Інтернет речей. 10 кроків як поліпшити шанси компанії на успіх

8 липня 2019, 16:00

З чого українській компанії варто починати роботу з IoT

«Мрій про більше, починай з малого». Звучить як банальна фраза з мотиваційного плаката, але насправді це дуже цінна порада для підприємств, якої варто дотримуватися, розгортаючи ініціативи Інтернету речей (IoT).

Відео дня

Дотепер ми всі знаємо, що IoT має здатність керувати цифровими перетвореннями в усіх галузях, створюючи нові ціннісні пропозиції, бізнес-моделі, послуги та ринки. Однак, коли я спілкуюся з провідними менеджерами з бізнесу і операційної діяльності підприємств у всьому світі, виявляється, що багато хто досі не впевнений, де і як починати свою подорож в IoT. У них великі ідеї і прагнення, але реалізація проекту часто наражається на величезні труднощі. Фактично, 60 відсотків ініціатив IoT не проходять стадію затвердження концепції, і тільки 26 відсотків організацій вважають свою IoT-ініціативу успішною.

60 відсотків ініціатив IoT не проходять стадію затвердження концепції, і тільки 26 відсотків організацій вважають свою IoT- ініціативу успішною

Незалежно від того, розпочинаєте ви свій перший чи п’ятдесятий проект IoT, щоб мати відчутні результати, потрібно ретельне планування. Найчастіше це означає, що починати треба з фруктів, які висять низько, — швидко досягати деякого успіху з високою рентабельністю інвестицій, а потім масштабувати свої проекти в додаткових галузях бізнесу для досягнення амбітніших результатів.

Нижче подано витяги з моєї інтерактивної книги «Створення Інтернету речей — робочий зошит проекту» (Building the Internet of Things — a Project Workbook) — 10 кроків, які я рекомендую організаціям, щоб максимізувати шанси на успіх у своїх проектах IoT. Деякі з них можуть видатися надто простими і продиктованими здоровим глуздом. Однак, базуючись на своєму досвіді з десятками впроваджень IoT у різних галузях, я бачу, що ці рекомендації часто ігнорують.

1. Визначте своє бачення проекту IoT: почніть з малого, але ніколи не випускайте з уваги ваші кінцеві цілі. IoT — це технологічний інструмент, а ваш проект IoT — засіб для досягнення мети. Тому спочатку ви маєте чітко визначити бізнес-орієнтоване «чому». Чому ви хочете впровадити IoT і яких бізнес-цілей ви плануєте досягти? Тут ви можете проконсультуватися з крос-функціональними командами для отримання допоміжної інформації і заручитися підтримкою ваших керівників. Якщо ви пропустите цей крок, ви в кінцевому підсумку роздробите свої зусилля на одноразових проектах, а не створите основу для справжнього цифрового перетворення у вашій організації.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

2. Визначте свій сценарій використання: Яку конкретну бізнес-проблему ви хочете вирішити? Рекомендую почати з одного з чотирьох «швидких шляхів» до окупності IoT, які спрямовані на поліпшення наявних процесів і, отже, на зниження витрат: підключені операції (підключення пристроїв, датчиків і лічильників до мережі); віддалені операції (моніторинг, контроль і управління активами); прогнозна аналітика (виявлення і розуміння того, де вжити заходів); і профілактичне обслуговування (збільшення часу безвідмовної роботи і продуктивних годин). Надалі ви можете почати використовувати IoT для створення нових потоків доходів, бізнес-моделей і ціннісних пропозицій, а також намітити нові стратегії виходу на ринки, ринкові перекоси і багато іншого.

3. Визначте ваші вимоги до навичок: Люди, а не тільки сама технологія, визначають успіх вашої IoT-подорожі. Тому оцініть готовність вашої команди та її навичок для підтримки вашої ініціативи IoT. Великі проекти IoT вимагають, щоб люди з soft skills, а не тільки з технічними знаннями, будували довірчі відносини і віртуальні команди між відділами і функціями, слухали і спілкувалися, а також забезпечували надійне інвестування і подальшу підтримку і спонсорство з боку колег, керівників і партнерів.

4. Порівняйте вашу організацію з сусідами у галузі: цей крок допоможе встановити показники, які ви можете використовувати для валідації проекту і визначення того, як далеко ви просунулися після його завершення. Пропоную провести бенчмаркінг вашої організації в таких галузях: конвергенція IT і OT (не тільки на технологічному рівні, але також в організаційному, архітектурному та бізнес-процесах); інноваційне середовище (можливості вашої робочої сили і апетит до інновацій); партнерські екосистеми; відносини з клієнтами; і рівень досвіду в IoT. Використовуйте результати, щоб визначити прогалини, які потрібно закрити до початку проекту.

5. Оцініть свою технологічну готовність: подумайте, чи зможете ви підключитися і отримати доступ до всіх даних і, принаймні, до основних функцій груп IT і OT через відкритий і сумісний технологічний стек. Чи потрібно вам інтегрувати острови даних? Чи є у вас плани з консолідації мереж на IP? Будьте впевнені, що вам не обов’язково переглядати вашу legacy-систему з самих низів, особливо якщо ви починаєте з малого. Ви можете почати з підключення наявних систем всередині вашої організації, а потім поступово впроваджувати інші елементи гнучких фреймворків.

6. Оцініть свою культурну готовність: від C-Suite до ваших працівників і по всій партнерської екосистемі — вся ваша організація повинна бути готова і налаштована підтримати ваш проект. Тут важливо оцінити, наскільки добре ключові функції можуть працювати разом, наскільки добре вони комунікують одна з одною, а також із ключовими стейкхолдерами (зокрема з клієнтами), яких змін у культурі потребуватиме ваша ініціатива і які зміни вона принесе.

7. Розробіть ціннісну пропозицію для свого бізнес-кейсу: Коли ви будете готувати свою організацію до необхідних культурних змін, пов’язаних з IoT, IT-менеджери захочуть дізнатися очікувану рентабельність інвестицій вашого проекту. Зробіть все можливе, щоб оцінити точну цифру, враховуючи схеми окупності, коли IoT забезпечує найбільшу цінність (див. крок 4), з урахуванням вартості нових технологій, людського капіталу, підключень пристроїв і культурних змін.

8. Визначте і підключіть пристрої, технології та систему: Цей важливий крок містить у собі створення плану реалізації вашого проекту. Визначте свій технологічний фреймворк і те, як він має інтегруватися з вашими наявними системами та з бізнес-процесами. Переконайтеся в тому, що ваш фреймворк можна застосувати не тільки до першого проекту, але також зможе масштабуватися по всій вашій організації в майбутньому і є досить гнучким для інтеграції майбутніх технологій.

9. Займіться безпекою: використовуйте раціональний архітектурний підхід до безпеки Інтернету речей, заснований на оцінці ризиків. Співпрацюйте з вашим керівником з інформаційної безпеки (Chief Information Security Officer), щоб створити уніфіковану архітектуру безпеки на основі політик, яка вбудована в кожен аспект вашого технологічного стека і робочого процесу. Розробіть план дій щодо забезпечення безпеки до, під час і після атаки. Використовуйте найкращі галузеві практики і інструменти (не винаходьте заново колесо), такі як сегментація пристроїв і трафіку, щоб захистити вашу інфраструктуру з усіх боків. Крім того, реалізуйте процеси і перевірки, щоб забезпечити точність і достовірність ваших потоків даних IoT. Визначте дані, які ви плануєте збирати, і застосуйте відповідні бізнес-правила або логіку, необхідні для їх обробки або аналізу для отримання значущих результатів.

10. Виміряйте успіх: У міру того, як ви втілюєте свій план у життя, вимірюйте свої успіхи навіть невдачі) на своєму шляху. Поверніться до базових показників, встановлених на етапі порівняльного аналізу; визначте, що спрацювало, і що ви маєте поліпшити. Щойно досягнете результатів — великих чи малих — знайдіть способи відтворити і масштабувати свої ініціативи в інших галузях вашого бізнесу.

А тепер ідіть і втілюйте свою велику мрію про IoT, хоч якою б малою вона здавалася спочатку.

Спеціально для НВ Бізнес

Більше поглядів — у розділі Експерти НВ Бізнес

Показати ще новини
Радіо NV
X