Від ресторану до IT-компанії. Що спільного

3 грудня 2019, 17:30

Як досвід управління в ресторанному бізнесі допоміг мені побудувати IT-компанію

Я сформулював для себе кілька принципів, яких дотримуються наші партнери і співробітники:

1. Клієнту потрібно давати більше, ніж він очікує.

2. Клієнту тут не продають годинник, а дають рішення завдання та проблеми.

Відео дня

3. Клієнт повинен розуміти, як виглядає ситуація з проектом і першим дізнаватися про всі проблеми, які з’явилися.

90% клієнтів, які звертаються в компанію, вже мають негативний досвід в IT, що стало конкурентною перевагою нашої компанії. Вся наша діяльність зосереджена саме на проектах, а не на підтримці, тому важливі всі терміни і критерії виконання поставлених завдань

Чим допоміг ресторанний бізнес

1. Найкращий вибір — відсутність цього вибору

Коли клієнти приходять до ресторану, їм пропонують комплексні рішення у вигляді страв. Люди обирають їх з меню, а не формують самі.

Так само і в IT: сервісна компанія не продає консультації і години програмування, які можуть істотно збільшити бюджет проекту, а надає замовнику рішення, здатне закрити проблему.

2. У команді всі повинні бути взаємозамінними

В рамках ресторанного бізнесу важливо, щоб кухарі були універсалами і могли один одного замінювати. Відносно програмістів це не менш важливо.

У нашій компанії вони щодня взаємодіють між собою, знають про всі проекти і за необхідності можуть змінюватися, доповнювати один одного, покращувати і навчати.

3. Не потрібно відразу гнатися за великими проектами з новими клієнтами

Багато компаній хочуть швидко продати свій продукт і за кілька років заробити десятки тисяч доларів. Я вважаю, що грамотніше стартувати з коротких дистанцій, з проектів від 1 до 3 місяців, щоб показати результат і те, як працює компанія. Іншими словами, презентувати певну демоверсію підходу.

У ресторанному бізнесі це завжди акція новому клієнту або якась страва як комплімент від шефа. Так само має бути і в айті.

4. Команді потрібно ставити цілі і критерії, а методи самоорганізації вона обере сама

Хороший ресторатор не стоятиме над кожним співробітником, а зробить наступним чином:

створить команду до 10 осіб;

поставить їй цілі — як правило, вони стосуються часу, якості продукту і певних стандартів виконання в рамках закладу.

Те саме працює в IT. Команді ставлять цілі, вона, в свою чергу, дає зворотний зв’язок щодо ресурсів, які потрібні для цього. Потім керівник їх надає і вимагає тільки за результату. Єдине, потрібно вкладати багато часу, щоб навчити співробітників бути самоорганізованими і побудувати не вертикальну систему управління, а саме функціональну.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

5. Критичні моменти проекту

Має бути кілька запасних планів і постійна готовність до будь-яких варіантів розвитку подій. У ресторанному бізнесі пік продажів припадає на обід і вечірній час, тобто всього на 3−4 години на день. За цей час потрібно обслужити максимальну кількість клієнтів і всім догодити.

В IT-бізнесі також є критичні моменти проекту — під час здачі та впровадження. Відповідно, необхідні різні варіанти вирішення однієї потенційної проблеми і взаємодії із зовнішніми та внутрішніми її джерелами. У даній ситуації потрібен точний checklist усіх дій команди, щоб проект злетів і не переносилися терміни.

6. Виконувати свої обіцянки чого б вони не коштували

Якщо ти даєш певні гарантії клієнту і приймаєш за них оплату, перенесення термінів і зміна предмета договору допустимі тільки в дуже рідкісних випадках. Відповідно принцип зворотний — не обіцяй того, чого не можеш зробити, або ж відразу попередь клієнта про можливі нюанси та ризики.

Багато компаній беруться за щось нове, чого взагалі раніше не робили, а потім збільшують дедлайни, вартість, а проект, як правило, не злітає. У понад 50% випадків, коли проект роблять з нуля невідомі компанії, це не летить вперед.

Грубо кажучи, якщо ти працюєш в компанії з доставки суші, що не гарантуй, що зробиш смачну піцу. У будь-якому випадку щось піде не так.

Більшість новоспечених IT-компаній працюють за лекалами виробничої компанії. Іншими словами, проставили завдання, зробити, віддали, а там якось нехай воно собі працює.

Але ми ж все-таки будуємо сервісну компанію, де даємо рішення, реалізовуємо його під ключ і спрощуємо комунікацію усіма можливими методами для того, щоб клієнт не чекав проект через 6 місяців, а постійно брав участь на всіх етапах і процесах і готовий був його впровадити в будь-який момент.

Мені подобається така приказка: «Більшість з нас може легко навчитися готувати, але коли потрібно нагодувати велику кількість людей, ми наймаємо кухаря».

Так і в IT: по правді кажучи, немає нічого складного в організації бізнесу, і не обов’язково бути програмістом, щоб робити хороший програмний продукт і впроваджувати його далі. Правда, успіх криється в деталях і правильному підході до організації роботи.

Показати ще новини
Радіо НВ
X