Cвято на 14 мільярдів доларів

1 листопада 2016, 17:37
Щоб реформувати Укрпошту, одну з найбільших українських держккомпаній, наша команда шукає нестандартні рішення та «точки прориву»

З надважливих завдань – укріплення позицій в міжнародному поштово-логістичному бізнесі. Китай – пріорітетний напрямок, адже cаме тутешній AliExpress.com – один з найпопулярніших майданчиків онлайн-торгівлі серед українців, а самі китайці зростаючими темпами (>50% на рік) замовляють онлайн-товари з-за кордону. Все це – цікаві бізнес-можливості, у яких варто розібратися.

Відео дня

Від холостяцького свята до найбільшої шопінг-події світу

Я декілька років прожив у США і добре знав, який ажіотаж виникає навколо “Black Friday” (п’ятниця після Дня Подяки, яка відкриває сезон розпродажів) та “Cyber Monday” (понеділок після того, в який шалені знижки пропонують саме онлайн-магазини). Але, переїхавши до Азії, зрозумів, що ті дні не йдуть ні в яке порівняння із справжнім всесвітнім днем шопінгу - Днем Одинака в Китаї, що відзначається 11 листопада (11.11).

Історія цього дивного свята, на якому зараз заробляють мільярди, почалася в скромному гуртожитку китайського Nanjing University у 1993 р., задовго до розквіту інтернет-торгівлі. Тоді чотири одинака зібралися там, щоб поділитися планами, як же їм нарешті попрощатися з одинацтвом. Один із них підмітив, що непогано б саме на 11.11 влаштовувати якісь спеціальні заходи для тих, хто по життю ще лишається 1. Традиція швидко розвивалася як антипод до Дня Закоханих.

Поруч із тим, як ця неформальна традиція набирала обертів, звичайно, знайшовся спосіб її монетизувати. Найпрозорливішою виявилась Alibaba Group, найбільший конгломерат майданчиків електронної комерції в Китаї, який започуткував спеціальні розпродажі до цього дня, адже всі ті, хто бажали попрощатися з одинацтвом, активно купували подарунки.

В 2014 році на Alibaba було продано цього дня на USD 9.3 мільярди, а вже у 2015 р. – на USD 14.3 мільярди, при цьому – на USD 5 мільярдів в перші 90 хвилин свята. Для порівняння – весь український ринок електронної комерції в річному вимірі – трохи більше USD 1,6 мільярди на сьогодні.

Зазвичай, старт розпродажам дає екстравагантне шоу (у 2015 р. його відкривали актори Кевін Спейсі та Деніел Крег, співак Адам Ламберт). Цього року Alibaba знову налаштовується на рекорд – продовжує загальний час розпродажів з 24 годин практично на 24 дні навколо самого 11.11, щоб ще більше людей могли долучитись до найбільшого фестиваля шопінгу.

Показати ще новини
Радіо НВ
X