Легпром на експорт. Як розвиваються міжнародні продажі українських тканин, одягу і взуття

24 грудня 2019, 14:00

Україна — сильний гравець на світовому ринку легкої промисловості. Як експортувати свій продукт, і які зараз для цього є можливості?

За офіційними даними Міністерства Розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України за 8 місяців 2019 обсяг експорту товарів легкої промисловості склав $636,1 млн. Галузь займає 4,9% в структурі експорту нашої країни, хоча потенціал її істотно вище. Ми все ще здебільшого сировинна економіка. Простіше кажучи, продаємо послуги пошиття.

Відео дня

Їх межа, як і в аутсорсингу IT послуг, обмежена кількістю людей на підприємстві і ринковими цінами. Стримувальним фактором нашого розвитку є ввізні сировинні тарифи, наприклад на тканини іноземного виробництва, що не дозволяють ефективно конкурувати в європейських тендерах готової продукції.

Ми все ще здебільшого сировинна економіка. Простіше кажучи, продаємо послуги пошиття

Сьогодні є кілька типів українських експортерів індустрії фешн і легкої промисловості з особливостями експорту: дизайнери, ательє індивідуального пошиття, бренди і виробництва. Вони використовують різні стратегії експорту.

Експорт послуг з дизайну

Експортувати свою продукцію найскладніше: на ринку величезна конкуренція, у колекцій маленькі тиражі. Тому новачкам варто стартувати з експорту своїх послуг зі створення колекції на аутсорс: від лекал до готових семпл-зразків. Цей процес не вимагає повного циклу виробництва і тиражу.

Деякі українські ательє вже сьогодні експортують b2c (роздрібно) одяг за індивідуальними мірками для клієнтів з різних країн світу, які цінують персональний підхід. Такий одяг прогнозовано дорожче, але клієнт в цьому випадку знає, за що платить. Це — тренд кастомізації.

Сировинна стратегія

Найчастіше її вибирають виробництва легкої промисловості. У контрактах CMT (так звані давальницькі контракти) відбувається оплата послуг виробництва продукції з матеріалів і за лекалами замовників. Схема дозволяє завантажити виробництво, але низько рентабельна і високо конкурентна в світі.

Privat label

У сучасному світі фешн-бізнесу зробити хороший продукт — не є проблемою. Питання: як і кому ви будете його продавати? Успішні гравці вже мають свої канали продажів. І тому, для українських брендів і виробництв найбільш швидкий сценарій з експорту — це privat label. Схема, в якій ви робите, а на етикетці товару буде вказано бренд замовника і «Made in Ukraine». На прайват лейбл є попит в Європі. В цьому випадку вам може бути надана можливість самостійно закуповувати тканину і фурнітуру, шити за вашими лекалами або за зразками замовника. Так в Україні виготовляють повністю готову продукцію для понад 150 світових брендів.

Свій продукт b2b (оптові продажі)

Ми хочемо експортувати, щоб отримати додаткову вартість на товар або продаватися під своїм брендом. За кращою, більш вигідною ціною, ніж в Україні. Для цього шукають оптовиків: дистриб’юторів, байєрів і агентів у найбільш придатній для експорту країні. На жаль, Україна сьогодні поки ще не є найбільш довіреним партнером в світі fashion.

В цілому, необхідно фокусуватися на двох питаннях: як зробити мій бренд більш відомим для споживача обраної країни і як оптимізувати собівартість

Як гідно представити свій товар

Для цього потрібен якісний каталог з гарними фотографіями, особливо для дизайнерських речей.

В цілому, необхідно фокусуватися на двох питаннях: як зробити мій бренд більш відомим для споживача обраної країни і як оптимізувати собівартість.

Думаючи про експорт, уважно вивчайте конкурентів. Вони досить відкриті: є прайси на сайтах, а за вашим запитом за гроші надсилають зразки. На міжнародних виставках можна вивчити їх ціни і позиціонування. Також для просування добре використовувати LinkedIn преміум-аккаунт. Тут ви знайдете будь-якого покупця в будь-якій точці земної кулі. Також, зверніть увагу на ресурс «Бізнес оf Fashion» з безліччю корисних контактів.

Згідно з дослідженням «Легка промисловість: Вибір ринку для експорту» (2018 рік), враховуючи фактори демографічного зростання, експерти рекомендують звернути увагу експортерів на Німеччину, Францію, Нідерланди. Крім того, наприклад, у Швеції, Данії та Фінляндії ціни на фешн-продукт на 15−35% вище.

Продажі b2c

Почніть з англомовного сайту для свого бізнесу. А якщо плануєте зайнятися електронною комерцією, працювати на ринку b2c певної країни, то її мова — обов’язкова.

У вас є хороші фото? Інстаграм дозволяє продавати по всьому світу. Також залежно від бренду, його позиціонування і цінової категорії, для прямих продажів варто розглянути міжнародні майданчики: etsy, amazon, notjustalabel.

Україна тільки починає свою експортну історію в бізнесі fashion і легкої промисловості. Договори про вільну торгівлю c Європою і Канадою — відмінна можливість для експортерів. Зараз головне — забезпечити достатню кількість переговорних процесів за експортними контрактами і безпосередньо експортувати. З досвідом прийдуть і обсяги продажів.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X