#Бізнес. Головне. Стрибок експорту продукції АПК, поїзди з Китаю і лоукост із Запоріжжя

23 жовтня 2019, 10:45

Середа, 23 жовтня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні

  • За результатами дев’яти місяців поточного року експорт продукції АПК з України зріс до $15,6 млрд, що на 22% більше, ніж за аналогічний період минулого року, повідомляє «Український клуб аграрного бізнесу». В результаті такого стрибка частка агропродовольчої продукції в експорті України становить 42%. Для порівняння, минулого року вона дорівнювала 37%. У 2018 році Україна експортувала продукції АПК на рекордні 18,8 млрд дол. США. Зростанню експорту цього року значною мірою сприяло збільшення постачання кукурудзи (в основному минулорічного врожаю) на 61%.

Відео дня

  • Станом на понеділок українські аграрії зібрали 59 млн тон зерна з площі в 13,1 млн га. За прогнозами Міністерства аграрної політики, загальний врожай становитиме 71,1 млн тон, що на 1,5% більше за рекордний врожай у 70,1 млн тон, зібраний минулого року.

  • Українська компанія «Кернел» — один із найбільших виробників та експортерів соняшникової олії в світі, повідомляє про збільшення обсягу переробки насіння із липня по вересень на 49% у порівнянні з минулим роком — до 623 700 тон. Аналітик «Concorde Capital» Андрій Передерей написав: «Кернел» збільшила обсяги переробки у 1-му кв. 2020 ФР за рахунок високої врожайності в цьому сезоні та, як результат, великого обсягу насіння соняшника на ринку. Його середній врожай в Україні склав 2,4 т/га, що на 8,5% ніж минулого року".

  • Китай дав дозвіл на імпорт замороженої яловичини з України, повідомляє Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. За збігом обставин, наступного місяця Білоруська залізниця планує запустити регулярний потяг з рефрижераторними контейнерами для м’яса з Мінського вантажного терміналу «Колядичі» до Китаю. Починаючи з минулого року, Білоруська залізниця забезпечує щомісячне постачання молочної продукції до Китаю — здебільшого до Чунціна, Уханю та Чженчжоу.

  • Пілотний вантажний потяг сполученням Китай — Словаччина через Україну, з листопада курсуватиме щотижня, заявила «Укрзалізниця». Наприкінці вересня «Metrans Rail» — приватна чеська компанія відправила 44-вагонний поїзд із Шіа́ну (Китай) до Дунайської Стреди (Словаччина). Пройшовши територією України, поїзд зрізав 520 км стандартного маршруту через Білорусь та Польщу, повідомляє «Укрзалізниця».
  • Вантажні потяги почнуть курсувати з Китаю до ЄС через Україну у 2020 році, якщо Австрія продовжить наявну колію ширини радянського зразка із Чопу до Кошице (Словаччина) на 450 км. Мета — створити залізничний коридор довжиною в 11 000 км, здатний забезпечувати перевезення вантажів із Владивостока до Відня за 15 днів. Для відправлення поїздів із Китаю знадобиться лише одна зміна колії: на кордоні Китаю з Казахстаном або з Монголією.

  • Міністерство транспорту Австрії та Федеральні залізниці Австрії (ÖBB) запустили процедуру отримання дозволів на будівництво залізничного полотна у східно-західному напрямку, повідомляє новинний сайт Залізничне постачання. За оцінками Центру транспортних стратегій, вартість будівництва, в тому числі спорудження залізничного мосту через Дунай, складе 6,7 млрд євро. Продовження колії шириною 1 520 мм має забезпечити перевезення в обсязі 16 млн тон на рік і розвантажити залізниці ЄС. Однак, Європейська Комісія відмовляється фінансувати зазначений проект. На думку деяких аналітиків, продовження колії російського зразка в саме серце Європи — істотний ризик для безпеки.

  • Завдяки ребрендингу стандартного електровозу «Козак», китайська компанія «CRRC Datong» наразі лідирує в багатомільйонному тендері на постачання «Укрзалізниці» до 500 нових електролокомотивів у 2020-х роках. «Китайські партнери пропонують сучасні локомотиви, які можуть значно покращити ситуацію з локомотивним парком та вивести „Укрзалізницю“ на вищий рівень конкурентоспроможності», — заявив голова правління «Укрзалізниці» Євген Кравцов після зустрічі з керівництвом «CRRC Corporation Limited» минулого тижня в Києві.
  • Як наголосив у ході зустрічі міністр інфраструктури Владислав Криклій, основне значення мають фінансування та виробництво локомотивів в Україні. «Ми зацікавлені у створенні спільного підприємства з іноземними партнерами, яке буде мати локалізацію в Україні», — зазначив він.
  • «CRRC Zhuzhou Locomotive Co.» веде перемовини щодо продажу локомотивів «Лемтрансу», найбільшому приватному оператору залізничного рухомого складу України. Найближчими тижнями керівництво «Лемтрансу» відвідає завод електровозів у провінції Хунань у центральній частині КНР. Минулого тижня в Києві на виставці «Rail Expo 2019» Фу Яньпін, заступник директора департаменту закордонної діяльності «CRRC», заявив, що він також обговорював можливість постачання та виробництва локомотивів з групою приватних компаній «Асоціація українських залізничних перевізників».

  • «Лемтранс», «ДТЕК», «Ferrexpo» і «Кернел» планують використовувати приватну локомотивну тягу, як тільки буде прийняте відповідне законодавство, про що повідомляє «Центр транспортних стратегій». За словами Дмитра Демидовича, директора з розвитку «Лемтрансу», за допомогою власної тяги компанія планує скоротити час на здійснення повного кола протяжністю 250 км для перевезення вугілля зі станції Ароматна до Запорізької ТЕС поблизу Енергодара. «ДТЕК» також планує транспортувати вугілля до цієї самої ТЕС. «Ferrexpo» має намір перевозити котуни в чорноморський порт Південний. «Кернел» планує транспортувати зерно в порти.

  • «Укрзалізниця» хоче бачити першу приватну тягу вже до кінця цього року, про що повідомив Андрій Рязанцев, директор «УЗ» з розвитку бізнесу. За його словами, «сьогодні вже не стоїть питання: «Бути чи не бути приватній тязі?». Натомість, як він повідомив «Центру транспортних стратегій», проблема полягає у прийнятті та імплементації законодавчих актів.

  • Підтримуючи намір Запоріжжя стати в майбутньому основним аеропортом південно-східної України, «Wizz Air» планує розпочати в березні рейси із зазначеного аеропорту до шести європейських міст: Будапешт, Ґданськ, Краків, Відень, Вільнюс і Вроцлав. Про це у вівторок у Києві заявив Йоган Айдгаген, директор з маркетингу бюджетної авіакомпанії, з нагоди відкриття нової злітної смуги в запорізькому аеропорті. У грудні в результаті модернізації аеропорту на суму 40 млн дол. США там відкриється новий термінал.

  • У Запоріжжі з’являться нові рейси: «SkyUp» готується розпочати польоти до Шарджі в неділю, до аеропорту «Бориспіль» у понеділок і до Тель-Авіву з 5 грудня. Оскільки з наступної весни щотижня здійснюватимуться шість чартерних рейсів за шістьма напрямками, з наступного літа «SkyUp» планує розмістити в Запоріжжі літак Boeing. Італійський авіаперевізник «Ernest Airlines» також розглядає можливість здійснення рейсів до Запоріжжя.

  • «Wizz Air» має намір перевозити 2,4 млн пасажирів на своїх українських рейсах, що на 60% більше ніж у 2018 році, як повідомив журналістам Айдгаген. У вересні компанія перевезла 1,8 млн пасажирів, що вдвічі перевищує число пасажирів за перші дев’ять місяців минулого року. У цьому році авіаперевізник із Будапешта здійснює рейси з таких українських міст, як Київ (Бориспіль), Харків, Львів і Одеса.

  • Найбільший авіаперевізник у Центральній і Східній Європі, компанія «Wizz Air» стала другим найбільшим авіаперевізником в Україні, розташувавшись між двома авіакомпаніями, які контролюються Ігорем Коломойським — «Міжнародні Авіалінії України» та «Wind Rose». У Грузії «Wizz Air» піднялася з минулорічного третього місця до першого місця в цьому році. У загальному, за словами Айдгагена, у цьому році авіакомпанія збільшила свій штат на 20% до 12 000 працівників і до кінця 2020-х років планує перевозити 100 млн пасажирів на рік.

  • Через сильний туман у понеділок і вівторок була затримана значна кількість ранкових рейсів в аеропортах «Бориспіль» і «Київ».

Від редактора Я з радістю повідомляю про партнерство між «Ukraine Business News» і «Новое Время» — одним з провідних українських сайтів бізнес-новин. «НВ» зарекомендував себе як веб-сайт, де можна знайти серйозні, інтелектуальні інтерв'ю та факти, а також актуальні бізнес-новини. Починаючи із цього тижня «НВ» публікує матеріали «UBN» українською та російською мовами. Розкажіть про це своїм друзям і бізнес-партнерам, яким складно дається англійська о 6 годині ранку.

#Бізнес. Головне — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікація повної версії тексту заборонена.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів і інвестиційних менеджерів в Україні.

Переклад матеріалу підготовлений професійними перекладачами Центру перекладу «Алеско Україна»

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X