Чому компанії в Україні отримують надприбутки

15 листопада 2018, 18:00

Антимонопольний комітет України (АМКУ) почав розслідування факту зміни трьома найбільшими мобільними операторами країни – Київстаром, Vodafone Україна і lifecell – розрахункового періоду в тарифних планах.

Мобільні оператори змінили розрахунковий період оплати з одного місяця на 28 днів. В результаті такого скорочення вийшло, що рік складається з 13 місяців. В цілому за 12 місяців абонентам таких тарифних планів доведеться оплатити зв'язок 13 разів.

Реклама

В наслідок зміни розрахункового періоду дохід Київстару зріс на 139 млн гривень і це лише за другий і третій квартал. Lifecell заробив більше на 40 млн гривень. У Vodafone прибуток повинен був вирости ще більше, тому що оператор першим змінив тарифікацію дзвінків. Точна цифра виручки поки не відома, тому що компанія не опублікувала квартальну звітність, але за попередніми оцінками експертів сума дорівнює 200-250 мільйонів гривень.

Відбулися зміни тарифікації всього лише за два дні на місяць і у компаній настільки зросли доходи. Це говорить про те, що ринок мобільного зв'язку поділений між трьома операторами. Коли ринок працює в умовах олігополії, тоді навіть маленьке коливання цін призводить до різкого зростання доходів.

Олігополія – ​​це коли на ринку представлені від двох до семи гравців. Наприклад, ринок нафтопродуктів – типова олігополія. На ринку автомобільних заправок присутні всього п'ять-шість великих мереж. Та ж ситуація на ринку мобільного зв'язку.

Антимонопольний комітет відкрив спеціальний окремий відділ розслідування підвищення тарифів телекомунікаційними компаніями. АМКУ збирається перевірити чи законне таке підвищення оплати послуг. Якщо мобільні оператори діяли поза законом, то до них будуть застосовані санкції.

Виходу з даної ситуації є два. Перший – держава повинна створити максимально сприятливі умови на ринку для того, щоб з'являлися нові мобільні оператори. Коли вони з'являться, то буде рости конкуренція. Чим більша конкуренція, тим вигідніше споживачеві. Поліпшується сервіс, зростає якість, а ціна залишається прийнятною.

Друга важлива річ – це жорсткий контроль за роботою мобільних операторів з боку АМКУ. Олігополія в усіх країнах світу знаходиться під пильною увагою антимонопольних органів.

За керівниками таких підприємств постійно спостерігають, і вони знаходяться під "ковпаком" у держави. Антимонопольний комітет повинен мати важелі впливу, щоб здійснювати контроль за компаніями, які є олігополістами на ринку. Сьогодні АМКУ повинен показати існує контроль за олігополією в нашій країні чи ні.

Свого часу ситуація на ринку нафтопродуктів закінчилася нічим. АМКУ розслідував справу, виписав несуттєвий штраф, який, до того ж, оскаржили в суді і на цьому справа закінчилася. Якщо тут ситуація складеться так само, то не буде ніякого зниження цін. А воно повинно бути.

Показати ще новини