У світі бізнесу є одна тема - надзвичайно важлива і приголомшливо недооцінена.
Ось тільки вона здається настільки простою, що ви мене зараз на сміх піднімете. І, тим не менше, я зустрічав багато компаній - і великих, і малих - які могли б за рахунок неї підвищити свою ефективність.
Це - система нарад. Або, якщо висловлюватися мовою бізнес-літератури, "регулярний менеджмент".
Часто спілкування між співробітниками в компаніях відбувається стихійно, а не в рамках стрункої системи. А якщо система нарад і є, то часто компанії інвестують недостатньо в стандарти їх проведення.
Само собою, я не буду публікувати тут трактат на цю тему, але хотів би поділитися кількома принципами, які можуть виявитися корисними вашої компанії.
- Кожна тема і кожен проект повинен мати регулярну нараду. В рамках нього менеджер проекту зустрічається з "спонсором" (термін з проектного менеджменту) і робить доповідь за заданим шаблоном.
- Учасники повинні готувати до наради презентації. У бізнес-статтях стало модним лаяти "пауерпоінти", але так учасник змушений готуватися до зустрічі заздалегідь, структурувати свої думки, а не "вирішувати питання на місці". Я, до речі, зазвичай користуюся Google Slides.
- Слідкуйте за тим, щоб на нарадах не було зайвих людей. Не можна допускати "запрошення з жалості" (термін Стіва Джобса).
- Якщо в нараді бере участь кілька менеджерів, додайте змагальний ефект. Наприклад, у нас в ПриватБанку були регулярні наради серед топ-менеджерів, на яких наші доповіді оцінювалися колегами, а потім складався рейтинг. Ми за цей рейтинг один одному готові були глотки перегризти.
Але серед усіх цих правил є, звичайно, одне найважливіше: нарад не повинно бути багато.
Текст колонки узятий в Facebook c дозволу автора. Оригінал тексту дивіться тут.
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.