Десятка технологічних трендів. Якою буде наступна нормальність?

25 серпня 2020, 11:30

Останні місяці дали можливість заглянути в майбутнє. Незважаючи на паніку, пандемія не знищила інтернет. Навпаки, вона показала, з якою швидкістю технології можуть реагувати на збої, що виникають.

Осмислення поняття «наступної нормальності», ймовірно, стане однією з найбільш обговорюваних тем. Поняття «наступногої нормальності» буде мати багато різних тлумачень і наслідків для кожної галузі економіки, органів державного управління і суспільства в цілому. Але у цих різних визначень будуть і спільні риси. Варто лише поставити собі запитання: що нового ви зможете запропонувати клієнтам, споживачам, співробітникам? Якими будуть нові стандарти і пріоритети в сфері інвестицій і розподілу ресурсів?

Відео дня

Якою буде нова реальність

1. Онлайн виходить на перший план

Тенденції переходу з офлайну в онлайн чітко простежувалися вже давно. Електронна комерція і раніше відбирала вагому частку продажів у традиційних магазинів. Але COVID-19 все прискорив.

Компанії, які хочуть залишатися конкурентоспроможними, придумають спосіб впровадження онлайн-сервісів і удосконалення системи логістики та доставки. Ті, хто вже розробив передові онлайн-стратегії, будуть шукати нові шляхи для вдосконалення. Які? Запитайте про це у компанії Tesco, яка за кілька тижнів домоглася 103-процентного зростання роздрібних онлайн-продажів.

2. Інтерфейси і взаємодії стануть безконтактними

Сенсорні екрани стали звичайною справою тільки в останнє десятиліття. Тепер, коли суспільство прийшло до розуміння необхідності так званої «колективної гігієни», ми швидше перейдемо до голосових інтерфейсів, машинного зору і безконтактної оплати. Ці технології допоможуть обмежити фізичний контакт з поверхнями та іншими людьми.

3. Дистанційне обслуговування буде стрімко розвиватися

Дистанційна діагностика, телемедицина та віртуальні консультації лікарів — все це призведе до революції в охороні здоров’я. З огляду на те, що деякі постачальники послуг телемедицини повідомляють про 50-відсоткове збільшення кількості записів на прийом до лікаря по відеозв'язку, сфера медичних послуг, схоже, зміниться до невпізнання.

Але дистанційне обслуговування охоплює і багато інших аспектів нашого життя. Контакт-центри, які традиційно розташовувалися в офісах, перейшли на віддалену роботу. У деяких випадках це призвело до вражаючих результатів. Керівник одного з банків заявив, що дистанційне обслуговування клієнтів збільшило продуктивність праці на 40%. Він також додав, що повертатися до формату фізичного контакт-центру, схоже, недоцільно.

Нові стандарти: якими вони будуть?

4. Розосередження кадрів

Компанії, які планують повернути працівників у офіси, думають про створення таких умов, які забезпечували б безпеку і сприяли збереженню здоров’я і продуктивності праці своїх фахівців.

Серед розглянутих змін — більш широкі коридори з одностороннім рухом, посилена фільтрація повітря, безконтактне управління ліфтами і використання бактерицидних матеріалів при будівництві будівель. Відеоконференції стануть головним засобом зв’язку для тих, хто залишається працювати з дому.

5. Вчіться вчитися дистанційно

Із закриттям шкіл навчальний процес кардинально змінився для більш ніж 1,2 млрд дітей у всьому світі. Дослідження показують, що онлайн-навчання сприяє більш міцному засвоєнню знань і займає менше часу. А це означає, що зміни, викликані COVID-19, можуть прижитися назавжди.

Але кожен співробітник повинен буде пройти ритуал посвяти в тонкощі дистанційної роботи. Важливо допомогти компаніям переосмислити те, яким буде праця в майбутньому, зокрема навчання і сертифікація співробітників, виконання ними нормативних вимог, охорона їх фізичного та психічного здоров’я.

6. Ера цифрових заходів

Приватне спілкування не знецінилося, але змінився його механізм. Уже в найближчому майбутньому організації будуть переходити від фізичних конференцій, семінарів і тренінгів до віртуальних. У довгостроковій перспективі можна передбачити різке зростання числа змішаних заходів, на які частина учасників буде приходити особисто, а інша — буде присутня віртуально.

У нас з’явилися нові пріоритети

7. Від експериментів до стратегічного вибору

Короткострокові або, як здавалося, тимчасові заходи, які компанії приймали наспіх в умовах блискавичного розвитку пандемії, не маючи при цьому повної картини того, що відбувається, повинні бути переосмислені.

Керівники повинні розробити стратегічний план, який вказує шлях до «наступної нормальності». На перше місце вийде створення більш стійких і одночасно гнучких бізнес-моделей.

8. Необхідність зміцнення цифрової інфраструктури

Значне збільшення обсягів мережевого трафіку було досягнуто практично миттєво, а не через два роки, як це прогнозувалося раніше. Навантаження на мережі, яке раніше вважалося піковим і спостерігалося протягом декількох годин, тепер стало нормою для більшої частини дня. Постачальники послуг і технологічні компанії, включно з нами, почали оперативно вводити додаткові потужності і забезпечувати безперебійну роботу мереж.

Безсумнівно одне: в майбутньому потреба в надійному зв’язку буде рости так само, як і залежність бізнесу від хмарних рішень і моделі під назвою «Програмне забезпечення як послуга» (SaaS). У міру нашого руху вперед штучний інтелект (AI) допоможе автоматизувати складні мережеві операції, підвищуючи ефективність і дозволяючи створювати більш гнучкі мережеві архітектури.

9. Кібербезпека вийшла на передній план

Хоча коронавірус не призвів до сплеску кіберзлочинності, експерти центру безпеки Cisco Talos відзначають, що зловмисники використовують тему COVID-19 для маскування кібератак.

Організації повинні бути ще більш пильними, а при плануванні мереж вкрай важливо впровадити надійний кіберзахист.

10. Ми станемо більше залежати від даних, автоматизації та роботів

Роботи не сприйнятливі до вірусів, принаймні, біологічних. Незалежно від того, чи використовують роботів для доставки продуктів, зняття медичних показників у пацієнтів у лікарнях або виконання складальних операцій на заводах, компанії розуміють, як саме роботизация може нам допомогти сьогодні і в майбутньому — в світі після епідемії COVID-19.

Але, ймовірно, найважливіше те, що уроки, витягнуті з нинішньої ситуації, підкажуть, як виявляти наступні пандемії і реагувати на них за допомогою Інтернету речей (Internet of Things, IoT) і технологій великих даних.

За короткий час ми багато чого навчилися. Працюючи разом, ми створимо основу для формування «наступної нормальності». Однак важливо пам’ятати про те, що ще до COVID-19 ми жили в епоху швидких змін і наше уявлення про «нормальність» все одно буде змінюватися.

Показати ще новини
Радіо НВ
X