Про будку та новий бренд України

22 травня 2018, 19:00

Аеропорт Бориспіль. Прибуття. Вже за декілька днів тисячі іноземних туристів вперше прилетять до України та вперше вийдуть через ці розсувні двері. І побачать будку. Обшарпану... сіру... з ґратами...

На фоні будки банер з лозунгом українською "разом до фіналу!" звучить особливо апокаліптично-символічно.

Коли прилітаєш до Відня – потрапляєш в аеропорт, де лунає Моцарт і Штраус. Багажна стрічка – на фоні шедеврів Клімта, Рубенса, Веласкеса... Атмосфера!

Відео дня

Ось з цього починається справжнє брендування країни. І за великим рахунком пофіг, який логотип затвердив Кабмін. Шрифти, кольори – це все пусте. Доки будуть такі будки, суворі корумповані митники й роздовбані дороги.

А в цей час Кабмін гучно презентує "бренд" України, який "покращить імідж України в світі". Ну як, бренд. Значок-логотип, який нічого спільного немає з поняттям бренду. Так ось, бренд дестинації – це створені атмосфера та позитивні асоціації з територією. Це той емоційний образ, який виникає про місто або країну в свідомості потенційних споживачів (туристів, інвесторів, нових мешканців). А щоб створити цей стійкий емоційний образ треба системно працювати не один рік. Системно та креативно. Використовувати все те найкраще, що є у нації й одночасно усувати недоліки. А логотип – це як "вишенька на торті", на самому фініші, квінтесенція всіх створених позитивних образів-асоціацій.

Натомість маємо, що після такого театру абсурду та окозамилювання на Кабміні всі прогресивні експертні середовища починають сваритися за цей нещасний логотип. Які шрифти, які кольори, хороший чи поганий. Хвалять логотип здебільшого дизайнери, для яких трендовість шрифту важливіша, ніж відповідь на питання, а які асоціації про Україну це лого може підсилити?

Україна на сьогодні має дуже негативний імідж. Це підтверджується всіма фаховими дослідженнями, такими як Anholt-GfK Nation Brands Index (46 місце з 50 країн), Brand Finance (59 місце зі 100 країн), Future Brand Country Brand Index (74 зі 118 країн). А якщо взяти рейтинг Всесвітнього економічного форуму (WEF), то у 2016 році Україна увійшла у Топ-10 країн найнебезпечніших для туризму і подорожей.

Чому так сталося? Наші слабкі місця у стихійній репутації (негативні асоціації про Україну):

1) небезпечна країна;

2) країна "секс-туризму";

3) дешева (низькоякісна) дестинація.

Новий бренд мав би зняти всі три ці асоціації. Але той логотип, який презентував Кабмін, навпаки їх підсилив, а саме:

1) Небезпека: жовто-чорний колір шрифту – асоціюється підсвідомо зі знаком dangerous.

"Ukraine Now" – враховуючи контент іномовних новин про Україну саме з "гарячих точок" та у купі з "Russia today" – звучить як "новини з полів", "Україна в огні". Крім того слово NOW у купі з "небезпечними" чорно-жовтими кольорами шрифтами може підсвідомо читатися як "NO".

2) Дешевизна: жовте тло як на товарному ціннику – у всіх асоціація з товарами "за акцією" (дешевими).

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

3) Секс-туризм: повна стилістика логотипу сайту PornHub.

Це я вам точно кажу, як людина, яка вперше в Україні захистила економічну дисертацію на тему брендингу територій. Тому маю право.

Логотип може і хороший, тільки не для нашої країни. І я вас прошу, не називайте його брендом.

Показати ще новини
Радіо НВ
X