НВ назвало чотири наймасштабніших інфраструктурних проекти столиці
Журнал Новое Время створив список найбільш масштабних і цікавих інфраструктурних проектів України та Києва, які реалізуються вже сьогодні і будуть завершені в найближчі роки.
Серед них - чотири наймасштабніших інфраструктурних проекти столиці
1. Подільський мостовий перехід
Вартість: 11,3 млрд грн
Термін реалізації: до 2020 року планують запустити проїжджу частину

Багатостраждальний міст через Дніпро, який повинен з'єднати Поділ з Русанівкою та Райдужним масивом, в Києві будують з 1993 року. Його збиралися здати ще десять років тому.
Роботи зупинилася в 2011-му, а поновилися два роки тому, розповідає Дмитро Давтян, заступник голови Київської міськдержадміністрації. І в останні півроку вони йдуть особливо активно. "Ведуться роботи з бетонування лівобережного з'їзду з моста на набережну, а також колон з того ж боку моста", - пояснює чиновник.
Коли закінчать збирати металеві частини моста, всю конструкцію піднімуть в проектне положення. І коли міст буде вже висіти над Дніпром, розберуть іржаві опори.
До вересня 2020 го, за словами Давтяна, запустять його проїжджу частину для автомобілів.
Проектна пропускна спроможність Подільського моста - 60 тис. машин на добу. Для порівняння: у Південного - лише 10 тис.
2. Метро на Виноградар
Вартість: 5,9 млрд грн
Термін реалізації: 2019-2021

В останній раз нову станцію метро в Києві відкривали вісім років тому. Пауза перерветься в 2021-му, коли метробудівці продовжать Печерсько-Сирецьку лінію в бік житлового масиву Виноградар.
Перша черга робіт складе 4 км, а нових станцій буде дві: Проспект Правди і Мостицька. Крім того, передбачається будівництво вилочного відгалуження в бік станції Виноградар.
Метро буде підземним, розповідає Давтян, а одна зі станцій, Мостицька, глибокого залягання.
Одна з особливостей проекту - вперше в Києві використовують технологію вертикальних тунелів.
Початок робіт з будівництва метро постійно переносили. Лише в листопаді 2018-го місто обрало підрядника - ним цілком очікувано став столичний Київметробуд.
3. Капітальний ремонт моста Метро
Вартість: 1,8 млрд
Терміни реалізації: 2019-2021 рр.

Капітальна реконструкція одного з найбільш завантажених столичних мостів, який пов'язує лівий і правий береги не тільки для автотранспорту, а й для метрополітену, почнеться вже в цьому році - відповідне розпорядження КМДА затвердила 2 січня. В рамках проекту повністю відремонтують проїжджу частину, тротуари, а також прогони моста з відновленням арматури. Крім цього, на мосту замінять перила та модернізують систему освітлення.
Передбачається, що капітальний ремонт відновить тримкість споруди і поліпшить її технічний стан. Сплатить за всі роботи столиця з власного бюджету.

4. Шулявський шляхопровід
Вартість: 0,83 млрд грн
Термін реалізації: 2019-2020

Шулявський міст - той самий, який "втомився", - планується зупинити для проведення ремонту навесні нинішнього року. Спочатку збиралися це зробити в листопаді 2018-го, але не змогли через брак фінансування.
Однак головна проблема проекту не гроші. Щоб побудувати запланований проект у формі моста з трьома з'їздами потрібно знести цех №5 держзаводу Більшовик. Поки це питання не вирішене, але, як запевняє Давтян, київська влада веде переговори з Фондом держмайна, на балансі якого знаходиться підприємство.
На розв'язці побудують велодоріжку шириною 2 м і загальною довжиною 985 м. На одній з ділянок траса для велосипедистів буде проходити під землею.
Читайте повну версію цього матеріалу в свіжому номері журналу Новое Время - №1 від 17 січня 2019 року.