Хто в плюсі: дурні чи дороги

15 червня 2017, 13:46
Цього тижня міністр фінансів Олександр Данилюк заявив про те, що протягом трьох років, до 2020 року, на дорожню інфраструктуру буде виділено 154 мільярдів гривень

Якщо ще 2-3 роки тому ми б раділи від цієї новини, то сьогодні вона не викликає такого ентузіазму. І причин тут декілька.

Перша полягає в тому, що 50 млрд грн на рік вже недостатньо, щоб відновити всі державні дороги. Тому що на це необхідно було ще вчора - 1,5 трлн грн. За умови, що Укравтодор замовляє виключно середній ремонт, з терміном гарантії 3-5 років. У підсумку, ті дороги, які будуть відремонтовані в 2018 році, потрібно буде знову приводити до ладу в 2021-му.

Відео дня

Друга причина - це те, що за 50 млрд грн на рік можна ремонтувати не більше 3,5-4 тис км, а це близько 2,5-3% всіх доріг в країні. Навіть якщо не підтримувати в порядку вже відремонтовані автодороги, то Україні потрібно 40 років для їх відновлення.

Третя причина полягає в тому, що протягом останніх 10-15 років ситуація з фінансуванням була катастрофічною і на дороги виділялося не більше 10% від мінімально необхідних коштів. Що і привело їх до 10-кратного погіршення стану. І кожному з нас зараз і в майбутньому доведеться заплатити велику ціну за таку недалекоглядність керівників.

Четверта причина - це нереформованості дорожньої галузі. Вона, як і раніше, одна з найбільш корумпованих і неефективних. І скільки б туди не дали, 30% точно буде вкрадено. Пострадянська система продовжує своє функціонування, незважаючи на гучні фрази всіх останніх міністрів інфрастуктури і керівників Укравтодору.

І остання, п'ята причина, полягає в тому, що в країні немає такої кількості потужностей, щоб виконати обсяг дорожніх робіт навіть на 50 млрд грн. Десяток компаній, що працюють на українському ринку, середніх і капітальних ремонтів потягнуть лише на 15-20 млрд грн. А нові не заходять на наш ринок через необхідні відкати, короткі терміни планування і незахищеність інвестицій.

Підбиваючи підсумок, хочеться з одного боку порадіти збільшенню фінансування, а з іншого - констатувати, що це вимушений і недостатній захід не те, що для ліквідації жалюгідної ситуації з дорогами, а й навіть для того, щоб зупинити лавиноподібне руйнування автодоріг України.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X