Як мотивувати співробітників з різних країн

13 лютого 2020, 14:45

Саморозвиток і вільне відкрите спілкування — найкраще, що можна запропонувати багатонаціональній команді

Зібрати в колективі людей з різних країн і якісно керувати такою командою — великий виклик для компанії. Важливо спілкуватися з колегами, підтримувати і заохочувати їх. Компетентний менеджер і начальник завжди помічають, що співробітник втратив мотивацію: завдання здаються йому нецікавими, він не хоче їх виконувати, не бачить результату. Але навіть в мультикультурному колективі можна налагодити ефективну комунікацію і мотивувати персонал розвиватися.

Відео дня

Як налаштувати роботу в мультинаціональному колективі

Команда — найцінніший актив компанії. Якщо підходящого кандидата немає, скільки не вкладай, — результату не буде. При наймі важливо враховувати не тільки професійні вміння, а й темперамент людини, а також soft skills. Цілеспрямованість, рішучість, самостійність, амбітність і фокус на результаті — ключові навички, які допомагають створювати якісний продукт.

У нас міжнародна команда — є фахівці з Китаю, Індонезії, Індії, США, і у всіх — різні цінності. У мультинаціональному колективі моє завдання — створити комфортні умови роботи, постаратися згладити культурні відмінності.

Найскладніше в різноманітному мовному середовищі — комунікація. Західні та східні культурні установки кардинально відрізняються. Деякі співробітники хочуть отримувати фідбек тут і зараз, вони прямолінійні. Інші, навпаки, не готові до чесного зворотного зв'язку і прийняття рішень. Тому в спілкуванні з кожним потрібен індивідуальний підхід. Емоційний інтелект і бажання допомагати іншим — обов'язкові атрибути нашого співробітника.

Якщо людина не звикла багато спілкуватися, це не означає, що вона не може працювати у нас. Тренінги допомагають прокачувати навички, розвивати soft skills і підвищувати мотивацію.

Іноземна мова як частина корпоративної культури

Згідно з дослідженнями лабораторії Національного інституту освіти Сінгапуру, мотивація — складний психологічний процес, що включає нервову і емоційну діяльність. У вивченні іноземних мов мотивація — ключовий фактор успіху. Не розуміючи мети, ви витратите час даремно. У корпоративному середовищі важливо, щоб знання були прикладними. Це розуміють на Заході, де давно розвивають подібні ініціативи. Так, у США при міністерстві праці діє програма, що надає безкоштовні курси базових розмовних навичок в партнерстві з державними школами, бібліотеками та громадськими організаціями. Заняття популярні в центрах підвищення кваліфікації.

Аналітики Technavio вважають, що впровадження освітніх програм на робочому місці залучає нових співробітників і зміцнює їх лідерські якості. Інше дослідження показало, що працівники, які говорять декількома мовама, більш творчі порівняно з іншими колегами.

Як пише The Training Journal, навчання всередині команди може стати невід'ємною частиною стратегії бізнесу. Перед співробітниками відкриваються нові можливості. Це додає їм впевненості в собі і продуктивності в повсякденній роботі.

Наша компанія сфокусована на онлайн-вивченні іноземних мов, тому співробітникам пощастило: вони весь час перебувають всередині цього процесу. Тут для всіх мови — це покликання.

Головний секрет мотивації працівників — щире бажання розвиватися. Вони дійсно присвячують навчанню будь-яку вільну хвилину. У підсумку більшість моїх колег знають як мінімум п'ять мов. Додатковий стимул рости далі — підтримка компанії. Мова не йде про матеріальну винагороду: ти не вчиш мову, щоб потім отримати більше грошей. Для команди Preply ключовий бонус — можливість щодня спілкуватися з клієнтами різними мовами і долучатися до нової культури.

Як підняти корпоративний дух

Корпоративний дух не може бути статичним. Цінності трансформуються з розвитком компанії: маркетплейс не просто зростає в цифрах, він еволюціонує одночасно в декількох напрямах, як і його співробітники.

Я прийшла в Preply два роки тому і за цей час в компанії змінилося багато, але наша brand identity залишилася колишньою. Раз на квартал у нас відбуваються зустрічі з командою, на яких ми обговорюємо цінності: що залишається непорушним і що трансформується. Щоб поліпшити обслуговування, мотивувати колектив і підвищити прибутковість компанії, ми пробуємо нові підходи. Щомісяця СЕО знайомить команду з показниками зростання компанії. Так всі бачать цінність своєї роботи і конкретні результати.

Після робочого дня не завжди вистачає енергії на те, щоб отримувати нові знання. Тому ми даємо співробітникам можливість переключитися. Якщо їх зацікавив data management, вони можуть присвятити вивченню теми п'ять-шість днів. Коли я бачу, що комусь не вистачає знань або навичок, то підбираю онлайн-курс, менторів, експертів — все це оплачує компанія. Паралельно ми відстежуємо, наскільки курс ефективний. Кожен співробітник може ділитися знаннями з колегами.

Корпоративна культура, де кожен закоханий у пізнання нового, потребує щоденної підживлення. Всім необхідна підтримка. Наприклад, коли девелопер працює над проектом і не може оцінити загальну картину, з ним важливо обговорити, як саме його розробка змінює обслуговування. Вільне, відкрите спілкування з персоналом повинно бути сильною стороною компанії. На цьому будується мотивація.

Показати ще новини
Радіо НВ
X