Як VR трансформує бізнес

18 вересня 2017, 12:00
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Останнє десятиліття подарувало світу безліч нових технологій, які докорінно змінили наш спосіб життя та мислення. Дві з таких неймовірних технологій − віртуальна та доповнена реальності

У нещодавньому дослідженні споживчих тенденцій з'ясувалось, що активне застосування VR/AR призведе до створення так званої "змішаної реальності" (merged reality). Розберемося що воно таке та як вже зовсім скоро це змінить наше життя.

Відео дня

Як VR/AR використовуються сьогодні

Технології віртуальної і доповненої реальності стали стрімко розвиватися, насамперед, завдяки іграм. Досить згадати масове божевілля навколо Pokemon Go. Люди за допомогою смартфонів ловили віртуальних монстрів на вулицях, у парках, на станціях метро. Так само й більшість VR-шоломів спочатку створювалися спеціально для геймерів.

Однак нещодавно і бізнес почав придивлятися до VR/AR як до технології, здатної приносити реальну економічну вигоду − скорочувати витрати, прискорювати робочі процеси і т.д. За даними нашого опитування, 70% користувачів очікують, що VR/AR кардинально змінить 6 сфер життя − медіа, освіту, роботу, сферу дозвілля, туризм та роздрібну торгівлю.

Віртуальна реальність вже активно застосовується у сфері медицини. Хірурги й трансплантологи підвищують свою кваліфікацію використовуючи VR. Подібні технології допомагають лікарям і студентам-медикам наочно простежити операційний процес, з яким у майбутньому їм самим доведеться зіткнутися.

Наприклад, у минулому році в Королівському лондонському госпіталі вперше пройшла операція, яка транслювалася широкому колу осіб у прямому ефірі за допомогою віртуальної реальності. А із впровадженням 5G стане можливим проведення операцій роботом, віддалено керованим досвідченим хірургом за допомогою "підключеної" рукавиці та шолома віртуальної реальності.

Змінює VR і медіаіндустрію. Згідно з нашим дослідженням, віртуальні екрани почнуть приходити на зміну телебаченню та театрам вже менш ніж за рік. Наприклад, у поточному році на Оскар вперше номінували VR-короткометражку від Google.

Сьогодні відвідати концерт або гру улюбленої команди можна не виходячи з дому, просто надягнувши VR-гарнітуру. Наприклад, у лютому 2017 року такий "віртуальний" концерт для дітей в лікарнях провів американський співак Еймос Лі.

Не відстає й туристичний бізнес. Так, міжнародна мережа готелів Marriott одна з перших озброїлася VR-технологіями. З їх допомогою, вона телепортує своїх гостей в екзотичні місця, дозволяючи клієнтам вибрати найкраще місце для відпочинку.

Наближається перетворення ритейлу. Згідно з нашим дослідженням, 64% респондентів зацікавлені у VR, як інструменті, що дозволяє "побачити" реальні розміри та форми товару під час шопінгу в Інтернет.

VR та AR можуть також радикально трансформувати сферу освіти. Реплікація фізичних кімнат-класів, підручників, експериментів − ось лише кілька прикладів того, як VR та AR можуть трансформувати навчання. Чверть опитаних вважають, що вже протягом року студенти зможуть отримувати практичні навички, не залишаючи стіни класу.

Коли технології стануть масовим явищем

Незабаром віртуальна реальність зіллється з фізичним світом. Так з'явиться "змішана реальність". Місце, де зітруться всі межі.

Але у своїй нинішній формі технології VR/AR лише дають натяк на їх справжній потенціал. Наразі ще є багато перешкод, які не дають цим технологіям розвиватися у повну силу. VR-шоломи та гарнітури занадто громіздкі й незручні. Підключення до інтернету нерівномірне. А швидкість передачі мобільних даних все ще недостатня для створення ефекту "повного занурення" де завгодно й коли завгодно. До того ж, користувачі VR/AR-застосунків скаржаться на відчутне перегрівання смартфона та швидку розрядку батареї.

Тому ключову роль у розвитку цих технологій гратимуть мережі нового покоління зв'язку − 5G. Надшвидкісний інтернет й ультранизька затримка істотно поліпшать досвід користувачів та зроблять ці додатки дійсно масовими. А бізнеси, які раніше інших інтегрують ці технології в роботу, отримають беззаперечні конкурентні переваги.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X