Рекордне фінансування і бетонні дороги в Україні

5 грудня 2019, 13:15
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Наступного року на фінансування дорожньої галузі планується виділити 75 млрд грн. Це рекордний обсяг фінансування

У 2020 році ми перейдемо від поточних середніх ремонтів до поточних і капітальних, а також будівництва нових доріг. І саме тому з наступного року технологія будівництва доріг в цементобетоні зможе нарівно конкурувати з асфальтобетонними. Міністерство інфраструктури створило для цього всі умови.

Відео дня

Стверджувати, що переваги є лише у певній одній технології будівництва — неможливо. Обидві, як асфальтобетон, так і цементобетон мають свої переваги і недоліки. Якби була панацея — світ давно перейшов би на цю технологію. Але сьогодні в різних країнах будуються дороги з різним типом покриття. Хоча в Європі частка бетонних доріг значно вища, ніж в Україні. До прикладу, в Німеччині це 42% від загальної протяжності, Чехії — 22%, Бельгії — 17%, Україні — не більше 2%. Зважаючи на досвід інших країн, бетонні дороги — це давно визнана технологія. Для України основне питання зараз полягає в тому, в яких випадках конкретну технологію краще застосувати.

Транспортні витрати, закладені в кінцеву вартість, навантаження на дорогу (бетонні вважаються більш міцними і довговічними — їх термін експлуатації 20−25 років), клімат (бетонні дороги краще показали себе за спекотних умов, бо не утворюється колійність), а також розташування (бетонні дороги більш шумні, тому краще підходять для будівництва магістралей далеко від населених пунктів), вартість (цементні і асфальтні дороги практично зрівнялися в загальній вартості будівництва та обслуговування) і ремонт після закінчення життєвого циклу бетонних доріг він складніший) — все це зрештою впливає на вибір технології будівництва.

Разом з тим важливо визначати бетонні дороги як програму, яка повинна передбачати будівництво за певними маршрутами, де значна лінійна протяжність. Формування цієї програми можливе і в рамках вже існуючої «Розвиток автомобільних доріг на 2018−2022 рр».

Відповідно до завдань, поставлених урядом, ми переглянемо цю програму на термін, що залишився. Зараз розглядаємо можливість будівництва бетонних доріг в південному регіоні країни. Сьогодні там уже реалізується один проект в бетоні: Олександрівка — Кропивницький — Миколаїв. Було б логічно пов’язати його з іншими дорогами в бетоні, щоб згодом спростити їхнє обслуговування. Наприклад, у нас є інвестпроект будівництва дороги Одеса — Миколаїв — Херсон. Але остаточне рішення ми ще не прийняли.

Незважаючи на те що загальну політику формує міністерство, останнє слово — за проектувальниками і техніко-економічним обґрунтуванням. Кожен проект має бути ретельно розрахований, передбачати альтернативні варіанти, щоб прийняти правильне рішення, зокрема, яка технологія є більш привабливою в конкретному випадку — асфальтобетонна чи цементобетонна.

Майбутнє бетонних доріг залежить також від того, наскільки ринок цементобетону готовий підтримати таку велику програму. Чи не буде зривів постачань, якою буде логістика і чи є достатня кількість матеріалів? Крім того, бетон для будівництва споруд і бетон для будівництва доріг має деякі відмінності. Зокрема, бетон на дорозі відкритий до будь-яких впливів — механічних навантажень, різких змін температур, дії солей, якими посипають дороги взимку. Тому бетон для доріг має бути морозостійким. Це теж потрібно враховувати.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X