Поділ ринку дорожніх робіт в Україні
У 2017 році на ремонт та утримання доріг загального користування підписано контрактів на суму 64,9 млрд гривень. Інформація відповідно до даних у системі публічних закупівель ProZorro.
З цих коштів на ремонти(без дрібного), будівництво та реконструкцію укладено контрактів на 44,6 млрд грн.
Багато хто думає, що якщо взяти більше грошей, то можна відремонтувати більше кілометрів доріг за рік.
Чи справедливе таке припущення? Чи існує достатньо потужний ринок компаній, здатний забезпечити більші обсяги дорожніх ремонтів без погіршення якості та з дотриманням строків виконання робіт? Спробуємо розібратись.
Унікальними переможцями тендерів на ремонт (без дрібного), будівництво та реконструкцію, що проводили служби автомобільних доріг в областях, є 65 компаній.

Отож, бачимо, що ТОП-5 компаній підписали контрактів на 56,49 % від 44,6 млрд грн. З них, майже 11 млрд грн (24,47%) виграла компанія Автомагістраль Південь. Це чверть ринку.
Із дуже значним відставанням, більше ніж вдвічі, йдуть три інші потужні компанії – ОНУР Конструкціон інтернешнл, Ростдорстрой та ПБС. Відстає, але набирає темпів зростання Шляхове будівництво Альтком.
Таким чином, ТОП-10 компаній по сумі підписаних в 2017 році контрактів отримали 70% долі на ринку. Відповідно, 30 % відійшло до решти 55 підрядників.

Конкуренція завжди позитивно впливає на якість і ціну. Нажаль, середня кількість учасників в дорожньому секторі в 2017 році становила лише 2,77. А середній % економії на торгах – 4,07.
Але, якщо якість виконаних робіт буде забезпечено на належному рівні, – можна вважати навіть і такі показники достатніми.
Отож, зима закінчилася і ми всі з нетерпінням чекаємо відповіді на питання: "Як відремонтовані у 2017 році дороги пережили зиму?"