Коли компанії вигідно проводити тендер

28 вересня 2018, 12:00

У деяких компаніях процедура тендеру є обов'язковою для всіх закупівель.

У більшості випадків, така стратегія допомагає істотно заощадити, адже висока конкуренція дає можливість вибрати кращу пропозицію. Проте, тут є і зворотний бік, коли навіть за необхідності закупити три ноутбуки оголошується тендер. В результаті він стає розчаруванням для компанії, адже постачальники просто не приходять в таку закупівлю. А значить, ні про яку високу конкуренцію і вигідну ціну, які є метою для замовників, не може бути й мови.

Відео дня

Чому так відбувається? Постачальники не бачать сенсу брати участь у таких тендерах. Адже потрібно витратити час на підготовку документації, взяти участь в аукціоні, щоб потім поставити лише кілька одиниць товару. Звичайно, це невигідно для них. Безумовно, бувають випадки, коли і така закупівля проходить з конкуренцією, наприклад, якщо постачальників привернуло "ім'я замовника", або ж потенційна можливість довгострокового контракту або великої поставки в майбутньому. Інакше мотивації у них не буде. Так в якому разі компанії варто оголошувати тендер?

Закупівля буде цікава постачальникам. Визначити це нескладно. Наприклад, компанії необхідно закупити велику партію товару або ж плануються регулярні поставки, а значить, з учасником буде укладено довгостроковий контракт. Якщо одна з цих умов буде присутня в тендері – постачальникам буде цікаво взяти в ньому участь.

Тендер стосується послуг або робіт. Багато замовників вважають, що проводити тендер ефективно лише при закупівлі товарів. Але це не так. Більшість послуг і робіт вигідніше закуповувати саме через тендерну процедуру, використовуючи формат двоступеневих торгів. Тобто спочатку замовник проводить попередню кваліфікацію учасників, щоб переконатися в якості надаваних послуг чи робіт, і лише після цього запрошує їх в ціновій тендер.

Потрібно закупити популярний на ринку товар. Припустимо, компанія хоче закупити скотч – багато учасників ринку можуть його надати. Отже, в тендер прийде багато постачальників, а значить він пройде з високою конкуренцією, і замовник зможе отримати найкращу цінову пропозицію. Тому проводити тендер краще на конкурентні категорії товарів.

Нерідко замовники оголошують тендер на якийсь специфічний або вузькоспеціалізований товар, який на ринку є тільки у кількох постачальників, з одним з яких компанія вже працює. Найчастіше в подібних тендерах ринкова вартість може бути вищою, ніж у постійного партнера, який через тривалу співпрацю лояльний до замовника. Крім того, новому постачальнику необхідно буде "з нуля" налагодити виробництво або організувати поставки під певні потреби замовника, а це передбачає додаткові витрати. Тому отримати вигоду в такому випадку навряд чи вдасться.

Незважаючи на всю користь цифровізації закупівель, проводити тендер тільки для "галочки" не потрібно. Якщо перед компанією стоїть завдання промоніторити ринок і дізнатися вартість товару, то набагато ефективніше буде провести RFP (запит цінових пропозицій). А після цього вже вирішити, чи є необхідність оголошувати тендер, чи продовжити співпрацю з постійними партнерами. Тендерна процедура – дієвий інструмент, який може допомогти компанії істотно заощадити, але працює він лише при грамотному підході до закупівель.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X