Провали в комунікаціях. Чому вони трапляються так часто

6 березня 2020, 09:10

Всього три поради як не злити аудиторію, а притомно доносити їй рішення чи ідеї

Сьогодні всі радо критикують комунікаційні провали, які тут і там трапляються в урядових чи комерційних комунікаціях.

Знайома картинка: перед мікрофоном і камерами речник, який у кращому випадку говорить зрозумілою мовою про складні речі, а в гіршому — говорить заплутаною мовою про щось таке, що на голову не налазить.

Відео дня

І всі незадоволені. І всі відчувають себе обдуреними. А коли речник не може притомно відповісти на запитання — то от вона суцільна зрадонька.

Чому так відбувається

Я думаю, системною проблемою є тотальне нерозуміння справжнього місця і ролі комунікації та речників у менеджерській вертикалі та процесах прийняття рішення.

Зазвичай, політики чи менеджери схвалюють рішення, часом складні, суперечливі і незрозумілі. І лише як виняток вони мають компетенцію та хист самостійно прокомунікувати ці рішення.

І вони з полегшенням викликають речників: давай, забабахай пару твітів, вийди на прес-конф і спробуй зрозумілою мовою розказати про оце все, що ми тут щойно напридумували.

І комунікатори — речники, СММщики — намагаються зліпити з відомо якої субстанції цукерку.

Воно так не працює.

Комунікатор — це не той, хто заходить у кімнату до босів, отримує завдання і кидається виконувати.

Комунікатор — він такий саме бос. І він — складова процесу вироблення рішення. Бо якщо таке рішення неможливо пояснити (а комунікатори знають, якщо щось «не злітає»), якщо таке рішення не буде сприйнято аудиторією (а комунікатори знають суспільні настрої чи свою таргет-аудиторію), якщо рішення викликатиме суцільний спротив чи протести — значить це рішення помилкове. І комунікатор має бути здатним зупинити чи порадити змінити таке рішення.

Тому моя щира порада всім лідерам своєї справи — політикам чи бізнесменам:

1. Вчіться правильно й ефективно комунікувати свої рішення самі.

І не важливо, стосується це зовнішньої комунікації — вашим таргет-аудиторіям, клієнтам, виборцям, або комунікації внутрішньої — вашим командам. Якщо це робитимете ви, за рішенням стоятиме не якийсь віддалений начальник, а лідер. І вам віритимуть.

2. Зробіть професіонального комунікатора — речника, директора з питань комунікацій — рівноправним учасником процесу прийняття рішення.

Це серйозно убезпечить вас від помилкових чи недостатньо продуманих рішень.

3. Не робіть із комунікації піару.

Аудиторія прекрасно відчуває, коли ви переходите межу між комунікацією і показухою. Комунікація має бути щирою.

Впевнений, це зробить вашу комунікацію набагато ефективнішою.

Показати ще новини
Радіо NV
X