Найм в ІТ без зайвої скромності
Крім класичного підходу, ми використовуємо також специфічні інструменти, які працюють для ІТ.
На ІТ-ринку працює близько 100 тисяч ІТ-спеціалістів, але майже 30% із них - в ТОП-25 компаніях. Індустрія постійно розвивається і якщо йти такими темпами, то до 2020 року її потреба в спеціалістах може скласти майже 200 тисяч. З урахуванням того, що щорічно випускається не більше 15 тисяч, то конкуренція на ринку ІТ за фахівців буде тільки посилюватися. Сильний бренд роботодавця - ось що необхідно зробити, щоб конкурувати з такими сильними і помітними ТОП-10 гравцями. Але як відбудувати бренд роботодавця, заснований на цінностях?
Зацікавте проектами
Прописну істину, що "цікаві проекти - запорука успіху в залученні здобувачів" хочемо розширити. Про те, що компанія займається цікавими проектами потенційний кандидат повинен дізнатися ззовні і задовго до запрошення на співбесіду. Найчастіше клієнти висувають умови найняти команду дуже швидко. Тому ідеально, якщо у кандидата вже сформоване розуміння чим компанія займається і як він може тут реалізувати свої навички. Розкажіть в пресі про свої рішення, покажіть реальних людей в своїх соціальних мережах і дайте їх відгуки про роботу в проектних командах. Компанія і її проекти повинні бути "живими", тоді вони стануть більш зрозумілими.
Покращуйте умови праці
Традиційні умови праці в усіх ІТ-компаніях, як правило, однакові: прозора система мотивації персоналу, грамотна програма адаптації для нових співробітників, медичне страхування, "печеньки" в офісі та ін. Але виграє та компанія, що вміє поєднати дві системи "умови праці і “цінності” воєдино. Виходячи з цінностей - вибудувати систему, при якій буде відбуватися органічне вдосконалення умов праці. Простими словами - більше спілкуйтеся зі своїми співробітниками і перевіряйте ступінь задоволення співробітників. Використовуйте різні інструменти, наприклад, performance appraisal кожні 3-4 місяці і анонімне анкетування. Якщо ви покращуєте те, що важливо для співробітників - позитивні відгуки "в світ" не змусять себе чекати. Співробітники самі будуть ділиться думками про зміни, які відбулися в компанії за їх запитами.
Розвивайте співробітників
ІТ-фахівцям важливо постійно розвиватися. І якщо їм в цьому не допоможете не ви - допоможе інша компанія, це вже точно. І навіть винагорода на 30% більше не допоможе утримати спеціаліста від рішення. Професійний і особистісний розвиток співробітників повинні бути переведені в систему. У великих компаніях існують свої корпоративні університети. Але і невеликі компанії можуть сміливо використовувати ці інструменти: регулярні спільні тренінги та майстер-класи, заохочення співробітників за освоєння нових технологій і застосування їх в подальшій роботі, підтримка в розвитку власних проектів.
Візьміть до уваги, що питання фізичного здоров'я - це теж про розвиток. Заняття спортом, командна участь у публічних спортивних заходах - те, що потрібно.
Сміливо розповідайте на ринку про те, як ви розвиваєте співробітників. Наприклад, ваша команда, що бере участь в забігу в фірмових футболках, однозначно приверне додаткову увагу зі сторони.
Пропонуйте роботу в команді мрії
Смачною кавою та печивом справжнього гуру до себе не заманите. Гуру хочуть працювати поруч із собі подібними. Запрошуючи на співбесіду потенційного кандидата високого класу, підготуйте список його майбутніх колег і опишіть їх рівень, заслуги в проекті і компанії. Гордість на самоті в ІТ-компанії - це зовсім не про скромність. На ринку не так багато дійсно крутих ІТ-фахівців, тому не будьте занадто скромними, а сміливо хваліться тим, що є можливість працювати з ними поруч.

Додайте фото вашого комфортного офісу, колективу: корпоративи, спільні поїздки, воркшопи. Це скаже про згуртованість команди, турботу про співробітників і дружелюбність в компанії.
Використовуйте історії успіху
Ніщо так голосно не говорить про компанію, як історія її успіху. На ІТ-ринку багато не розголошується відповідно до умов NDA, але якщо таких обмежень немає - відмовляйтесь від скромності. Нові проекти, продукти, найм відомих на ринку співробітників - це все є "смачними" інформаційними приводами. Діліться інформацією із ЗМІ, публікуйте на власних ресурсах і ресурсах партнерів. Діліться такою інформацією серед співробітників - сарафанне радіо часом ефективніше зовнішнього PR.
Якісно працюйте з соціальними мережами
Ваші сторінки в соцмережах - "дзеркало" душі компанії. Розміщений контент формує контекст компанії. Приділяйте увагу не тільки внутрішнім процесам і проектам, але і комунікацій з потенційними кандидатами. Більшість ІТ-фахівців - інтроверти, а це значить, що вони будуть більше спостерігати за вашою компанією (через сторінку в соцмережах в тому числі), ніж ділитися коментарями. Тому (знову про скромність) - не соромтеся ділитися новинами, досягнення співробітників, фото-звітами з заходів. І обов'язково відповідайте на коментарі - якщо інтроверт написав запит, то, повірте, йому це дійсно важливо. Попросіть співробітників і керівників залишити відгуки на профільних сайтах про ІТ та пошуку персоналу. Беріть участь в рейтингах на звання кращого роботодавця України (їх проводять бізнес-медіа) і виходьте за рамки ІТ, щоб показати глобальний масштаб вашого успіху як роботодавця.
Пам'ятайте, ваші співробітники - адвокати HR-бренду
Дозволяйте співробітникам розповідати про компанію. «Договір про нерозголошення конфіденційної інформації» - безумовно, важливий, але також важливо залишити можливість для рекомендацій компанії існуючими співробітниками.
Співробітники - це адвокати бренду. Адвокати - значить ті, до кого в першу чергу будуть прислухатися кандидати. Визначте яку інформацію можливо використовувати публічно. Щоб спростити життя співробітникам, випускайте регулярний (щомісячного буде досить) дайджест з важливою і позитивною інформацією про поточну діяльність компанії: події в головному офісі, нові контракти і премії, інтерв'ю з замовниками та співробітниками, важливі новини ринку. Ви і озирнутися не встигнете, як ваші новини самі співробітники рознесуть по ринку.
У негативних ситуаціях, наприклад при звільненнях, не забувайте «тримати марку». Розставання з співробітниками повинно проходити якомога м'якше, і не важливо - ви звільняєте, або співробітник сам вирішив покинути компанію. Завдяки теплому розставанню, колишній співробітник буде нейтрально або позитивно відгукуватися про вас. У зворотному випадку результат очевидний - негативні, часто перебільшені відгуки про компанію.
Винагороджуйте за залученого фахівця
Фінансово мотивуйте співробітників приводити в команду нових фахівців. Винагорода зазвичай становить половину місячної зарплати нового працівника, виплачується тільки після успішного проходження випробувального терміну. Така політика буде мотивувати співробітників залучати тільки професійних фахівців. У неформальному спілкуванні з колегами ваші співробітники будуть позитивно відгукуватися про компанію.
Підведемо підсумок. Цінності - першооснова іміджу компанії як роботодавця. На цінностях (а ще місії компанії) вибудовується вся система взаємовідносин з співробітниками. Зайва скромність на ІТ-ринку не вітається. Розповідайте про свою компанію як про команду мрії, яка працює над цікавими проектами і піклується про розвиток своїх співробітників - і успіх вам забезпечений.