Третина українців не має рахунку в банку, але платіжні інновації не поступаються європейським — Інга Андрєєва, Mastercard

16 листопада 2019, 16:00

Топ-менеджери транснаціональних компаній, які працюють в Україні, порівнюють бізнес-середовище в Україні та інших країнах, дивуються місцевим правилам і відносинам влади і бізнесу.

До 20-річчя Європейської Бізнес Асоціації журнал НВ опитав дев’ятьох топ-менеджерів, членів ЄБА, про те, якими вони бачать особливості ведення бізнесу по-українськи.

Відео дня

Інга Андрєєва — гендиректорка Mastercard в Україні. Ця платіжна система працює в Україні понад 20 років. За даними НБУ, частка Masterсard на вітчизняному ринку платіжних систем становить 70%. 42-річна Андрєєва трудиться у компанії з кінця 2013 року, торік очолила представництво Mastercard Europe в Україні, яке також відповідає за ринок Молдови.

— Чим Україна схожа і чим не схожа на країни, в яких ви працювали раніше?

— Є два показові моменти.

Перший. Це відкритість країни до інновацій: українці до них готові та швидко їх підхоплюють. У нас ринок експериментів. Це стосується і банківських установ, і нас, як платіжної системи, власників карток. Нам, як споживачам, цікаво нове, ми пробуємо і, якщо нам сподобалося, дуже активно цим користуємося, ділимося, — у соціальних медіа, розповідаємо в сім'ї.

А другий момент такий: ми — ринок контрастів. Практично третина дорослих українців зовсім не має рахунку в банку, але водночас інновації, які ми впроваджуємо, не поступаються європейським. І наш ринок набагато швидше набирає тренди зростання.

Україна — благодатний ринок, на якому дуже цікаво працювати.

— Які правила, прийнятні в українському бізнес-середовищі, слід змінити?

— Я спочатку скажу, що не треба міняти: не можна скидати швидкість, яка нам притаманна. Якщо нас зацікавила ідея, якщо ми готові її впровадити, ми готові кинути всі сили, аби вдалося.

Другий дуже позитивний тренд — відкритість. Ми готові обговорювати проекти національного масштабу з великою кількістю партнерів, які можуть бути залучені до них. І наступний крок, який нам належить зробити, — трансформувати конкуренцію в партнерство, навчитися тісніше співпрацювати.

У нас ринок експериментів: це стосується і банківських установ, і кінцевих споживачів як власників карток

— Ваш найнезвичайніший або найнесподіваніший досвід спілкування з держорганами?

— Мені дуже імпонує проголошений державою курс на діджиталізацію. Це нам дуже близьке. Платіжні системи працюють над цифровою стратегією, продуктами і сервісами вже багато років. Наприклад, та ж NFC-технологія, що дає можливість розплачуватися смартфонами і гаджетами — це теж частина діджитал-стратегії компанії.

Концепція Держава в смартфоні — яскравий доказ, що держава рухається у цифровому напрямі. Для нас це стало позитивним сигналом, і ми бачимо великий потенціал в участі в таких проектах. У нас багато технологій і напрацювань з інших ринків, і ми готові тісно співпрацювати з державою в цьому напрямі.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

— Ваші улюблені місця в Києві або в Україні?

— Ми з сім'єю вже не перший рік мінімум одну, а то й дві відпустки проводимо в Україні. Нашим сімейним відкриттям цього року став заповідник Асканія-Нова в Херсонській області. Для себе дізналася цікаві факти: виявляється, 69 видів тварин, які там мешкають, занесені в Червону книгу України. А взагалі, там понад 1 тис. видів, незаймана природа.

Є там і сафарі-тур — можна поїхати, подивитися і погодувати деяких тварин. Ми відчули безцінні емоції.

Європейська Бізнес Асоціація, створена навесні 1999 року, — найбільше в Україні об'єднання світових компаній і їх топ-менеджерів. Сьогодні у складі ЄБА понад тисяча членів. Вона має представництва в п’яти містах України і своє бачення того, як має функціонувати бізнес-середовище в країні.

Показати ще новини
Радіо НВ
X