Brocard, Yves Rocher, Eva, Watsons, Prostor, Plus Market, Avon, Oriflame, Mary Kay, сертифікати вражень у Bodo, алкоголь і солодощі в Сільпо, Ашан, Епіцентр.
ТОП-3 причини вибору основних місць для покупки
29% респондентів вибрали торгові центри внаслідок широкого асортименту магазинів і товарів, 25% через зручності покупки і комплексного обслуговування, 15% орієнтувалися за місцем розташування.
Окремі торгові точки і магазини вибирають виходячи з високої якості товарів – 19%, асортименту – 18% і зручності покупки – 18%.
Інтернет-магазини підкуповують зручністю – 41%, асортиментом – 30% і вигідною ціновою політикою – 19%.

Витрати на подарунки
На парфумерію більшість з опитаних респондентів готові витратити від 300 грн до 1000 грн – 47%, ще 28% від 1000 до 2000 грн.

На квіти планують вкластися в суму від 100 до 300 грн (52%), а на ювелірні вироби приготували понад 2000 грн 58% респондентів. Одяг та взуття потягне на суму 300-1000 грн у 48% українців.
Тематичні солодощі з символікою свята обійдуться в 100-300 грн. у 43% і від 300 грн до 1000 грн у 33% закоханих.

Уподобання у віковій категорії
Серед вікової категорії 20-30 років популярні подарунки, що підкреслюють статус і зовнішність, а також емоційні подарунки. Закохані 30-40 років вибирають практичні подарунки, такі як техніка та солодощі. Покоління 40-50 років цінує традиційні подарунки, як парфумерія та косметика. Старше покоління від 50 років не забувають дарувати квіти.
Респонденти у віці до 50 років роблять подарунки на суму від 300-1000 грн, в той час як українські пенсіонери до 100 грн – 33%, і до 300 грн – 29%.
Молоде покоління робить покупки як в торгових центрах, так і в інтернет-магазинах. Категорія від 40 років – в окремих торговельних точках і ринках.
"Залучення закоханих українців у святкування Дня Святого Валентина і підготовлені кругленькі суми на шопінг показують тенденцію заміщення за популярністю 8 березня. Явно видно, що припадає до душі це свято респондентам у віці до 40 років. Більшу суму витрачають чоловіки, а жінки більше купують подарунків. Роздробу варто активізувати весь свій персонал і мобілізувати максимально ресурси для задоволення всіх амурних побажань великої кількості відвідувачів. Віддача від вкладених зусиль буде в кілька разів сильнішою. 47% учасників опитування за тиждень до свята змогли відповісти, що будуть купувати, тобто покупки в основному спонтанні. Це не Новий Рік. Шансів небагато, щоб залишити гарне враження про бренд. Хто встигне залучити до своєї любовної пропозиції і прикрасити клієнтський досвід високою якістю сервісу, зніме всі вершки", – Вікторія Скорбота, директор в Україні 4Service Group.