Начальник Кубраков, або Дешеві люди обходяться дуже дорого

2 грудня 2019, 08:30

Укравтодор — це не хлібна лавка, де самовідданої роботи власника в принципі вистачає для створення якісної продукції в потрібній кількості

Нещодавно я випадково в аеропорту, чекаючи рейсу, прочитав інтерв'ю Олександра Кубракова. Це у нас новий начальник Укравтодору. Мені цікаво — оскільки він раніше працював у Київстарі.

Відео дня

Мене в ньому вразили дві деталі. Відповідаючи про свою зарплату на новому місці, він назвав цифру 24 тис. гривень (тобто $1 тис.) чистими. На запитання, як же він проживе на таку зарплату — сказав, що він має бізнес, який приносить достатньо грошей, тому рівень зарплати його не цікавить. І два роки готовий жити на свої гроші. Молодець! Я його, до речі, знаю — є надія, що вдасться — хоча раніше він великим бізнесом, на жаль, ніколи не керував…

Очевидно, цей начальник прийшов працювати, бо хоче допомогти країні подолати вічне прокляття — доріг мало, вони погані, і на їх будівництві крадуть великі гроші. От він каже, що доведеться звільнити всіх начальників обласних відділень автодору — зі зрозумілих причин. І я не маю сумнівів, що він не крастиме і працюватиме по 16 годин на день, щоб поліпшити країну.

Але у мене є питання:

Укравтодор — це не хлібна лавка, де самовідданої роботи власника в принципі вистачає для створення якісної продукції в потрібній кількості. Це велика організація (сьогодні, як пише Вікіпедія, 9 500 осіб, 70 асфальтозаводів і 2 500 одиниць різного транспорту), де потрібний сучасний менеджмент — як у серйозному бізнесі. Треба якісно проводити тендери, керувати і/або курирувати серйозні будівельні проекти на мільярди гривень. Це все неможливо без команди переговірників, юристів, фінансистів і проектних менеджерів. Талановитих, які працюють у найбільших українських компаніях.

І, очевидно, всі вони будуть отримувати менше, ніж наш начальник Кубраков. І якщо я можу уявити, що кілька топів прийдуть працювати так само як і він «за ідею» — то як бути з іншими? Всім середнім менеджментом, юристами, фінансистами тощо?

Уявімо його директорів з фінансів і з юридичних справ, із зарплатнею 20 тисяч на місяць кожен, які ведуть переговори про фінансування нового проекту (він говорив про міст у Запоріжжі — наприклад) з банками і підрядниками. Там, де розмір контрактів може легко сягнути 100 сторінок і більше. Де помилка в одному пункті може коштувати Україні дуже кількох мільйонів доларів. Такі переговори ведуть серйозні команди — там багато і юристів і фінансистів і, звичайно ж, інших менеджерів. У нашому випадку вони будуть із зарплатами 15−18 тис. гривень ($600−$800).

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Раніше їхні офіційні зарплати доповнювали «конвертами» — гроші там зрозуміло звідки. Тепер нам кажуть я вірю!) — такого не буде.

Значить у них у всіх мають бути свої бізнеси на стороні? А це ж конфлікт інтересів — якщо у тебе зарплата $700 доларів і бізнес, який дає $3 тис. на місяць — то про що ти більше думаєш? І я не можу повірити, щоб люди звичайних офісних професій, які досягли в них професійних висот, встигли ще й бізнеси успішні створити.

Ось є компанія Київстар — у ній зарплату трохи більше $1 тис. мають директори магазинів — які з вивіскою «Київстар». Людині з такою кваліфікацією навряд чи можна довірити керівництво Укравтодором.

А ось супервайзери (кожен керує приблизно десятьма торговими представниками) в Київстарі отримують якраз приблизно 20 тис. гривень на руки з бонусами. Ми маємо повірити, що люди з таким приблизно досвідом прийдуть рулити головними відділами цього Автодору?

Припустімо, що ніхто нічого не краде, не має сторонніх бізнесів — як і має бути в правильній і успішній держструктурі Європі, наприклад).

Так от мені здається — людина, яка отримує $700- $800 на місяць, навіть костюм не зможе купити нормальний, щоб прийти на переговори з серйозними банкірами або топ-менеджментом великих іноземних будівельних фірм.

Міняють старих хабарників і нероб на нових хороших людей на чолі багатьох держконтор. А більше не міняють нічого. Схоже, не засвоїла нова влада важливих уроків.

І де і як вона вивчила англійську мову і англійське право — обидва важливі для обговорення таких контрактів?

Є поки дві опції:

1. Туди прийдуть юристами, фінансистами та менеджерами люди рівня супервайзорів — тоді або отримаємо дороги і мости за подвійною ціною, або взагалі нічогісінько не отримаємо.

2. Чи всім їм будуть доплачувати якось поза бюджетом цієї структури — тоді це все не-Прозорро і в будь-який момент підрядник, який програв тендер, напише заяву в НАБУ з кількома фактами — і ті зупинять діяльність Автодору. Просто арештами і вилученнями документів. Уміють вони це. Ну і я б на місці серйозного професіонала не пішов би працювати в контору, де щомісяця приносять «конверт» від незрозуміло кого. Адже навіть трудовий контракт нормальний підписати неможливо — туди ж не впишеш «конверти».

Але ж є й інші аналогічні приклади. Коли змінюють старих хабарників і нероб на нових хороших людей на чолі багатьох держконтор. А більше не міняють нічого. Якась дивовижна дурня відбувається. Схоже, не засвоїла нова влада важливих уроків.

Показати ще новини
Радіо НВ
X