Конфлікт у колективі: добре чи погано

23 вересня 2017, 10:00
Головний ресурс будь-якої компанії – це сукупна енергія людей, які в ній працюють

Продуктивність бізнесу безпосередньо залежить від того, на що витрачається дана енергія. Важливо, щоб цей ресурс спрямовувався на досягнення цілей компанії і вирішення стратегічних завдань бізнесу.

Відео дня

Однак, як показує практика, багато компаній піддаються атакам енергетичних "крадіїв", які витрачають енергію співробітників у непродуктивному напрямку. Негативний настрій людей у відношенні один до одного – один з найпоширеніших чинників, що знижують продуктивність роботи компанії.

Від образи – до діалогу

Результатом негативного настрою у відношенні до іншого стають деструктивні думки співробітника, які зайняті не робочими завданнями, а образою на колегу або бажанням поквитатися. Звісно, відбувається "злив" енергії у непродуктивне русло, і команда стає менш продуктивною.

Замість вирішення завдань щодо досягнення стратегічних цілей, колектив витрачає ресурси на внутрішні протистояння. Тому важливим завданням кожного керівника і HR-менеджера є швидка реакція на подібні ситуації і ефективне вирішення конфліктів.

Принципи відкритості та конструктивного діалогу важливо впроваджувати на рівні корпоративної культури компанії. Кожен співробітник повинен усвідомлювати деструктивну природу конфлікту і вміти впоратися з нею ще в момент зародження негативу.

Якщо розбрат все ж стався, керівник ні в якому разі не повинен його ігнорувати, а посприяти, щоб усі непорозуміння вирішувалися якомога швидше.

Для цього необхідно донести до кожної сторони конфлікту його шкідливість і заохотити до діалогу-примирення. У разі, якщо співробітники не можуть домовитися самостійно, керівнику необхідно виступити медіатором конфлікту. Тобто, включитися в діалог в ролі посередника, щоб комунікація просувалася в напрямку примирення.

Така зустріч може бути продуктивною, якщо керівник підготує до неї кожну зі сторін індивідуально, попередньо пояснивши, що переможцем вийде той, хто посприяє згладжуванню кутів. Це важливо зробити для того, щоб люди з самого спочатку йшли на зустріч із наміром вирішити конфлікт.

Дискусія – двигун розвитку компанії

Однак є інша категорія конфліктів, яка є корисною для компанії, – конструктивні конфлікти. Вони, на відміну від деструктивних, не носять міжособистісний характер і являють собою конструктивну суперечку співробітників з яких-небудь робочих питань.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Наявність конструктивних конфліктів в компанії є вкрай важливим елементом управління бізнесом, оскільки саме в моменти розбіжності думок виникає дискусія, яка призводить до найкращого вирішення.

Якщо дві людини думають однаково, одна з них не потрібна. Важливо, щоб з'являлася незгода співробітників або цілих відділів під час обговорення робочих питань. Саме в подібних розбіжностях плани перевіряються на міцність, знаходяться слабкі місця існуючих гіпотез. В результаті можна знайти несподівано гарні рішення.

Щоб цього досягти, потрібно розвивати в співробітниках здатність чути протилежну сторону і приймати чужу, відмінну від власної, думку.

Крім цього, важливо давати один одному можливість висловитися і завершити свою думку, не перебиваючи або критикуючи. Якщо цього не буде, то така комунікація може перейти у деструктивний конфлікт. Взаємоповага і розуміння є невід'ємними факторами здорової корпоративної культури і розвитку компанії.

Про цінності, ідеали і повагу

Кожен керівник повинен розуміти, що розбіжності серед співробітників можуть бути як руйнівні, так і корисні для компанії. Багато в чому це залежить саме від власника бізнесу і від того, які цінності він транслює в команду. Бізнес – це проекція особистості його засновника.

Щоб конфлікт ніс цінність, важливо створювати ґрунт для розвитку конструктивних діалогів, формувати культуру взаємної поваги в колективі і розвивати вміння людей чути одне одного і домовлятися, не доводячи діалог до деструктивного конфлікту.

Показати ще новини
Радіо NV
X