Десятка правил спілкування в месенджерах

12 грудня 2019, 09:00

Як не викликати гнів співрозмовника в месенджері

Я вважаю за краще все ділове листування тримати в пошті — поважаю, розумію, ділюся. Мою колонку про правила написання ділових листів в електронній пошті похвалили, але помітили, що малий і середній бізнес практично відмовився від пошти і навіть сама ділова переписка зараз проводиться в месенджерах.

Відео дня

Незважаючи на те, що месенджери, як канали комунікацій, з’явилися у нас відносно недавно, для спілкування через месенджери теж вже сформувалися хоч і неофіційні, але все-таки правила:

1. Правило для продажів. Мені це «болить» найбільше, бо набридло і хочеться якось вплинути на ситуацію. Не робіть продажі через особисті повідомлення в месенджерах! Купуйте там рекламу — це етично. Ефективність буде приблизно така ж, як і розсилка повідомлень, а зворотного ефекту не буде — розумні люди розуміють, що без реклами зараз неможливо, і ви не заходите на їхню особисту територію. До речі, я вважаю, що навіть благодійність — не привід заходити на цю саму територію.

Якщо дуже хочеться зробити продаж через месенджер, спочатку запитайте, чи не заперечує перспективний клієнт.

Якщо дуже хочеться зробити продаж через месенджер, спочатку запитайте, чи не заперечує перспективний клієнт. Цими «попередніми ласками» може займатися чат-бот. Якщо ви поки ще не дозріли на чат-бота, робіть самі або делегуйте SMM-менеджеру.

2. Правило для чатів. Також абсолютно не сприймаю додавання в колективні чати без дозволу. Якщо ж ви самі додаєтеся в ці чати, то перш, ніж вершити і здійснювати, глаголити і мовити, керуйтеся приказкою «In Rome do as Romans do». У сенсі розберіться з правилами групи і тільки потім проявляється. Втім, це залізне правило для злиття з будь-яким колективом.

3. Правило аватара профілю. Якщо ви користуєтеся мессенджерами для бізнесу, це має бути бізнес-аватар — професійне фото в анфас.

4. Правило KISS vs. KILL (keep it is simple silly and not keep it long and lengthy) — у месенджерах доречно, як ніде. Спілкуємося коротко, чітко і по справі. Це не стосується романтичних листувань, адже під час зародження відносин — чим більше мімімішних перегукувань, тим краще.

5. Правило аудіоповідомлень. У мене особливе ставлення до аудіоповідомленнь. Моя думка, що якщо у вас немає попередньої домовленості, що ви можете відправляти один одному голосові повідомлення, то голосові повідомлення ви можете відправляти тільки якщо у вас відсохли обидві руки. Все.

6. Правило корпоративних сторінок. Месенджери соціальних медіа — гіпер-важливі інструменти продажів. Все більше і більше покупок відбуваються через них (72% користувачів Instagram і 60% FB (Forbes); тому окремо згадаю про FB месенджери, які супроводжують бізнес-акаунти.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Якщо споживач уже опинився на вашій сторінці, докладіть всі свої креативні здібності, щоб він не пішов з неї, не поспілкувавшись з вами. Відпочиньте від банального «я можу вам допомогти?», а поставте запитання, яке провокуватиме інтерес, обговорення, залученість і взаємодію. Навіть якщо ці запитання ставить бот.

7. Правило уважності. Окремо хочу написати про акуратність у месенджерах. По-перше, і головне, Уникайте писати текст великими літерами — прийнято вважати їх криком. Тихий голос далеко чути, в письмовому вигляді теж. Смайли, стікери, емоджі для мене, наприклад, взагалі не прийнятні, крім найпростіших і найзрозуміліших — усмішка, смуток, підморгування.

у тренді зараз грамотність, у месенджерах є автоматична перевірка правопису — не ігноруйте її. Коли ви паралельно спілкуєтеся в декількох месенджерах з різними людьми — включайте усвідомленість і не відправте шефу повідомлення: «Мась, я затримаюся. Не сумуй. З мене компенсація ;-). Кохаю». І це реальний випадок з особистого досвіду.

8. Правило 7−38−55. Найголовніше правило, про яке треба пам’ятати завжди в письмовій комунікації, — це правило 7−38−55. через вербаліку (слова) людина сприймає тільки 7% інформації. Це ваші листи і повідомлення. 38% — це паравербаліка (тон і голос), працює коли ви розмовляєте по телефону. 55% — це невербаліка (жести і міміка). Іншими словами, повну інформацію людина отримає тільки при особистій зустрічі. Тому як тільки у вас виникає підозра, що людина вас не зрозуміла — телефонуйте або просіть про зустріч.

9. Правило часу. Принадність спілкування в пошті в тому, що можна писати, коли завгодно. Приходити на зустрічі — тільки за попередніми домовленостями. Дзвонити з 10:00 до 19:00 зараз вже сформувалося правило спочатку домовитися про дзвінок у письмовому вигляді). У месенджерах теж не рекомендується турбувати людей у неробочий час з робочих питань, і я б рекомендувала дотримуватися цієї рекомендації. Якщо ж раптом серед ночі у вас виникла геніальна ідея і вам терміново нею треба поділитися з командою, то колегам таких «геніїв» я від щирого серця раджу навчитися відключати звук у телефонах на ніч.

10. Правило відповіді. Відповідати в месенджерах я вважаю обов’язковим, якщо це не продажі або будь-який інший привід поклянчити грошей. Якщо відповідати не хочете або нічого, можна так і написати. Просто зробити вигляд, що ви не прочитали — погано працює. Краще пам’ятати, що повага до інших — це ваші основні сходинки до успіху.

Головна ж моя порада всім — навчіться вимикати повідомлення в месенджерах, особливо, коли ви хочете провести час з коханими, — світ не зупиниться, обіцяю.

Показати ще новини
Радіо НВ
X