#Бізнес.Головне: Приватбанк не повернуть екс-власникам, в Маріуполь будуть інвестувати. Заяви з інвестфоруму

30 жовтня 2019, 08:30

Середа, 30 жовтня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні

  • Політичні лідери України заявили у вівторок, що ПриватБанк не буде повернуто колишнім власникам. «ПриватБанк був націоналізований», — заявив президент Зеленський у своїй програмній промові на відкритті інвестиційної конференції в Маріуполі, Донецької області. «Я буду захищати тільки інтереси України», — сказав він. «Чутки про те, що я або хтось із адміністрації президента збираємося повернути банк колишнім власникам — брехня».

Відео дня

  • Наступний спікер, прем'єр-міністр Гончарук, висловив ту саму думку: «Якщо хтось чує чутки про те, що президентська команда або уряд мають намір повернути банки колишнім власникам або вирішити це за рахунок платників податків, це неправда. Ми прекрасно розуміємо, що від цього рішення залежить макростабільність країни». Звернувшись до 500 іноземних та українських гостей конференції, він також попередив: «У випадку з ПриватБанком, це рішення суду, і воно в руках правосуддя... У нас немає диктатури. Ми не можемо ввести воєнний стан і наказувати кожному судді, що робити».

  • Віце-президент EBRD Ален Піллу, найбільший іноземний інвестор в Україні, заявив на форумі: «Змішані сигнали з ПриватБанком повинні припинитися. Нам потрібно зрозуміти яким буде План Б, якщо суд прийме інше рішення. Ми хочемо бачити, що Україна докладає всіх зусиль для повернення активів, які випарувалися з банку в розмірі  $5,5 млрд і могли осісти де-небудь у Лондоні, в Європі, або в Україні ».

  • За словами Піллу, Україна сьогодні стоїть на першому місці для EBRD з надання кредитів. Нове кредитування в цьому році має скласти 1,2 млрд євро. Піллу заявив про надання кредиту в розмірі 300 млн євро для розвитку регіональних доріг по всій Україні. Гончарук написав у Facebook: «Ми починаємо з відновлення доріг в Херсонській області».

  • У центрі уваги форуму був напрям інвестицій у контрольовану Україною частину Донбасу. Конференція проходила в Маріуполі, портовому місті на Азовському морі з населенням 500 000 осіб, всього за 30 км на захід від лінії фронту, де йдуть протистояння українських військ з контрольованими Росією сепаратистами. Угоди були досягнуті в такій послідовності:

  • Щоб подолати цифрову прірву в Україні, Гончарук та керівники трьох найбільших операторів мобільного зв'язку в країні підписали угоду про розширення високошвидкісного інтернету 4G до 90% населення країни протягом двох років. Зеленський сказав: «Врешті-решт, кожен куточок нашої країни буде покритий мобільним зв'язком та інтернетом». Це буде зробити легше за рахунок випуску смуги частот 900 МГц для цивільного використання. Покриття не буде поширюватися на Крим і контрольований Росією Донбас, де сепаратистська влада не дає Україні розширити зв'язок та інтернет.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

  • Щоб впоратися з інформаційною прірвою, USAID допомагає фінансувати будівництво 11 передавачів цифрового телебачення уздовж контрольних ліній Криму і Донбасу. Цей «цифровий килим» призначений для надання всім жителям доступу до українських телепрограм українською, російською та кримськотатарською мовами. «До кінця цього року понад 2 мільйони осіб отримають доступ до українського контенту», — повідомляє Міністерство інформаційної політики України.

  • Щоб впоратися з дорожньою ізоляцією Маріуполя, Зеленський і Гончарук відкрили «дорогу життя» — нову двосмугову автомагістраль довжиною 225 км, що з'єднує Маріуполь із Запоріжжям, містом з міжнародним аеропортом, який зростає. Турецькі й українські компанії відновили дорогу за три місяці. Над цим проектом працювали 1 000 робітників та 600 одиниць техніки. Зеленський сказав: «Двісті кілометрів дороги були побудовані з нуля. Для виробників сталі, портів і української армії це, мабуть, найважливіша транспортна артерія ».

  • «Укрзалізниця» інвестувала $6 млн у ремонт вагонів і локомотивів, щоб додати другий нічний поїзд Київ-Маріуполь, зробивши його щоденним. Крім того, УЗ витратила $18 млн на ремонт або реконструкцію майже половини 312-кілометрової лінії між Маріуполем і Запоріжжям. Подвоївши кілька ділянок шляху, залізниця усунула вузькі місця, дозволивши збільшити потік щоденних поїздів з 20 в 2016 році до 50 сьогодні. Генеральний директор УЗ Євген Кравцов сказав: «Ми змогли побудувати нову трасу в напрямку Маріуполя, що є ключем до подальшого успішного розвитку регіону».

  • Щодо морського порту, китайські COFCO підписали угоду про зобов'язання інвестувати $50 млн у реконструкцію двох причалів, розширення нового зернового терміналу та будівництво харчового перевалочного комплексу. Це збільшить вантажопотік на 2,3 млн тонн, що на 40% більше, ніж в порту в 2018 році. Незважаючи на тривання переслідування патрульних катерів берегової охорони Росії, обсяг вантажів, оброблених Маріуполем, найбільшим українським портом на Азові, у вересні виріс на 2,3% у порівнянні з першими дев'ятьма місяцями минулого року.

  • Згідно з новим дослідженням, затримки вантажних суден, які обслуговують два українських Азовських порти, Маріуполь і Бердянськ, подвоїлися в серпні і вересні у порівнянні з літніми місяцями. Катери берегової охорони Росії змушують судна, що заходять в Україну і в Керченську протоку, чекати два дні, щоб увійти в Азов, а потім три дні, щоб залишити Азов. Дослідження було проведено за участю BlackSeaNews а так же Майдану закордонних справ і Чорноморського інституту стратегічних досліджень. До відкриття в травні 2018 року російського моста через Керченську протоку, час очікування в будь-якому напрямку становив сім годин. «Штучні затримки маріупольських/бердянських суден на вході в Керченську протоку повернулися до ситуації вересня-жовтня 2018 року», — сказано в дослідженні. «Прийшов час ще раз підняти питання про пакет санкцій проти російських азовських портів».

  • Виконуючий обов'язки посла США Вільям Тейлор прокоментував облогу морського порту: «Перебуваючи тут, в Маріуполі, за 30 км від лінії фронту, нам нагадують, що найбільшим порушником верховенства закону є Росія».

  • Щоб поліпшити якість питної води, французький уряд підписав декларацію про наміри з Європейським інвестиційним банком і Маріупольською міською радою для проекту з водопостачання та очищення на 100 млн євро.

  • Щоб поліпшити якість повітря, Метінвест, найбільший в Україні гірничо-металургійний холдинг, підписав угоду про виділення $400 млн на період до 2024 року для зниження рівня забруднення, викликаного його промисловістю в Маріуполі, Кривому Розі та Запоріжжі. Мешканці кажуть, що Метінвест скоротив виробництво протягом двох днів конференції, щоб очистити повітря для іноземних гостей.

  • Олександр Ярославський, власник інвестиційної групи DCH, пообіцяв у квітні розпочати будівництво терміналу вартістю $50 млн для аеропорту «Дніпро». Ярославський, який побудував новий термінал аеропорту в Харкові, сказав, що будівництво терміналу в Дніпрі буде йти паралельно з відновленням злітно-посадкової смуги урядом, збільшенням її до 3 200 метрів. Борючись за авіапасажирів з Маріуполя, Запоріжжя отримає перевагу над своїм конкурентом Дніпром. Протягом дворічного періоду будівництва аеропорт «Дніпро» буде закритий, а рейси будуть перенесені в Запоріжжя, на 80 км на південь.

  • Закликаючи Україну і Росію повернути мир на Донбас, Ярославський запропонував відновити донецький аеропорт. «Головне питання цього форуму — відновлення Донбасу», — сказав він 112 телеканалу. «Поки я їхав сюди, у мене була конкретна пропозиція українському уряду: я готовий вкласти $100 млн у будівництво нового аеропорту в Донецьку. Якщо будуть всі умови для будівництва аеропорту, який був майже повністю зруйнований, я готовий почати цей проект ».

Від редактора:

У вівторок в Маріуполі президент Зеленський встановив планку високо, сказавши учасникам, що Україна може стати поворотною історією, яку можна порівняти з Південною Кореєю. Але через лінію контролю, ДНР обов'язково зіграє роль Північної Кореї. У ті ж два дні, що й на маріупольському форумі, ДНР проводить власний «Донецький міжнародний інвестиційний форум за участю гостей з Абхазії, Південної Осетії, Сирії та Луганської народної республіки». Можливо, побоюючись низької явки, реклама вабить: Безкоштовне харчування гарантовано.

#Бізнес. Головне — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікування повної версії тексту заборонене.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів і інвестиційних менеджерів в Україні.

Показати ще новини
Радіо NV
X