Що дасть високе Інтернет-проникнення
Проникнення на рівні 60% відбулося, а далі вплив на ВВП дуже помірно. Зараз про інтернет говорити пізно, зараз потрібно шукати вже якісь інші мережі. Тобто сам по собі банальний інтернет вже не має великого значення. Зараз має велике значення, наприклад, швидкий інтернет, по якому можна передавати медійну інформацію, тобто телебачення, картинки, фільми тощо. І вже потрібно міряти це. Вже в 2016 році міряти звичайний інтернет просто смішно.
У всіх країнах яскраво виражена S-подібна крива зростання проникнення Інтернету. Тобто там спочатку повільно, потім від 30 до 60-70% дуже швидко, а потім дуже повільно. Чому повільно, тому що технічна можливість вже є, а далі вже все залежить від потреби людей, від їх готовності користуватися послугою і т. д. Тобто є люди старшого покоління, які інтернетом не користуються, то це не тому, що немає технічної можливості його включити, а просто їм не потрібно. Україна цю рису у 60-70% пройшла. Сьогодні важко знайти місце, де зовсім ніякого немає інтернету.
Вже ніхто не міряє проникнення інтернету, вже немає цього. Він вже є. Його міряють тільки для всяких африканських країн. Зараз міряють не проникнення, а середню швидкість з'єднання, тобто скільки смуги кожен користувач має. По смузі в топі знаходяться досить несподівані країни. Там Південна Корея, по-моєму, номер один. Звичайні розвинені країни, вони не знаходяться в топі. Вся Європа не в низах, але і не в топі. А в топі Корея. Зараз треба говорити про те, що це вже застарілі свідчення. Все одно, що в світі проникнення електрики. Є, звичайно, десь гараж, в якому немає електрики, але це не тому, що там немає технічної можливості, а тому, що з якоїсь причини воно там не потрібно.
З торгівлею в Інтернет ситуація наступна. Проникнення торгівлі зараз дуже низьке, тому потенціал для росту там все ще зберігається величезний. Зараз не більше 2% рітейлу відбувається через мережу, може 2,5%. Тобто потенціал для зростання там величезний. Говорити про якісь саме терміни дуже складно. Ще є проблема з торгівлею, що різні сегменти торгові, вони в різний час до цього приходять. Тобто продаж техніки давно в мережі, умовно кажучи, а продаж одягу теж там якийсь час. А, наприклад, продаж продуктів харчування, цей тренд тільки стартує в Україні. Не можна говорити про торгівлю в середньому, це як середня температура по лікарні.